Martti Kujansuu

Sotalentokone aiheinen tietokilpailu (RATKAISTU)

11 viestiä aiheessa

Ok, katsotaanpa kuinka hyvin tiedätte ww2-aikaiset koneet. Plussaa saa jos tietää myös käyttötarkoituksen:

1.

[ Attachment removed / expired ]

2.

3.

4.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt mulla meni koneet,aivan sekaisin ;D

So what?

Äkkiä poistamaan tuo mun äskeinen viesti!

Kyllä mulla sen oikean koneen nimi ja kuva jossain noissa opuksissakin on,mutta uni taitaa voittaa..

Mutta viimeisessä kuvassa oleva kone on vissiin venäläinen?

Ja se yksi 0n Dornier 17?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arvoin hänivellkompjuutterilla tyyppinumerot. Tehtaista tai valmistusmaasta ei ole hajuakaan. Ehkä näin onnistun paremmin. Paitsi yhdestä en ole varma, jos sen piti olla 71 enemmän. Käyttötarkoitus on laitettu musta tuntuu -menetelmällä.

1. 37 yhteyskone

2. 46 tiedustelu- ja tulenjohtokone.

3. 240 raskas hävittäjä

4. 100 hävittäjä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:) Ensimmäinen kone on harjoituskone,kaksimoottori pommareita varten.

Nimi on mulla hukassa! ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veikataan ekaan Me-108

No minä yritin vähän sitä samaa, kun Messerschmitt M37 oli ikäänkuin Bf 108:n prototyyppi (37+71= 108). Se mitä pyrstöstä näkyy (muoto + tuet) viittaa kovasti tyyppiin. En vain onnistunut löytämään yhtään kuvaa koneesta, jossa olisi tuollainen kabiini. Taifunin (po. Bf 108B:n) kabiini on aivan toisenlainen, katsokaa vaikka kuukkelilla.

Bf 108A-mallissa (= M37) oli kannuslusikka, kolmilapainen potkuri ja se oli kaksipaikkainen (toisin kuin 108B) ja tuntomerkit sopisivat etsinäkuulutukseen. En vaan ole kummastakaan koneesta löytänyt yhtään kuvaa, joten arvailuksi meni. En vaan parempaakaan keksinyt.

Edit: No voi, löytyihän sellainen. Tosin konetta on muuteltu ja maalauskin on fiktiivinen, niin vois olla kabiinikin. Ja nimi Taifun annettiin jo 108A:lle, kuten voi lukea:

http://www.nzwarbirds.org.nz/108a.html#4

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kyllä ensimmäinen on todellakin BF-108, karmaa tulee

Onkos se sitten Bf 108A (M37) vai joku muu alatyyppi? En ole tosiaan kuuna päivänä nänhyt moista kabiinia koneessa. Kakkonen on sitten Heinkel 46.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään