Guest macklin

Vatsim mitä kuuluu?

7 viestiä aiheessa

Moro!

Kuten otsikko sanoo. Mitä kuuluu Vatsim.fi lento/toiminta saralla itse olen lentänyt 2 kertaa n. 6kk aikana ja nekin muualla kuin Suomessa? Ne jotka jotain tietävät voisivat vähän valottaa tilannetta. Tulee tässä koneen uusiminen eteen ja voisin samalla kertaa jättää turhia juttuja pois roikkumasta.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eivät aivan kaikki suomalaiset ole siirtyneet Ivaoon. Tosin Suomen ilmatilassa ei juuri suomalaisia verkkolentäjiä Vatsim -verkossa taida näkyä. Itse olen lentänyt varsin aktiivisesti Vatsim -verkossa, mutta enimmäkseen tuolla Keski- ja Etelä-Euroopan suunnassa, kun siellä on enemmän liikennettä ja lennonjohtoa linjoilla. Ja kun enimmäkseen lentelen tuolla 737-700:lla niin myös niitä on IRL enemmän liikenteessä Keski-Euroopassa kuin täällä kylmässä Pohjolasa.

Tuossa oli toinen topic verkkojen lentotilastoista Suomessa, olisi mielenkiintoista saada vastaavaa dataa myös Pohjoismaiden ja Euroopan osalta. Itselleni olennaista ei ole se, missä verkossa lentää vaan se, että on riittävästi lennonjohtopalveluita ja muuta liikennettä linjoilla.

Nikke

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No pelkistettynä:

Lokakuussa 2009:

>
[b]Alue                        IVAO    VATSIM[/b]

Maailma, lj                  52%       48%
Maailma, lennot              59%       41%

Eurooppa, lj                 62%       38%
Eurooppa, lennot             64%       36%

Pohjoismaat, lj              34%       66%
  Ruotsi                     32%       68%
  Norja                      17%       83%
  Tanska                     34%       66%
Pohjoismaat, lennot          53%       47%
  Ruotsi                     56%       44%
  Norja                      39%       61%
  Tanska                     50%       50%

Edit: Avasin vähän noita pohjoismaita. Tossa nyt ei nää alueiden keskinäistä suhdetta, täytyy joskus miettii jos saisi tilastot johonkin järkevästi näkyviin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Vatsim:iin on näköjään "palkattu" ulkolaista lennonjohtoa 3kpl.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Tuli vähän suru puseroon kun kävin Vatsim.fi sivuilla että tähänkö on jouduttu, hyvä kuitenkin että Joulu-flaikkari pidetään. Itsekkin poissa olevana olen tähän vaikuttanut, tosin lennän ainostaan enkä  toimi lennonjohdossa.

Hyvää Joulua kaikille.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään