Guest Finski

Usko tai älä + St.Maarten

44 viestiä aiheessa

Kyllä se 767 vaan tuollaiseen 737:aan verrattuna on SUURI. Yksi hyvä keino ymmärtää, että tuo 737 on lähempänä, on verrata sen renkaiden kokoa sen 767:n renkaisiin. En nimittäin usko, että 737:ssa olisi isommat pyörät kuin 767:ssa, ja varsinkaan se ei näkyisi tuommoisessa kuvassa, jos se 737 olisi kauempana. Ja muutenkin kun tuota katsoo tuota kuvaa, niin onhan se selvä, että jos tuo 767 olisi lähempänä, täytyisi sen olla todella paljon isompi kuin 737. Nythän nuo ovat lähes samankokoiset tuossa kuvassa ;)

Sehän olikin jos.... ;) Ota tuosta nyt selvää hieno kuva kumminkin!

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sehän olikin jos.... ;) Ota tuosta nyt selvää hieno kuva kumminkin!

Juu, mutta se JOS ei tainnut koskea sitä pätkää "eikä se 767 sentään niin suuri ole". ;)

Rupesi itseasiassa niin vaivaamaan, että piti kahden AI-koneen avulla tarkistaa. Eihän se tietty varmaan maailman suurin kone tuo 767 ole, mutta on se isompi kuin 737 :P

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Olisit Mikko tällänyt vielä 777 ja/tai MD11:sen viereen niin olisi ollut niidenkin suhteen vertailu pohjaa.Minä kun olen siinä luulossa että 777 on iso verrattuna 767:aan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Olisit Mikko tällänyt vielä 777 ja/tai MD11:sen viereen niin olisi ollut niidenkin suhteen vertailu pohjaa.Minä kun olen siinä luulossa että 777 on iso verrattuna 767:aan.

Sullapas kävi tuuri. Mulla oli simu edelleen noiden äskeisten shottien jälkeen päällä, sama kone ja sama paikka valittuna, ja 777 parkissa vieressä. No, tässä 767:n ja 777:n ero. Ei paha ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi on vaikea kuva, kieltämättä.

Koneen varjojen perusteella, mielestäni 767 on lähempänä.

Samoin etunakkien ja ohjaamojen perusteella uskoisin näin.

Toisaalta 767:n ovet näyttäisivät pienemmältä, mutta ovat ne mielestäni erimallisetkin, hieman.

Päätelineen renkaat näyttäisivät 737.ssa isommilta, eli se olisi sen perusteella lähempänä, mutta onko 767:n renkaat muutenkin vähän pienemmät, koska niitä on useampi?

Jaa-a, tuntuu että arvoituksen ratkaisisi itse kuvan ottaja.

Hauskoja kuitenkin nämä arvuuttelut, jotka menevät miltei jo tieteen puolelle ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi on vaikea kuva, kieltämättä.

Koneen varjojen perusteella, mielestäni 767 on lähempänä.

Samoin etunakkien ja ohjaamojen perusteella uskoisin näin.

Toisaalta 767:n ovet näyttäisivät pienemmältä, mutta ovat ne mielestäni erimallisetkin, hieman.

Päätelineen renkaat näyttäisivät 737.ssa isommilta, eli se olisi sen perusteella lähempänä, mutta onko 767:n renkaat muutenkin vähän pienemmät, koska niitä on useampi?

Jaa-a, tuntuu että arvoituksen ratkaisisi itse kuvan ottaja.

Hauskoja kuitenkin nämä arvuuttelut, jotka menevät miltei jo tieteen puolelle ;D

Mutta kun ei tuossa ole mitään arvuuteltavaa. 737 on lähempänä, piste ;D

Siis vertaa nyt tuossa mun ensimmäisessä screenshotissa 737:n ja 767:n kokoeroa. Onhan se nyt selvä, että jos se 767 ei siinä valokuvassa olisi kauempana, olisi se suhteessa vieläkin suurempi tuohon 737:aan verrattuna, mitä se on tuossa mun screenshotissa....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mä sun shoteista tiedä, mutta tuossa IRL valokuvassa 737 on kauempana ;D

Äh, jätkä vetää meikäläistä höplästä minkä kerkiää ja nyt vasta tajuan ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja MD-11 vs. 777. Ei enää niin paha harppaus...

Heeeeetkinen!

Onko tuo 777-200 vai -300? Mulla on kädessä Hasegawan B777-300 ja tuon rungon mittasuhteiden perusteella kuvassa oleva kone on -200. B777-200 on käytännössä saman pituinen kuin MD-11 (no, muutaman metrin pidempi). Kuvassa näkyvä bojonki on liian iso!

Elekeeke sitten väittäkö vastaan, tosimallari kyllä näkee kun jotain on pielessä!!! ;D ;D ;D

Edit: juu, tarkistin asian: Hasegawan MD-11:n ja B777:n rungot on yhtä leveitä. Simussa on siis liian iso -200:nen tai liian leveä -300:nen! Tai sitten MD-11 on liian pieni.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heeeeetkinen!

Onko tuo 777-200 vai -300? Mulla on kädessä Hasegawan B777-300 ja tuon rungon mittasuhteiden perusteella kuvassa oleva kone on -200. B777-200 on käytännössä saman pituinen kuin MD-11 (no, muutaman metrin pidempi). Kuvassa näkyvä bojonki on liian iso!

Elekeeke sitten väittäkö vastaan, tosimallari kyllä näkee kun jotain on pielessä!!! ;D ;D ;D

Edit: juu, tarkistin asian: Hasegawan MD-11:n ja B777:n rungot on yhtä leveitä. Simussa on siis liian iso -200:nen tai liian leveä -300:nen! Tai sitten MD-11 on liian pieni.

Juha

No, noista minen tiedä mitään. Noissa taitaa tuo 777 olla FS:n default ja muut koneet AI-koneita...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo defaulttibojongit ovat kyllä ihan bersiilleen mallinnettu, ja mittakaavat varsinkin heittävät aika ikävästi.

Btw. Itse olen ollut samankaltaisessa tilanteessa San Fransiscossa Finnairin MD-11:ssä. Kiidettiin siinä pikkuhiljaa Unitedin 737:n ohi. Kyllä oli hienon näköistä koneesta katsottuna. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ei se nyt ole vielä kaikille tullut selväksi niin 737 on lähempänä. Lähetin varmuuden vuoksi postia kuvan ottajalle ja näin hän vastasi:

"Thanks for your interest. The answer is the 737. The relative lengths of the airplanes as well as the size of the main passenger doors seems to be the best photographic clues. But just to be certain, I did actually take a picture of the 737 in front of the 767.

-Stephen Rubke"

Vastaväitteitä? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ei se nyt ole vielä kaikille tullut selväksi niin 737 on lähempänä. Lähetin varmuuden vuoksi postia kuvan ottajalle ja näin hän vastasi:

"Thanks for your interest. The answer is the 737. The relative lengths of the airplanes as well as the size of the main passenger doors seems to be the best photographic clues. But just to be certain, I did actually take a picture of the 737 in front of the 767.

-Stephen Rubke"

Vastaväitteitä? ;)

HEHEHE, minä kysyin jo heti alkuunsa samaa ja sain saman vastauksen. Halusin vain seurata, kuinka moni rupeaa väittämään vastaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HEHEHE, minä kysyin jo heti alkuunsa samaa ja sain saman vastauksen. Halusin vain seurata, kuinka moni rupeaa väittämään vastaan :)

Olisit kertonut sitten, niin ei olisi tarvinnut vängätä ;D ;D

Hauskaahan tuo oli ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisit kertonut sitten, niin ei olisi tarvinnut vängätä ;D ;D

Hauskaahan tuo oli ;)

Ja mulla kieroutuneen mieleni kanssa vielä hauskempaa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään