Guest macklin

Uusi navdata hakusessa.

4 viestiä aiheessa

Moro!

Minulla edelleen käytössä vanha ACSoftin GPS ja olen yrittänyt löytää päivityksiä sen navdataan mutta niitä ei ole. Joten tuli mieleen jos pystyisi jostain maksullisesta muokkaamaan niin että kävisi tähän minun vanhaan. Itse lentämiseen ei niitä tarvita mutta reittien teossa säästää aikaa ja vaivaa kirjoittamiselta.

Homma on ihan nopadillä tämän näköistä:

AGAMO;FIX;N63°08.48;E031°15.54;;AGAMO;

ALICANTE;NDB;N38*17.256;W0*33.09;429;ALT;0

ALICANTE;VOR;N38*16.098;W0*34.206;113.8;ALT;50

Noitten astelukujen merkillä ilmeisesti ei ole väliä ja toi ylemmän joku on tehnyt jälkeenpäin mutta toimii hyvin. PMDG:n navdatat eivät sovi eli Nimi ; (erottaja)VOR/NDB/FIX;N38*17.25;E60*25.68;Jakso;NIMI; noi astelukujen jälkeiset tekstit eivät ole välttämättömiä.

Olisiko jollain ideoita.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos on olemassaoleva määrämuotoinen rivinvaihdoin eroteltu tekstiluettelo, se on mahdollista muuntaa toiseksi määrämuotoiseksi tekstiluetteloksi varsin yksinkertaisella skriptillä.

Ongelma on vaan se, että Windowsin mukana näitä työkaluja ei suoraan tule, ja Excelin käyttö tähän puuhaan on aika kökköä - tokihan siellä Visual Basic -makroeditori jolla voi luoda uuden funktion.

Linuxin puolella työkaluja onkin sitten runsaasti

awk

hienostuneempia:

shell-skriptit

perl

php

Tunnin-parin homma vääntää kyseinen koodinpätkä jos sopiva lähdeaineisto on olemassa.

Missä formaatissa PMDG:n tai jokun muu data on?

Miika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Mulla on yksi vanha PMDG:n navdata ja se on seuraavanlainen.

FIX MEBIX LATLON N 61 27.46668 E 23 47.95002

ROME FIUMICINO          FW   NDB  41.880861  12.198778345.00N

Tuolta Navigrph:ilta voisin ostaa minkä vaan kun vain tietäis mikä sopisi sillä sitten pärjäisin monta vuotta. Tämä vanha on tosi vanha eikä siinä ole FIX:jä kuin scandinaviaan jonka joku on tehnyt erikseen.

Edit: Minulle riittäisi jos vaikka Suomen AIRAC 0812 (mitä käytetään vatsim:ssa) vois kääntää että ACSoft osaisi näyttää ne.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään