Guest oksu88

Ihanteellinen tietokone?

13 viestiä aiheessa

Mun tietokone koostuu Asus A7V333 emosta, AMD Athlon XP 2100+ prossusta mis on siis 1733mhz, 768mb DDR rammia, ja joku MSI'n Geforce 64mb näyttkiksestä mikä on aivan hirveen houno. Parhaillaan mun FPS on jotain 16!! Mulla on Flight Simulator 2004 ja se siis nykii erittäin ikävästi yleensä nousussa ja laskussa. Haluaisin tietää mikä (kohtuun hintainen) näytönohjain saisi Flight Simulaattor 2004 toimimaan sulavasti minun tietsikassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis kyllähän nyt tuollakin kokoonpanolla saa FS2004:n pyörimään nätisti. Pitää vaan karsia detaileja jne niin paljon, että riittää pyörivyys...

Mutta näytönohjaimeksi kannattaa ottaa joko GeForcen FX-sarjalainen (itselläni FX 5900 Ultra 256Mb ja tyytyväinen olen) tai sitten Radeonin 9000-sarjaa (varmaankin 9200 suositeltava minimi ???) . No, tälläkin forumilla on useampia näitä näytönohjaimia koskevia threadeja. Niistä varmasti selviää aika paljon tarvittavaa tietoa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Oskarin kanssa emon ja prossun suhteen samanlainen kokoonpano, muistia on 512MB pc2700:ta (333Mhz), näyttis vain on Radeon 9700.

FS9 liikahtaa yhtä sulavasti kuin joutsen kesäkuussa tyynen järven yllä.

Tosin pykimiset riippuvat paljon asennetuista lisäosista, itselläni tuollaisia ei ole hidastamassa menoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ite haluu pitää asetuksii liian pienel koska sit pelaaminen ei tunnu niin aidolta ja koneen ohjaamon numeroita on hankala lukee jos resoluutio on minimillä. Tykkään siis pitää asetuksii niin korkealla kuin mahdollista. Kiitos muuten neuvoista!! :)

Muuten Sami, onko sulla noi näyttö astukset kuinka korkealla (resoluutio jne.)?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on suht samaa luokkaa muu kokoonpano ja näyttökorttina Gainwardin Geforce FX 5600 -piirillä ja 256 MB muistilla varustettu malli. Sillä pystyy ihan nättiä kuvaa pitämään. Resona käytän tällä hetkellä 1280x1024, mutta eipä tuo paljon hidastu 1600x1200:llakaan (Geforcet ei hyydy resoluutioon). Tuommoisen näyttökortin saa jo alle kahden sadan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tääs kerran sanoin Radeon9600pro. Kohtu hinta ja toimi hyvin FS käytössä, ja hinta ei ole kuin 147€ mikromajassa. Jos Fyrkä olisi 300 voisit harkitse Radeon9800 toi "normali" malli on aika tukevea ja hinta ei ole ihän tappava...

Noh Jos 600€ löytyy siiten paras näytöohjan on Radeon 9800XT.... mutta kyllä hinta on kova...

Itse ostin Club3D Radeon 9600pro ja 2x anti-ailising ja 8x Antiscope filtering ja fraimit ovat noin 20-25fsp ei mitan loistava mutta riitava lasketumisen ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin juuri Radeon 9600XT'n ja FPS on silti ihan sama ku se oli mun vanhan näytiksen kaa!!!! Pitääkö mun jotenkin tehä hienoja säätöjä tai jotain ku FPS pysyy allta 10 ku lentää lähellä maata >:(!!!! Siis saa**** >:(!! Mitä mun pitää tehä et se nopenee ???? Kyl käy toi mun hermoille!! Olen muuten varma että asensin kortin oikein koska näyttö kaikki toimii niinku pitää ja kaikki näytiksen ajurit sain ongelmatta asennettua. FS9 on vaan hidas edelleen! APUA!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin juuri Radeon 9600XT'n ja FPS on silti ihan sama ku se oli mun vanhan näytiksen kaa!!!! Pitääkö mun jotenkin tehä hienoja säätöjä tai jotain ku FPS pysyy allta 10 ku lentää lähellä maata >:(!!!! Siis saa**** >:(!! Mitä mun pitää tehä et se nopenee ???? Kyl käy toi mun hermoille!! Olen muuten varma että asensin kortin oikein koska näyttö kaikki toimii niinku pitää ja kaikki näytiksen ajurit sain ongelmatta asennettua. FS9 on vaan hidas edelleen! APUA!

Ensimmäisenä tulee mieleen, että olethan varmasti asentanut uusimmat ajurit, eikä pelkästään kortin mukana tulevia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on Radeon 9800 Pro ja kortin mukana tulevat ajurit tuottaneet toivottua tulosta... Luulin, että koneessani on jotain vikaa, kunnes hoksasin ladata uudet ajurit näytönohjaimeeni.

Nämä Catalyst 3.10-ajurit ovat toimineet koneessani moittetta, joten kehotan lataamaan ne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tehny kaikenlaisia asetteluja, imuroinu uudet ajurit, ja kaikkee sellasta ja FS silti pyörii alle 15FPS suurin osa ajasta. Onko mahis et on jossain muussa kuten esim prossussa vika. Mul on Fast Write tai mikälie päällä BIOSISSA ja sellasta. Mikään ei tee eroa FS:ssä vikka laitan resoluution minimille. Siis mikä vi*** on???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskin mitään laitevikaa on, mutta prosessorin teho lienee pullonkaulana. Oletetaan että emolevyn ja näytönohjaimen ajurit on kunnossa, seuraavilla asetuksilla pitäis saada vauhtia lisää ilman että näyttävyys huononee.

Näytönohjaimen asetuksissa,

resoluutio mitä haluat, ehkä 1280x960 ja 32bit,

Direct3D osiossa reunanpehmennys 2x ja Anisotrooppinen suodatus 4x

Etsi seuraava tiedosto, siirrä se johonkin muualle tai nimeä uudelleen, "sinun_FS9_hakemisto"Autogendefault.xml

FS9 asetukset, tässä tärkeimmät, laita juuri näin:

[ Attachment removed / expired ]

Suorituskyvyn kannalta on tärkeää että teet nämä kaikki. Koitappa näitä, palataan asiaan. Niin ja pilvet saattavat vaikuttaa paljonkin, testaa myös sellaisella lennolla että valitset Weather themes= Clear Skies

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voiki ihan oikeesti olla ajureista kiinni??

Kyllä voi. Minulla oli tuossa vanhassa koneessa (GeForce256) kortin mukana tulleet ajurit ja fs ei suostunut edes käynnistymään. Jämähti aina samaan kohtaan latauksessa, päivitin ajurit, pikkaisen epäuskoisena, ja homma ratkesi sillä.

Ne kortin mukana tulleet ovat monasti maanneet lootassa rompulla jo kauan, eivätkä tietenkään ole uptodate. ;) Muutoin en paljoakaan juokse uusien ajureitten perässä, mitäpä niillä jos kaikki kerran toimii hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään