Jari Vanhatupa

EZ-Scenery, Rwy12, Whisplacer

116 viestiä aiheessa

No niinpä olikin :-[ Katselin noita scenejä tuolta Walhallasta - sorry.

No problem, hyvä että tuoki vielä jostai löyty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sori, J.Varje . . . mutta se jotenkin niinkuin vaati sitä . . . .  eli aidattu terassi ja kopterikenttä! ;D

[ attachment removed / expired ]

Elikkä, kovetin tuon katon ja laitoin sinne helipadin, alemmalle tasolle sitten aidat,  pöytiä, tuoleja ja iloisia juhlijoita . . .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kymysys:

Voiko esim. EFPO-paketin päälle laittaa tuolla EZ-Scenery ohjelmalla FS2004:ssa spottareita pällistelemään kentän aidan taakse.

Myös oman 'kotitalon' mallaaminen jollain saman näköisellä generic-talolla kiinnostaisi.

Saako FS:ssä jotenkin haettua tarkat koordinaatit mihin talon tiputtaisi.

Oikeassa elämässä nuo vastaavat koordinaatit saa kätevästi vaikka auton GPS:stä.

Entäs jos kyseisellä paikalla nököttääkin jo joku talo niin saako sen pois tämän softan talon alta vai tuleeko aina olla aakeeta laakeeta kun näitä alkaa pystyttämään?

Kysyy hän..

/OP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Voiko esim. EFPO-paketin päälle laittaa tuolla EZ-Scenery ohjelmalla FS2004:ssa spottareita pällistelemään kentän aidan taakse.

Voi laittaa! Noita ihmishahmoja voi sijoitella mieleisiinsä paikkoihin, vaikkapa kerrostalon katolle, veteen uiskentelemaan tai mitä sitten keksiikin.

Myös oman 'kotitalon' mallaaminen jollain saman näköisellä generic-talolla kiinnostaisi

Noita valmistaloja on kyllä EZ:taan saatavana ihan kiitettävän paljon. Itsekin löysin lähes samanlaisen talon kuin oma kotitaloni.

Jollain mallinnusohjelmalla, vaikkapa G-Max:lla voi tietysti tehdä oman kotitalonsa ja sitten muuttaa sen EZ-Scenery objektiksi, jolloin se on aivan naurettavan helppoa sijoittaa simuun. Mutta se, että ollaan siinä Ez-objekti vaiheessa, niin se ei olekaan naurettavan helppoa.

Saako FS:ssä jotenkin haettua tarkat koordinaatit mihin talon tiputtaisi.

Kun kytkee simun Slew tilaan, niin silloin sinne ruudun ylälaitaan tulee ne koordinantit. Vielä tarkemmatkin koordinantit saa jos käyttää tuota aiemmin esittelemääni "Crosshair" työkalua.

Entäs jos kyseisellä paikalla nököttääkin jo joku talo niin saako sen pois tämän softan talon alta vai tuleeko aina olla aakeeta laakeeta kun näitä alkaa pystyttämään?

EZ:ta raivaa automaattisesti siitä objektin asetuskohdasta autogen rakennukset ja puut pois! Mutta ei mitään esim. EFPO lentokenttään kuuluvia osia.

En tiedä miten tuo on toteutettu mutta esim. kun noita majakoita asentelin, niin paikalla oli autogen rakennuksia ja puita jotka vain häipyivät johonkin siitä lähiympäristöstä. Sehän ei sinänsä haittaa mitään, päinvastoin. Niitä kun on niin helppo EZ:lla laittaa takaisin joko juuri samoja, tai parempia.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksista!

Sitten vielä muutama kiusaksenne lisää:

1. Kuinka vakaa tämä EZ-paketti on? En haluaisi, että vaivalla asentamani FS2004 vaan lopettaa toimintansa tälläisen takia.

Nyt asennettuna jo pari lisäkonetta, mm. Flight 1 C172. Ainahan on riski, että mitä enemmän eri paketteja asentelee, sen

epävakaammaksi vanhahko softa tulee.

2. Vaatiiko koneelta paljon vääntöä?

3. Minkä näistä nyt sitten asentaisin; Flight 1:n tuotteen, tämän EZ:n vai jonkun muun?

Kiitos taas vastauksista etukäteen.

t. OP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1. Kuinka vakaa tämä EZ-paketti on? En haluaisi, että vaivalla asentamani FS2004 vaan lopettaa toimintansa tälläisen takia.

Nyt asennettuna jo pari lisäkonetta, mm. Flight 1 C172. Ainahan on riski, että mitä enemmän eri paketteja asentelee, sen

epävakaammaksi vanhahko softa tulee.

Jos minä nyt jatkan vastailua omasta puolestani, voi näihin silti muutkin sanoa sanottavansa. ???

Ei ole itse Softa kaatunut kertaakaan, sehän on aivan naurettavan pieni ja vaatimattoman näköinenkin. Tuolla ylempänä on kuva EZ-softan työvalikosta . . siinä se on, kaikessa vaatimattomuudessaan. Itse asiassa se on sama kun siinä ilmaisessa esittely-demossakin. Kun tilasin softan ja asensin sen, niin tavallaan "petyin" eikö tässä tule mukana mitään hienoja, koko näytön täyttäviä työsivuja ym.

Mutta ei tule eikä tarvita. Kaikki toimii tälläisenään erittäin näppärästi. Kun tuo työvalikko on noin pieni niin objektien asettelu on helppoa jopa yhtä näyttöä käytettäessä.

Tuohon simun pyörimiseen sujuvasti, vaikuttaa tietysti asennettujen objektien määrä. Helposti tulee laitettua esim. yhdelle kentälle niin paljon lisäobjekteja, että simu rupeaa hyytymään. Kokeilemallahan se selviää, paljonko oma kone jaksaa pyörittää. Noin äkkiseltään kyllä vaikuttaisi siltä, ettei tuossa Ez:ssa ole mitään bugeja joka kaataisi simun, ainakin minulla on toiminut.

2. Vaatiiko koneelta paljon vääntöä?

Itse EZ-ohjelma ei vaadi mitään vääntöä, minulla on ikivanha 3ghz pentium. ja hyvin toimii. Ne itseluodut sceneryt voivat sitten vaatia jotain vääntöä.

3. Minkä näistä nyt sitten asentaisin; Flight 1:n tuotteen, tämän EZ:n vai jonkun muun?

Tuota EZ:taa pääsee testaamaan ilmaiseksi lataamalla sen demon, linkki ensimmäisellä sivulla. Demolla voi tehdä Sceneryjä vain yhden amerikkalaisen kentän ympäristössä. Täysversiossa toimii sitten koko maalilmassa. Noista muista ohjelmista en osaa sanoa mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites on Jari, onko sulla jotain projektia käynnissä? Kun itsellä on kiinnostus vähän lopahtanut alun jälkeen tuohon whisplaceriin, enkä siis ole moneen viikkoon mitään tehnyt. Saa nähdä sitten iskeekö innostus taas jossain vaiheessa...  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites on Jari, onko sulla jotain projektia käynnissä? Kun itsellä on kiinnostus vähän lopahtanut alun jälkeen tuohon whisplaceriin, enkä siis ole moneen viikkoon mitään tehnyt. Saa nähdä sitten iskeekö innostus taas jossain vaiheessa...  ;)

Kiitos kysymästä . . eipä juuri nyt ole työn alla mitään. Ilmeisesti viikonloppuna taas jotain aloitan. Vielä on auki, että mitä se voisi olla.

Olen nyt melkein pari kuukautta asennellut noita Ruotsin maisemia koneelle ja nyt alkaa Ruotsi moduuli olla pikkuhiljaa valmis.

Laitoin taas Suomen maisemat koneelle ja kyllä on hienoa lentää vaihteeksi Suomessa. Mahtavan näköistä on . . .

Suomen asennuksen jälkeen, EZ-Sceneryn objektivalikkoon " tulla pämähti " paljon uusia objekteja, siellä on nyt Finnairin lentokenttäautoja, Suomalaisia busseja, rekkoja ym. Myös esim. Helsingin objektit tulivat sinne, kuten Hartwall Areena, laivat jne.

Nyt voin asentaa Hartwall-Areenan kaikkiin Suomen kaupunkeihin . . . . . . no, ei nyt vaiskaan . . . .  :laugh:

Saa nähdä sitten iskeekö innostus taas jossain vaiheessa...

Hyvähän se on pitää välillä vähän taukoa ja ottaa "etäisyyttä" Toivottavasti vielä palaat näihin scenery kuvioihin. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos kukaan puuhaillut mitään sceneryidensä parissa? Sain itse juuri kipinän taas aloittaa rakentelun. Varmaankin jonkinlainen helikopterikenttä tulee  8)

Edit

Tankkaus X:n kohdalla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos kukaan puuhaillut mitään sceneryidensä parissa? Sain itse juuri kipinän taas aloittaa rakentelun. Varmaankin jonkinlainen helikopterikenttä tulee  8)

Hyvän näköistä! Tuo parkissa oleva helikopteri tekee hyvän säväyksen. Onko se Staattinen objekti, vai pääseekö tuonne oikein Ai-koneilla. Nuo remontissa olevat koneet ovat mielenkiintoisia.

Minulla olisi viikonloppuna tarkoitus mennä asentelemaan siltoja maakuntaan ja meinasin, että jos tekisi siitä tänne jotain juttua, tarkoitus olisi myös koittaa korvata se Raippaluodon silta jollain "tarvike" sillalla se Fs2002:selle tehty ei oikein toimi Fs9:ssä, näkyy kyllä mutta ei "osu" rannalla oleviin teihin. . . . tosin nyt on tullut tuo Lahti photoscenery joka on kyllä tsekattava viikonloppuna . . . sitten olisi mahdollisesti se "Loputon lento Piper J3" avaus/testi-jakson tekeminen. Saa nähdä mikä noista vie voiton . . .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Välillä on pitänyt päivitellä New Orleans maisemaa, muutamia rakennuksia on tullut edellisen version jälkeen lisättyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jari, jos tuota Blackhawkia tarkoitit niin se on ihan staattinen objecti joka löytyi valmiiksi FSX:stä. Nuo hangaarissa olevat koneet kuuluvat hangaariin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tonilla upeita "pilvenpiirtäjiä" Onko tämä uutuus jo jaossa Avsimissä?  . . . . Sinähän teet nuo rakennukset alusta asti itse! Tuossa kun niitä katselin, niin rupesin miettimään niiden tekotapaa, että "päällystätkö" sinä tuon rakennuksen noilla ikkuna kuvioilla, esim valokuvalla tms. Vai teetkö nuo ikkunat ym. erikseen ja sitten värittelet talon oikean väriseksi.

Edit: Oletkos muuten kokeillut tuota Fs2002 Replot Bridgeä, että toimiiko se Fsx:ssä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tonilla upeita "pilvenpiirtäjiä" Onko tämä uutuus jo jaossa Avsimissä?  . . . . Sinähän teet nuo rakennukset alusta asti itse! Tuossa kun niitä katselin, niin rupesin miettimään niiden tekotapaa, että "päällystätkö" sinä tuon rakennuksen noilla ikkuna kuvioilla, esim valokuvalla tms. Vai teetkö nuo ikkunat ym. erikseen ja sitten värittelet talon oikean väriseksi.

Edit: Oletkos muuten kokeillut tuota Fs2002 Replot Bridgeä, että toimiiko se Fsx:ssä?

Valokuvia olen käyttänyt hyvinkin pitkälti teksturoinnissa, Abacuksen Scenery Apprenticellä on kätevä sitten lisätä tuo tekstuuri noihin sitä mukaan kun talossa noita yksityiskohtia on, tuollaiseen laatikkomaiseen rakennukseen tekstuurin laitto on aika helppoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ron Jeffers on mielestäni yksi parhaita Ez Scenery-objektien tekijöitä. Tutustuin hiljattain hänen Effects-1 kokoelmaansa ja innostuin siitä senverran, että ajattelin laittaa kokoelmasta hieman jutuntynkää.

Tämän Effects kokoelman objektit poikkeavat tavanomaisesta siinä, että nämä objektit ovat liikkuvia ja aktiivisia.Myös niiden asennus poikkeaa totutusta, sillä nämä sisältävät scenery kansion lisäksi kansion nimeltä "effects"

Kyseisen kansion sisältö asennetaan simun Effects kansioon. Texture kansiota ei ole lainkaan mukana.

Objektien asentaminen maisemaan poikkeaa myös hieman totutusta. Normaalistihan EZ-objekti on näkyvissä koko asennuksen ajan . . . mutta näitä efektejä paikoilleen sijoitettaessa ei näkyvissä ole kuin "asennusristikko"

Efekti tulee näkyviin vasta simun uudeelleen käynnistyksen jälkeen. Mutta mennääpä sitten katsomaan niitä efektejä!

"Paikallinen ukkonen"    Erittäin raju efekti, josta olikin jo muutama kuva tuolla Heavy Weather osastossa. Tämä objekti aiheutta paikallisen kovan ukonilman siellä minne se asennetaan. Alla olevissa kuvissa on tilanne jossa olen asentanut ukkosen Jyväskylän terminaalin platalle. Eipä paljon tee mieli laskeutua kentälle kun katselee tilannetta ilmasta käsin . . . Pienin väliajoin salamat iskevät lähialueelle tai terminaalin eteen ja koko lähialue välähtää valkoiseksi.

"Tulivuori efekti"   Tämä on hyödyllinen olemassa, sillä monia simun tulivuorista ei saa toimivina edes lisäosana, vaikka vuori muuten olisikin aktiivinen. Esimerkkinä vaikkapa Islannissa sijaitseva "Hekla".

Alla olevissa kuvissa olen asentanut Heklaan kyseisen efektin. Savun ja laavapurkausten ulkonäkö vaihtelee tyylikkäästi ja "kraaterista" lentelee mustia ja orannseja kivenmurikoita.

"Geyssir"   Tai "vanha uskollinen" kuten se on nimetty tähän kokoelmaan . . . Tämä on myös kiva olemassa ja heti piti googlesta hakea paikka mihin tämä tulee Islannissa sijoittaa . . . siellä se nyt suihkuttaa, muutaman minuutin väliajoin ja näky sekä tunnelma on kyllä vakuuttava, kun siinä ympärillä lentelee.

"Kuuma lähde"   Hieman geyssirin tapainen mutta tämä on tarkoitus asentaa veteen. Ymmärtääkseni tämä on myös geyssir mutta on vain veden pohjassa, jolloin suihku on matalampi. Tähän on myös animoitu ympäröivää aallokkoa ja taivaalle lentäviä "satunnaisia"

"Pieni savu"    Varsin hyödyllinen . . . tätä on kahta väriä mustaa ja valkoista. Tässä esimerkissä asensin savut niihin lavoihin, jotka ovat parkissa siellä Helsingin satamassa. Lopputulos on hieno . . ja kun laivojen lähettyvillä lentää, niin ennen "patsailta" näyttäneet staatiset laivat ovatkin muuttuneet "eläviksi" ja melkein voisi odottaa, että ne lähtevät liikkeelle.

Pikku savuja voi asennella myös savupiippujen päihin, kunhan eivät ole kovin korkeita, sillä objektia ei voi viedä kovinkaan ylös taivaalle. Tietysti voi mielensä mukaan laittaa minkä vain "savuamaan"

"Metsäpalo" . . . Tai tulipalo. Erittäin hyvän näköinen ja näyttävä efekti, joka on aivan huippuluokkaa myös läheltä katsottuna. Voi vain kuvitella minkälaisen "tulipalo-sceneryn" tämän ympärille pystyisi rakentamaan.

Nimittäin sitä tulipalon sammutus-rekvisiittaa on EZ-Sceneryyn saatavana todella paljon.

Tuossapa noita efektejä oli muutamat . . on tuossa paketissa vielä jokunen lisääkin mutta en ole kaikkia vielä kerennyt kokeilla. Kannattaa käydä tämä paketti hakemassa ja ryhtyä asennuspuuhiin . . . Kiitokset Ron Jeffersille hienosti tehdystä työstä kaikkien Ez-Sceneryn käyttäjien iloksi.

Linkkittäminen tuonne FligtSim.Comiin ei onnistune mutta alla oleva kuva selventänee mistä paketti on löydettävissä . . .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen käyttänyt samaisen Ron Jeffersonin ilotulitus efektejä simussa ja hänen ohjeitaan käyttäen olen aikani kuluksi väsäilly ilotulituksia näkymään simussa eri paikkoihin

esim. Uudenvuodenaattona.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomen maisemat ovat Fs2004:sessa jo hyvinkin realistisen ja näyttävän näköisiä, silti paranneltavaa kyllä löytyy loputtomasti ja hyvä näin. Mikäs sen mukavampaa kuin kiva puuhastelu simu-maisemien parissa.

Saaristossa ja muuallakin lennellessä tulee usein vastaaan alla olevan kuvan näköisiä tilanteita, joissa autotiet ovat paikoillaan mutta sillat puuttuvat. Näkymä ei ole mitenkään mieltä ylentävä, joten asialle pitäisi tehdä jotakin.

Ez-Sceneryllä tuo tilanne saadaan korjattua ja puuha on helppoa ja hauskaa.

Alla olevassa kuvassa, olen asentanut samaan paikkaan maantiesillat ja heti näkymä muuttuu kiehtovammaksi.

Siltoja on helppo asennella, vaikkapa siinä matkalennon ohessa  kun siltaa kaipaavia näkymiä tulee vastaan. Ez-Scenery käynnistetään simun omasta ylävalikosta ja pieni käyttö-ikkuna tulee esiin. Sieltä objektikirjastoista vain valitaan sopivan näköinen silta, zoomaillan ja käännellään kohdalleen ja "NAPS" se on siinä.

Olen ruvennut tekemään sellaisia "sillan asennus lentoja" Jossa lähden etsimään hyviä paikkoja johon voin pudottaa sillan paikoilleen. Mielestäni ei ole hirveän tärkeää se onko silta juuri samanlainen kuin todellisuudessa, pääasia, että siltoja yleensä on. Yllätyin siinä kuinka isokin jättisilta muuttuu aivan suomalaisen näköiseksi kun sen vain zoomaa pienemmäksi.

Lisäksi sillan mahdolliset korkeat alarakenteet voi painaa veden alle ja käyttää vain yläosan. Monet sillat myös kaartuvat päistään alaspäin mikä on myös hyödyllistä . . . kun siltaa upottaa niin se myös lyhenee kun kaarevat sillanpäät painuvat maastoon. Tallennan sillat erilaisiin mappeihin esim: "Siltoja Vaasan seutu" jne. riippuen missäpäin lentelen.

Entäpä sitten tämä "ikuisuusongelma" eli Raippaluodon silta. Sehän on hienosti tehty lisäosa Fs2002:seen mutta ei toimi kunnolla Fs2004:ssa. Silta kyllä näkyy simussa mutta se ei osu yksiin rannalla olevien teiden kanssa.

Lisäksi välillä oleva saari on väärän värinen suhteessa muuhun simun maisemaan. Siltaa ei tietenkään pysty kääntämään kukaan muu kuin silta-lisäosan tekijä, eikä hän ole enään aktiivisesti mukana näissä simulaattorin scenery jutuissa. Alla kuva tilanteesta jos silta asennetaan Fs 2004:seen.

Tämän suomen pisimmän sillan mallinustyö on sinänsä aivan huippuluokkaa valoineen kaikkineen, on todella sääli ettei sitä voi käyttää Fs9:ssä tai Fsx:ssä. En tiedä olisiko sillan päivittäminen ajan tasalle sen kummempi juttu, kun soitto "Bamcelle" ja yrittää kinua sillan modellit päivitystä varten jonka jälkeen yrittäisi ryhtyä työhön. Minulla kyllä löytyisi intoa ja rohkeutta ko. puuhaan mutta taidot ei taida vielä kyseiseen muutostyöhön riittää.

Mutta nyt korjataan asia tilapäisesti EZ:lla, eli asennetaan korvaava silta. Alla kuva tuosta Fs 2002 versiosta.

Vastaavalla tavalla rakennettuja siltoja on toki muuallakin maailmassa ja sopivia vaihtoehtoja löytyy myös Ez-objekteina useitakin erilaisia. Alla oleva silta muistuttaa Replot Bridgeä aivan tarpeeksi paljon, joten laitetaanpa se paikoilleen.

Kuvassa lentelen slewillä eräänlaisella "asennusristikolla" joka ei peitä maisemaa niin paljon kuin lentokone. Kuvassa näkyy myös EZ:yan asennusvalikko, jossa olen juuri valitsemassa sopivaa siltaa.

Ylimmällä liukusäätimellä säädän sillan etäisyyttä "ristikosta" Sitten sen alla olevalla säätimellä pyörittelen siltaa vaakatasossa, sitten on korkeus-säädin jolla voin vaikkapa upottaa koko sillan. Alimpana on vielä säädin jolla voin muuttaa sillan kokoa, tyyliin "pienoismalli - jättimäinen hirviösilta". "Add" näppäimellä sitten tallennan sillan valitsemaani kansioon. Eli hyvin on helppoa ja hauskaa.

Sitten vielä se saaresta mantereelle johtava pätkä paikoilleen ja simussa on käyttökelpoinen "Replot Bridge"

Kuvassa lennän tuolla ristikolla normaalisti jolloin kuuluu pienen suihkumoottorin ääni. Ristikon lento-ominaisuudet ovat todella miellyttävät, muistuttaen jotain helikopterin ja liikesuihkun sekoitusta.

Näitä siltoja on mielekästä asennella ainakin oman kotiseudun lähettyville. Lentokokemus paranee, kun tutut sillat ovat paikoillaan . . . ne samat joiden yli on autolla ajeltu monet kerrat.

Alla vielä muutama kuva . . . kyrönjoen yli menee useita siltoja, kuvassa ensimmäinen silta "Veikkaalassa" kun vaasasta päin lähdetään tulemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä EZ-siltahomma on tosi mielenkiintoinen. Olen jo vuosia sitten kinunut Finnterrainiin siltoja. Siinähän niitä ei ole. Itse olen tehnyt 51% Finnterrainista ja joka kerta harmitti kun tie ylitti vesistön ja siltaa ei ole ekä tullut. Näitä harmituksia oli satoja... ;D

Jarille:

1. Onko EZ ilmainen?

2. Voiko sen avulla poistaa Suomen alueelta muutamat vakiosillat, jotka ovat ihan väärissä paikoissa verrattuna Finnterrainiin. Siis Finnterrainin maanteihin ja rantaviivaan.

3. Voitko Jari tehdä kaikki Suomen sillat- nimisen lisäosan (Finnbridges tai jotain sinne päin) ja laittaa sen FSN:n tiedostokirjastoon, jotyta minäkin voisin imuroida sen ja tuhannet muut? ;)

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastailen tässä noihin kysymyksiisi:

1. Ei ole ilmainen mutta eihän se maksa paljon mitään, suhteessa siihen hyötyyn minkä siitä saa. Ilmaisen demon voi imuroida netistä. Siitä on linkki tuolla ketjun alkupuolella. Mutta varoituksen sana: Jos sen teet niin se on sitten menoa se, varmasti olet koukussa.

:P

2. Voi! Aina kun asennat jonkin Ez- objektin, niin ohjelma poistaa automaattisesti alla olevan autogenin.

Minulla ei kylläkään näy Suomessa mitään simun defu siltoja, en nyt muista yht´äkkiä mitä aikoinaan tein kun niitä ei näy.

3. Hah! Hah! juu tottakai, katotaan jos ensi viikolla kerkeän. ;D

Periaatteessa semmoisen lisäosan kyllä voisi Ez-lla tehdä, koska tällä tehtyjä sceneryitä voi kuka tahansa käyttää, eikä siinä tarvita itse Ez-ohjelmaa.

Sinne Finnbridges paketin kansioon laitettaisiin vain Finnbridges Bgl jossa on sijainnit, siltojen bgl:t ja tekstuurit sekä yksi txt tiedosto. Pitäisi toimia kenellä hyvänsä.

Ai niin . . en kerkeä tekemään ensi viikolla Finnbridges pakettia. Muistinkin, että minulla on muita juttuja menossa. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millos meinasit ruveta omia objekteja tekemään, esim Gmaxilla.

Kannattaa opetella, se täydentää maiseman tekoa ihmeellisesti ja saa vielä luotua oikeita objekteja jotka voi sijoitella esim Sbuilderilla kun on valmista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millos meinasit ruveta omia objekteja tekemään, esim Gmaxilla.

Kannattaa opetella, se täydentää maiseman tekoa ihmeellisesti ja saa vielä luotua oikeita objekteja jotka voi sijoitella esim Sbuilderilla kun on valmista.

Kiinnostaa kyllä kovasti! Minulla on rekisteröity G-Max koneella ja ne muut Sdk:t ym mitä niitä nyt oli  . . . olen sitä hieman kokeillut . . . se on niiiiin pro . . . kynnys aloittaa on melkoinen, katsotaan nyt koska saan aikaiseksi.

Sillä voisi tehdä myös noita vapaasti levitettäviä EZ-objekteja. Paljon olisi kiinnostavia kohteita mielessä, vaikkapa vaasan vesitorni jne.

Sitten ostin myös sen Abacus Fs Desing studio 3:n. Sekin vaikuttaa ihan pätevältä muttei ole niin ammattimaisen pelottava kuin tuo G-Max on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiinnostaa kyllä kovasti! Minulla on rekisteröity G-Max koneella ja ne muut Sdk:t ym mitä niitä nyt oli  . . . olen sitä hieman kokeillut . . . se on niiiiin pro . . . kynnys aloittaa on melkoinen, katsotaan nyt koska saan aikaiseksi.

Sillä voisi tehdä myös noita vapaasti levitettäviä EZ-objekteja. Paljon olisi kiinnostavia kohteita mielessä, vaikkapa vaasan vesitorni jne.

Sitten ostin myös sen Abacus Fs Desing studio 3:n. Sekin vaikuttaa ihan pätevältä muttei ole niin ammattimaisen pelottava kuin tuo G-Max on.

Joo, tuo Abacuksen tekele on loppu peleissä kun sen tajuaa niin pirullisen helppo ohjelma, valmiista laatikko polygoneista alkaa vaan muokkaamaan, sanoisin että teksturointi vie enemmän aikaa.

Itse mallintaminen ei niinkään. Itse teen aina ensin tekstuurit, rakennusten monimutkaisuuden mukaan se mallintaminen vie sen oman aikansa mutta ei niin kauan kuin teksturointi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä löytäis tutoriaalin Whisplacerille? En tiedä miten pääsen haluamalleni alueelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Avaat FSX:n ja sitten kun olet (Free Flightilla) mennyt haluamaasi paikkaan yhdistä (Connect) Whisplacer simuun. Whisplacerissa näkyy sitten punainen ruksi joka kertoo sen missä olet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Avaat FSX:n ja sitten kun olet (Free Flightilla) mennyt haluamaasi paikkaan yhdistä (Connect) Whisplacer simuun. Whisplacerissa näkyy sitten punainen ruksi joka kertoo sen missä olet.

Ok, kiitti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään