Juha Paulavuo

Ranska julkaisee mustan listan lentoyhtiöistä (lisätty yhteenveto)

47 viestiä aiheessa

Mitenköhän helppoa tuommoiselta listalta on päästä pois?

 

Ei varmaankaan ihan helppoa. Helpompaa varmaankin on joutua moiselle. Suurin osa listoilla olevista yhtiöistä lienee siellä lentoturvallisuuteen liittyvistä seikoista.

 

Sitten on joitain ihan outoja vetoja, kuten ranskalaisten listalla oleva Pohjois-Korean yhtiö. Kerozen-postituslistalla oli juttua, että ko.yhtiö ei ole tietttävästi koskaan edes lentänyt Ranskaan.

 

EDIT : eipä taida Air Koryo lentää enää edes Berliiniin/Sofiaankaan. Takavuosina vielä lensivät....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ko.yhtiö ei ole tietttävästi koskaan edes lentänyt Ranskaan.

 

EDIT : eipä taida Air Koryo lentää enää edes Berliiniin/Sofiaankaan. Takavuosina vielä lensivät....

 

Air Koryon kansainvälisiä kohteita on Peking ja Shenyang Kiinassa ja Vladivostok (ja ilmeisesti myös Khabarovsk) Venäjällä. Itse lensin tän kuun alussa Pyongyangista Pekingiin Air Koryon Il-62M:llä. Ihan ok kyyti, saatiin jopa hampurilaiset ja kahvit. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Koryon kansainvälisiä kohteita on Peking ja Shenyang Kiinassa ja Vladivostok (ja ilmeisesti myös Khabarovsk) Venäjällä. Itse lensin tän kuun alussa Pyongyangista Pekingiin Air Koryon Il-62M:llä. Ihan ok kyyti, saatiin jopa hampurilaiset ja kahvit. ;)

 

Ilmeisesti myöskin (enemmän tai vähemmän vakituisena) Macao.

 

PS. Aika nopeasti olet takaisin tullut jos kerran tämän kuun alussa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ostamalla uusia koneita? ???

Luultavasti koneet on kunnossa... ::) ja veikkaan, että se on pienin ongelmista. Eli noilla yhtiöillä on turvallisuuden kanssa palllljon ongelmia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti myöskin (enemmän tai vähemmän vakituisena) Macao.

 

PS. Aika nopeasti olet takaisin tullut jos kerran tämän kuun alussa...

 

Eikös ne Macaon lennot ole jo loppuneet? Ainakaan ei näy OAG:n aikatauluissa, jos selaa lähipäiviä...

 

Joo unohdin tosiaan, että on jo syyskuu...:D 6.8. oli lento. :)

 

Off-topic: onko Il-62:n nousu aina tosi loiva? Koska meidän nousu oli TODELLA loiva...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luultavasti koneet on kunnossa... ::) ja veikkaan, että se on pienin ongelmista. Eli noilla yhtiöillä on turvallisuuden kanssa palllljon ongelmia.

Eikö se turvallisuus liity vähän noihin koneisiin ja niiden ikään, huoltoon ja muihin toimenpiteisiin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö se turvallisuus liity vähän noihin koneisiin ja niiden ikään, huoltoon ja muihin toimenpiteisiin?

 

Miten koneen ikä ja turvallisuus liittyy toisiinsa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten koneen ikä ja turvallisuus liittyy toisiinsa?

Jebulis, ei mitenkään. Jos konetta on pidetty/huollettu asianmukaisesti, niin se on varmasti toimiva/turvallinen.

Eihän Airveteran:n DC-3 ole mikään romuläjä (päinvastoin), vaikka se on rakennettu aikaisemmin, kuin esim. 732 koneet... :) :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sveitsin, Italian ja Ranskan kieltolistoilla oleva bulgarialainen Hemus Air aloittaa joulukuussa kahdesti viikossa lennot Sofiasta Hanoveriin BAe 146-200-kalustolla.

EDIT : korjattu mun ajatusvirheeni

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sveitsin, Italian ja Ranskan kieltolistoilla oleva bulgarialainen Hemus Air aloittaa joulukuussa kahdesti viikossa lennot Sofiasta Hanoveriin BAe 146-200-kalustolla.

 

Hemus Air lensi viime sunnuntaina Zürichiin BAe 146-200:lla, eli se ei liene Sveitsin kieltolistalla?

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hemus Air lensi viime sunnuntaina Zürichiin BAe 146-200:lla, eli se ei liene Sveitsin kieltolistalla?

Ei ole. Mutta jokatapauksessa milenkintoinen tilanne, joku maa laittaa listalle, toinen ei. Toi Sveitsi tuli mukaan erään lehden listalta, ei viralliselta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi Sveitsi tuli mukaan erään lehden listalta, ei viralliselta.

 

Myös espanjalaisen GIRjetin piti olla lehdessä olleiden ennakkotietojen mukaan Sveitsin kieltolistalla, mutta sekin lensi viime sunnuntaina Zürichiin.

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sveitsin ilmailuviranomaisen sivuilta ei todellakaan löydy muuta kuin mainitut 2 yhtiötä.

 

BBC kertoo, että Flash Airlinesin onnettomuuden jälkeen sveitsiläiset julkaisivat osittaisen listan kielletyistä koneyksilöistä, jotka sillä hetkellä olivat mustalla listalla. 7 koneista kuului Flashille. Kiellettyjä koneita oli yhteensä 23 kpl.

 

Lista viranomaisten sivuilla:

 

http://www.aviation.admin.ch/imperia/md/content/bazl/themen/betriebeluftfahrt/compagsuisse.pdf

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sveitsin ilmailuviranomaisen sivuilta ei todellakaan löydy muuta kuin mainitut 2 yhtiötä.

 

BBC kertoo, että Flash Airlinesin onnettomuuden jälkeen sveitsiläiset julkaisivat osittaisen listan kielletyistä koneyksilöistä, jotka sillä hetkellä olivat mustalla listalla. 7 koneista kuului Flashille. Kiellettyjä koneita oli yhteensä 23 kpl.

Mutta ei kai Flashilla ollut kuin 2 konetta?

SU-ZCF joka tippui sekä SU-ZCD

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt Ranskan  Direction Générale de l'Aviation Civile (vastannee meitin Ilmailulaitosta) on asettanut myös Cameroon Airlinesin lentokieltoon Ranskaan toistaiseksi turvallisuussyistä. Jos ranskankieli taipuu, niin tässä on juttua

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A.netin keskustelupalstalla väitetään, että Kamerun on "kostoksi" kieltänyt Air Francea lentämästä sinnepäin, joten AF:n lentoja sinne on jouduttu perumaan.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A.netin keskustelupalstalla väitetään, että Kamerun on "kostoksi" kieltänyt Air Francea lentämästä sinnepäin, joten AF:n lentoja sinne on jouduttu perumaan.  ;D

 

Juu ainakin tänpäivänen ja huominen Doualan lento näyttää olevan peruttu. :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viimeisten tietojen mukaan Ranska sallisi Cameroon Airlinesin lennot muulla kuin yhtiön omalla kalustolla. Kieltohan suuntatuu yhtiön koneita eikä itse yhtiötä vastaan.http://www.luchtzak.be/article10078.html

EDIT : tässä Air Francen ja SN Brusselsin ongelmista Kamerunissa

 

Aikamoinen  :P soppa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viimeisten tietojen mukaan Ranska sallisi Cameroon Airlinesin lennot muulla kuin yhtiön omalla kalustolla.

Ranskalaisen kerozenin ylläpitämän postituslistan mukaan CamAir käytti Air Italyn konetta ainakin sunnuntain lentoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään