Vieras

Kone ei suostu käynnistymään virtanapista

14 viestiä aiheessa

Erikoisempi juttu. Uusi kone jonka specsit sigussa, ei suostu lähtemään "kylmänä" käyntiin. Kylmänä tarkoittaa siis vaikka jos se on illalla sammutettu ja seuraavana iltapäivänä laitetaan taas päälle.

Virrat menee kyllä päälle, mutta kone jää siihen emon post-ruutuun jumittamaan. Painallus reset-nappiin korjaa tilanteen ja kone lähtee käymään. Sama rituaali pitää toistaa joka kerta. Koneen ensimmäiset viikot sujuivat ongelmitta.

Mikä neuvoksi?

EDIT: lisätään vielä että lodju on Antec Sonata Piano Black vakio 380W powerilla ja koneessa on kaksi kovalevyä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla jäi alussa aina jumiin tuohon ruutuun, ennen kuin tajusin, että verkkokortti oli huonosti kiinnitetty. Katso, että kaikki kortit ovat kunnolla kiinni, äläkä kysy minulta miksi tuo vaikuttaa siihen  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla jäi alussa aina jumiin tuohon ruutuun, ennen kuin tajusin, että verkkokortti oli huonosti kiinnitetty. Katso, että kaikki kortit ovat kunnolla kiinni, äläkä kysy minulta miksi tuo vaikuttaa siihen  :laugh:

Emolla on intergroitu verkkokortti joten tuskinpa siitä on kyse..  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On tullut vastaan samanlainen, mutta enpä kyllä millään pirullakaan muista, mikä siinä oli se varsinainen vika. Katso kuitenkin ensimmäiseksi, että näyttökortti ja muistit ovat kunnolla kiinni eikä ole kosketushäiriöitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun itse menin näyttistä värkkäämään, niin ei lähtenyt itselläkään virtalähteestä. Mutta kun otin kortin irti ja laitoin takaisin paikalleen, se onneksi lähti käyntiin.  :) Koetahan saada toimimaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli _melkein_ tuo sama ongelma vanhalla emolevyllä ja virtalähteellä. Jos koneen sammutti yöksi, niin aamulla sai napsutella virtanappia ja virtalähdettä melkein 15min, että meni POST-testistä eteenpäin. Kokeilin ensiksi vaihtaa emolevyä Epoxista Asukseen, mutta ei auttanut. Sitten vaihdoin virtalähteen ja säädin emolevyn jumppereita, kunnes lähti käynnistymään. Keyboard Power -jumpperi oli väärässä asennossa, joka esti koko koneen käynnistymisen uudella virtalähteellä. Itse tarkistaisin IDE-kaapeleiden kiinnityksen, nollaisin CMOS:in jumpperilla ja kokeilisin toisella virtalähteellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli _melkein_ tuo sama ongelma vanhalla emolevyllä ja virtalähteellä. Jos koneen sammutti yöksi, niin aamulla sai napsutella virtanappia ja virtalähdettä melkein 15min, että meni POST-testistä eteenpäin. Kokeilin ensiksi vaihtaa emolevyä Epoxista Asukseen, mutta ei auttanut. Sitten vaihdoin virtalähteen ja säädin emolevyn jumppereita, kunnes lähti käynnistymään. Keyboard Power -jumpperi oli väärässä asennossa, joka esti koko koneen käynnistymisen uudella virtalähteellä. Itse tarkistaisin IDE-kaapeleiden kiinnityksen, nollaisin CMOS:in jumpperilla ja kokeilisin toisella virtalähteellä.

Tuollaisen ruljanssin paremmaksi vaihtoehdoksi minulla olisi heittää koko paska roskiin ja ostaa uus kone. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuollaisen ruljanssin paremmaksi vaihtoehdoksi minulla olisi heittää koko paska roskiin ja ostaa uus kone. ;D

Ja heittää mukana mahdollisuuden oppia edes jollain tasolla tajuamaan/korjaamaan laitteisiin tulevia ongelmia? Kukin tallaa tavallaan, mutta itse otan vastaavat tilanteet haasteina ja mahdollisuuksina oppia jotain uutta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja heittää mukana mahdollisuuden oppia edes jollain tasolla tajuamaan/korjaamaan laitteisiin tulevia ongelmia? Kukin tallaa tavallaan, mutta itse otan vastaavat tilanteet haasteina ja mahdollisuuksina oppia jotain uutta.

Noita on tullut räplättyä viime vuosina niin paljon, että ei vaan jaksa kiinnostaa yhtään enää. Osaishan noita värkätä, jos kiinnostais.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noita on tullut räplättyä viime vuosina niin paljon, että ei vaan jaksa kiinnostaa yhtään enää. Osaishan noita värkätä, jos kiinnostais.

Njoo, et arvaa kuinka alkaa olla hermot kovilla, kun uudemman emolevyn äänipiiri taitaa olla viallinen. Tässä vaiheessa tuntuu, että taidan lähettää emon simppelisti takuuvaihtoon ja saavat siellä ratkaista ongelman. Ihan kun tässä ei olisi säädetty jo tarpeeksi...

Äänipiiri BIOS:ista päällä - CHECK

Piiriajurit asennettu - CHECK

Jumpperit oikein - CHECK

Muut yhdysrakenteiset laitteet toimii - CHECK

Äänipiiri näkyy laitehallinnassa - EI NÄY

Tuossa ei kotikonstein ole enää paljoa mitään tehtävissä, joten taidan tällä kertaa kääntyä huollon puoleen ja antaa verenpaineen laskea.

P.s. Ja kyllä, kyllä tarvitsen kahta äänikorttia. Yhdysrakenteinen + PCI-väyläinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tähän aikaan ei pitäis tällaiseen vastailla, mutta ihan ensimmäisenä tuli vaan mieleen tohon alkupeäiseen ongelmaan joku biosin asetus hault on every error, tai miten se ny siellä onkaan että pysähdy jos virheitä ilmenee. Kuten tuossa aiemmin jo sanottiin voi joku kortin tai liittimen huono paikallaan oleminen vaikuttaa tuohon.

Voisit ehkä katsoa tuolta biosista onko siellä käynnistyksessä tuo pysäytys käsky päällä ja jos on niin poistaa sen ja sitten testata josko käynnistyy. Eihän tuo oikea korjaustapa ole, mutta sillä ny ainakin jotain voi ehkä selvitä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

- Toinen vaihtoehto voi pian olla että: Jos pakkauksessa on käsiveivi käynnistykseen kylmänä. Yleensä äkkiä konetta pakkauksista repiessä, saattaa lisävarusteet mennä roskiin, Who knows ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Väänsin BIOS:ista HALT:in kokonaan pois, saas nähdä kuinka käy kun illalla käynnistää..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Väänsin BIOS:ista HALT:in kokonaan pois, saas nähdä kuinka käy kun illalla käynnistää..

.. ja ei muuten vaikuttanut mitään, samaan post-ruutuun jääpi joka kerta...  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään