Guest Rwd

X Plane 9 pakolliset add-onit

15 viestiä aiheessa

Simuilu on jäänyt pitkäksi aikaa ja nyt olisi taas aika palata virtuaalitaivaille pitkästä aikaa uuden simun eli x-planen kanssa. FSX löytyy kanssa mutta pitäähän sitä kilpailijaakin päästä kokeilemaan.

Eli X Plane asentuu ensi viikon aikana koneelle ja hieman pohdiskelin että mitä olisivat ns pakollisia lisäreitä simuun että siitä saisi täyden hyödyn irti. Kuten esim FS puolelta on Esan mahtavat photoscenet ja suomen kentät + Gafin. Voisi tässä latailla koneelle jo valmiiksi lisäreitä niin sitten samalla kun simu saapuu olisi jotain jo valmiina.

X-Planea en ole koskaan edes kokeillut joten aivan pihalla näistä asioista. Myöskin x-planen lentoliikenne olisi hakusessa. Tarkoituksena olisi näin aluksi lennellä ihan vain noille pienemmillä räpistimillä ja totutella lentomalliin sekä uuteen simuun aivan rauhassa ja sitten myöhemmin vasta lähteä harjoitteleen isompien koneiden hallintaa sekä järjestelmiä.

Eniten kiinnostaisi Alaska yms vastaavat maisemat joista saisi eniten irti vfr lentelyssä.

Maksullisia lisäreitäkin voi tähän linkitellä mutta niiden hankintaan en kyllä vielä lähde joten laillisesti netistä ladattavat koneet ja scenet ovat tässä nyt etusijalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei Mika

Suosittelen Sinulle alkajaisiksi perusteellista tutustumista niihin moniin säätöihin, joita X-Plane tarvitsee toimiakseen oikeasti.  Aloita lentomallinnuksesta, jotta saat esim. Scessnan lentämään toivomallasi tavalla.

Älä hermostu, vaan yritä seuraavana päivänä uudestaan. Säätöja on tosi paljon, ja kun olet saanut ne tyydyttävästi toimimaan, niin mene alpeille, jossa saat nähdä tosi mahtavia vuoristoja. X-plane on hyvä toinen mahdollisuus simuiluun.  Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen alkanut myös kiinnostumaan XPLANE 9 versiosta. UUsimmassa Tietokonelehdessä oli juttua MACille tehdyistä hyvistä peleistä ja XPlane oli myös esillä.  Tiedän että se on myös wintoosalle koodattu lennettäväksi joten harkinnan alla.  Maisemia kehuttiin lehden artikkelissa ja kerrottiin että asennus vie noin 70 gigaa tilaa!! 

FSX oli muistaakseni De LUXE versiossa mulla noin 13 gigaa eli mitähän erikoista siellä XPLANESSA on kun noin paljon valtavampi asennustila mewnee??  Maisemien täytyy olla silloin upeammat kuin FSX??

Kertokaaham te jotka X PLANE 9:llä simuilette.

Júkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen alkanut myös kiinnostumaan XPLANE 9 versiosta. UUsimmassa Tietokonelehdessä oli juttua MACille tehdyistä hyvistä peleistä ja XPlane oli myös esillä.  Tiedän että se on myös wintoosalle koodattu lennettäväksi joten harkinnan alla.  Maisemia kehuttiin lehden artikkelissa ja kerrottiin että asennus vie noin 70 gigaa tilaa!! 

FSX oli muistaakseni De LUXE versiossa mulla noin 13 gigaa eli mitähän erikoista siellä XPLANESSA on kun noin paljon valtavampi asennustila mewnee??  Maisemien täytyy olla silloin upeammat kuin FSX??

Júkka

Tuollainen sivusto tuli vastaan kun olen koittanut etsiä xplanesta mahdollisimman paljon tietoa. Lopussa parit kuvat joista on hyvä verrata fsx vs xplane. http://www.flightsimulatorguide.com/xp-vs-msfs.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Júkka

Tuota levytilaa vie mukana tuleva Global Scenery. Se kattaa melkein jokaisen kolkan maapallolla. Antaa siis suht tarkat muodot maalle. Vähän niin kuin FS Global tai Mesh maisemat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota levytilaa vie mukana tuleva Global Scenery. Se kattaa melkein jokaisen kolkan maapallolla. Antaa siis suht tarkat muodot maalle. Vähän niin kuin FS Global tai Mesh maisemat.

Pystyykös sen asennuksen jotekin määrittelemään mitä alueita haluaa? Eli voinko asentaa esimerkiksi ainostaan euroopan sceneryn?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pystyy. Eli sceneryt tulee omilla dvd-levyillään joilta ne sitten asennellaan. Euroopan dvd:ltä asennetaan ainoastaan euroopan scenu, aika lookista ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alueita pystyy valitsemaan itse asiassa vielä tarkemmin. Set up ohjelman mukana tulee maailman kartta josta pysty klikkailemaan haluamansa alueet. Suomi koostuu n. 6 ruudusta, jos oikein muistan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entäs onko kentät mallinnettu kuinka tarkasti vai onko niinkuin FSX että muutama tarkempi loput vähemmän tarkasti??  Onkos XPLANEssa myös virtual cockpit aktiivikäytössä kuten FSX eli ei enää edes kuse 2D paneeleihin päin kun on päässyt VC lentämisen makuun laajakuvanäytöllä?

Jukka

EDIT Tuo Mikan linkki olikin tyhjentävä tiedonpesä.  XPLANEssa on vielä paljon kehityttävää jotta suosio ohittaisi FSX/FS9:n

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entäs onko kentät mallinnettu kuinka tarkasti vai onko niinkuin FSX että muutama tarkempi loput vähemmän tarkasti??  Onkos XPLANEssa myös virtual cockpit aktiivikäytössä kuten FSX eli ei enää edes kuse 2D paneeleihin päin kun on päässyt VC lentämisen makuun laajakuvanäytöllä?

Jukka

Ei ole mallinnettu ollenkaan. Ainoastaan kentän pohja (kiitotiet, rullaustiet jne.) on vakiona mallinnettu. X-Plane 9:n vakio kenttä, Innsbruck (LOWI), on mallinnettu tarkasti.

Mukana tulleissa koneissa ei ole VC kuin parissa koneessa, mutta harvempi vakio koneilla lentääkään. Ainakin XPFW:n ilmaisissa B737, 757 ja 767 on suht tarkat VC:t joista pystyy hyvin lentämään. Myöskin XPJets B777 tulee tarkka VC. Aika monessa maksullisessa koneessa on VC, ilmaisissa ei niin useissa.

Minulle voi hyvin laitaa privaa, jos tulee kysymyksiä/ongelmia X-Planen kanssa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morjesta,

Mites on laita noitten FSX ja FS:n kenttien kans suomeen.Saako niitä konvertoida ja laittaa levitykseen XPlaneen ?.Äkkiseltään en löytäny esim.Helsinki - Vantaan tekijöitten sähköpostia täältä että oisinna voinu kysästä.

Konvertoisin mielellään kaikki ja pistäsin jakoon XPlanen foorumille ja tietty tänne,jos lupa löytyy.Tietty ei niistä suorana konversiona 100 % toimivia tuu, mutta olis jotain kuintenkin kun suomi on niin tyhjyyttään ammottava ko.simussa.

Edit:löysinkin sähköposti osoitteen tekijöille.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tekemäni EFME ja EFKA maisemat saa konvertoida FS:stä X-Planeen ja laittaa jakeluun seuraavilla ehdoilla:

1. Maiseman alkuperäiset tekijät pitää mainita Readme tiedostossa

2. Pitää selvästi mainita että kyseessä on konvertoitu maisema, ei X-planea varta vasten suunniteltu maisema

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tekemäni EFME ja EFKA maisemat saa konvertoida FS:stä X-Planeen ja laittaa jakeluun seuraavilla ehdoilla:

1. Maiseman alkuperäiset tekijät pitää mainita Readme tiedostossa

2. Pitää selvästi mainita että kyseessä on konvertoitu maisema, ei X-planea varta vasten suunniteltu maisema

Hienoo laitetaan tottakai,odottelen lisää lupia niin saadaan isompi paketti sit jakoon.Kummatkin onnistu konvertoida ja vaatii vain pientä siivousta vielä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään