Guest nicolaine

Omat texturet

18 viestiä aiheessa

Anteeksi jos tällainen aihe on, mutta etsiskelen ohjelmaa jolla voin tehdä oman paintin lentokoneeseen (FSX)

Gmax ei ainakaan toimi mulla :)

Pahoittelut :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anteeksi jos tällainen aihe on, mutta etsiskelen ohjelmaa jolla voin tehdä oman paintin lentokoneeseen (FSX)

Gmax ei ainakaan toimi mulla :)

Pahoittelut :(

Ei siihen Gmaxia tarvitakaan. Paintin tekemiseen riittää jokin kuvankäsittelyohjelma ja DXTBmp kuvien konvertoimiseen simun ymmärtämään muotoon.

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muokkaat jotain esim peräsin(tail) painttia entisestä texturesta vai?

vai alotatko kokonaan uuden piirroksen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo elisiis Gimp 2.0 (google it) ja DXTBmp.

 

Kannattaa ensin opetella perusjutut tosta kuvankäsittelystä ja ohjelmien käytöstä, loppu onkin sitten kohtuu helppoa. Itse käytän ton gimpin lisänä paint.net-nimistä ohjelmaa, on ilmennyt että mitä en gimpilla osaa tehdä niin paint.netillä osaan. Voin jelppii jos tarttet apua, oon jo 2 konetta tehny  :)

 

Joo ja tosiaan muokkaat johonkin valmiiseen tekstuuripohjaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muokkaat jotain esim peräsin(tail) painttia entisestä texturesta vai?

vai alotatko kokonaan uuden piirroksen?

Yleensä koneille on ladattavissa layerillinen paintkitti. Se siis pitää sisällään tyhjät tekstuuripohjat, joihin on sitten helppo sotkea värejä. Sitten tallennus Bmp:ksi ja konvertointi.

 

Paintkittien tiedostot ovat yleensä PSD-muodossa, joiden aukaisemiseen tarvitaan esim. Photoshoppia tai vastaavaa ohjelmaa, joka noiden layereiden päälle ymmärtää. Mm. ilmainen GIMP taitaa olla tällainen.

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

And this means?

Sitä, ettei se osaa avata dds-tiedostoa. Se on ensin käännettävä DXTBmp:llä bmp:ksi, niin johan aukeaa.

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FSX:n default Boeing 737:lle löytyy myös paint kit, jota kannattaa käyttää jos aikoo tehdä omia maalauksia. Silloin tarvitsee ainoastaan muuttaa valmiit tekstuurit simun ymmärtämään muotoon.

 

Saatavana ainakin Flightsim.com -sivustolta.

Tiedostonimi: fsx737pk.zip

Tekijä: John Rose

 

-Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos oikein paljon kaikille!

Nyt väsäilen SAS opaintteja putelle katotaan jos tulee joskus julkaisukelvollinen...

Voin laittaa kuviakin jos on tarve  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En muuten löydä FSX kansiota jossa on ne moottoritextuurit?

Niin mitkä? Kaikki koneen tekstuurit löytyy tavallisesti siitä koneen omasta Texture-kansiosta.

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis kohtaa josta voi muokata moottorin ulkoasua*

 

Jos tarkoitat moottorin "ulkoasulla" sen muotoja yms. juttuja, niin sitä ei pysty tekemään ilman alkuperäistä koneen mallia ja lähdekoodia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jos kuiteskin vielä kerran :)

Eli moottorin/moottorinkuoren ne värit eli texturet :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jos kuiteskin vielä kerran :)

Eli moottorin/moottorinkuoren ne värit eli texturet :)

Eikö niitä sitten ole siellä koneen omassa Texture-kansiossa?

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kyllähän ne siellä on muttakun niitä ei erota niistä tekstuurikuvista. Oot varmaan nähny, yleensähän niissä on tiiviisti ympätty kaikki siivekkeet, moottorit ym samaan kuvaan joten niitä on vähän hankala erottaa sieltä, sitä Nico tarkoittaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kyllähän ne siellä on muttakun niitä ei erota niistä tekstuurikuvista. Oot varmaan nähny, yleensähän niissä on tiiviisti ympätty kaikki siivekkeet, moottorit ym samaan kuvaan joten niitä on vähän hankala erottaa sieltä, sitä Nico tarkoittaa.

Ahaa. Kyllähän sitä yleensä pystyy päättelemään mikä osa tekstuuria menee minnekin päin konetta, ja jos ei pysty, niin sitten ei auta kuin kokeilla simussa. Monesti myös paintkitin tekijä on helpottanut eri osien tunnistamista kirjoittamalla viereen osan nimen.

 

Jos Nico nyt maalaa tuota default B737:aa, niin sen moottoritekstuurit näkyy olevan b737_800_1_T.dds-tiedostossa siinä wingletin ja oikean eturungon välissä:

http://4.bp.blogspot.com/_HDAgtcAr774/R-KcaLI7ZHI/AAAAAAAAB_o/CuI3qV3KZLk/s1600/b737

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ahaa. Kyllähän sitä yleensä pystyy päättelemään mikä osa tekstuuria menee minnekin päin konetta, ja jos ei pysty, niin sitten ei auta kuin kokeilla simussa. Monesti myös paintkitin tekijä on helpottanut eri osien tunnistamista kirjoittamalla viereen osan nimen.

 

Jos Nico nyt maalaa tuota default B737:aa, niin sen moottoritekstuurit näkyy olevan b737_800_1_T.dds-tiedostossa siinä wingletin ja oikean eturungon välissä:

http://4.bp.blogspot.com/_HDAgtcAr774/R-KcaLI7ZHI/AAAAAAAAB_o/CuI3qV3KZLk/s1600/b737

 

Oskari

Kiitos tuhannesti neuvosta ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään