Harri Lonnqvist

GF6800 GT?

9 viestiä aiheessa

Moi!

Uutta kokoonpanoa harkitsemassa?Onko kokemuksia ko. Näyttiksestä?(GF 6800GT)

Itse nyt Atin käyttäjä mutta GF kiinnostaa taas kerran.

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli pari kuukautta GF6800 Ultra, nyt on Ati X850 XT. FS-käytössä Ati piirtää nätimpää kuvaa, tosin jumalattoman säätämisen jälkeen GF pystyi lähes yhtä hyvään. Suorituskyky GF:llä oli tasaisempi, Ati puolestaan monin paikoin selkeästi nopeampi, mutta ainakin minun asetuksilla joissakin tilanteissa Atilla vauhti notkahtaa reippaasti, GF:llä notkahdukset oli paljon pienempiä. Muita simuja en ole käyttänyt noilla korteilla, niistä en osaa sanoa mitään.

TV:lle molemmat tuuppaa kuvaa yhtä hyvin.

GF on julmetun iso kooltaan verrattuna Atiin, ja ainakin Ultra vaati kaksi virtasyöttöä suoraan virtalähteeltä. Lisäksi GF pyrkii lämpenemään enemmän, suomeksi tarkoittaa paljon enemmän tuulettimen pyörimistä täysillä. Molemmissa on tehtaan jäljiltä äänekkäät tuulettimet, GF:n suorastaan hirvittävän äänekäs. Itse vaihdoin molempiin Arctic Coolingin tuulettimet, mukavan hiljaiset ja tehokkaat....tosin takuu katkeaa kun tuon tekee.

Hyviä kortteja molemmat, itse kuitenkin olen kokonaisuudessaan tyytyväisempi Atiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moro

on mulla sellainen koneeseen pultattuna ja täytyy sanoa että on pitkästä aikaa kortti joka sotii täydellä menestyksellä arvonpudotusta vastaan. maksaa vieläkin kohtalaisen lähellä saman minkä takosin pöytään viimevuoden syksyllä joskus silloin kun se markkinoille tuli (reilut satasen oli pudonnut kk sitten hätäisellä katsauksella). omani olen saanut kellotettua muistin osalta 1100mhz ja coren 370mhz eli alkaa olla samassa kuin pro versio ainakin muistien osalta. muutoin ei pahaa ole sanottavaa, toimii moitteettomasti ja kuva on hyvä - niin mitäpä tähän muuta. kait se on hyvä ostos. omassa tapauksessani luulen että muu kokoonpano jää pullonkaulaksi simua vyöryttäessäni.

EDIT: niin Kari nuista äänistä mainitsi, en itse ole niin hirmu nuuka kun laput päässä käytän konetta, mutta kun koneen muut tuulettimet vaihdoin isoihin laaturopelleihin niin ei sieltä tosiaan paljoa ääntä kuulu, mut kyllä kotelollakin on tässä osansa. ja tämä GF6800GT ei sitten tarvii kuin sen yhden virtapiuhan pron kahteen verrattuna

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Kait se sitten on jees?(6800GT)Itselläni on aina ollut GF:ien kanssa se lämpöongelma!Nykyinen ATI 9600XT Turbo(Hervoton propelli)ei ikinä sellaisia probleemeja!

Toisaalta GF:ät helppo päivittää etc...

Harri

P.S Jälki tällä hetkellä kohdallaan?:

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on nykyisessä kuukausi sitten hankitussa koneessani GeForce 6800 GT 256 MB. Tämä näytönohjain on riittävän suorituskykyinen FS 2004:lle, jossa on paljon lisäosia - ja tasapainossa tietokoneeni muiden osien kanssa.

Ainoa ongelma minulla oli, että kun hankin mainitun uuden tietokoneeni, ensiasennuksessa tullut Club 3D:n GF 6800 GT 256 oli viallinen (ilmoitti kesken pelin tehojen alentamisesta ja pudottikin toimintataajuuksiansa noin 40%) ja näytönohjain vaihdettiin takuutyönä Gainwardin GF 6800 GT 256:een.

Tämä Gainwardin kortti on toiminut erittäin hyvin ja sitä voi kyllä suositella.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei oikein voi lämpenemisessä verrata keskisarjan 9600:aa 6800:n kaltaiseen high end -piiriin. Lämpö riippuu aina siitä, kuinka rajoilla GPU pyörii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo lämpö on ikävä asia koneen sisällä.

Itse olen aina pistänyt vähän paremman (ja hiljaisemman) jäähyn noihin, kun ne perusropellit on karmeita rämistimiä:

gf6_slaikka.jpg

gf4_2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tietokoneen ääni häiritsee, niin laittakaa keskusyksikkö viereiseen huoneeseen. Minulla on näin ollut jo edellisenkin tietokoneen aikana. Kone saa meluta miten paljon tahtoo.

FS:llä on tosi kiva lentää, kun ei kuulu mitään häiritsevää ääntä. Myös muu työskentely monitorin ääressä on hiljaisessa ympäristössä miellyttävää.

Kaikki kaapelit tulee tietenkin hankkia pitkinä versioina, minulla noin 5-8 metriä. Kun ostaa laadukkaat kaapelit ja liittimet, ei siitä ole mitään haittaa tietokoneen toiminnalle.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään