Toni Määttänen

IL2 Sturmovik apua!!!

16 viestiä aiheessa

Ostin tuon pelin tänään ja kyselisin sellaisesta kun ohjaimen kalibroimisesta. Ohjain on liian herkkä ekä manuaalissa ollut seuraavasta kuvasta mitään selitystä! Mitä ovat nuo 10 palkkia mihin saa arvoksi 0-100????? Ja mikä tuo Filtering on????!!! Dead band on sama kun dead zone, mutta silti kun lentää niin kone ei pysy suunnassa ollenkaan, vaan ihan koko ajan saa vääntää johonkin. Joo sellaisiahan ne koneet on, mutta kun koko aika menee siihen että yrittää pitää koneen ilmassa, niin hermot menee!!!!

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

A: Mitään konetta ei lennettä täysillä muutakuin nousussa ja taistelussa, vääntömomenttia katsos.

B: Opettele lentämään ihan noilla asetuksilla, hienosäädä joikan omilla....

C: Trimmillä kaikki helpottuu!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kiitos ei mistään. Pelissä kun ei ole omia herkkyysasetuksia enkä laitteen omia ala muuttamaan kun olen säätäny ne fsx:n kanssa hienosti toimiviksi. Mitä noi palkit 0-100 on??????

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Mitä isompi luku slotissa on sitä jäykemmäksi tuntuma muuttuu. Eli tarkotus olisi että toi palkkirivi nousee (öbout) lineaarisesti alhaalta ylöspäin niin että viimesen palkin numero on 100.

Jokaisella on omat mieltymykset noiden herkkyyksien suhteen riippuen lentokäsialasta & tikusta & ampumatyylistä mutta kannattaa paneutua nimittäin ampuminen helpottuu mitä paremmaksi ruuvaat noi säädöt. 

Itse oon vaan kokeilemalla noi säätäny omaan tyyliin sopivaksi. Tota varten on olemassa ohjelma nimeltään IL2-JoyControl joka löytyy ainakin osoitteesta: http://mission4today.com/index.php?name=Downloads&file=details&id=1021

Mission4today.com sivu vaatii kirjautumisen mutta se kannattaa nimittäin tuolta löytyy sitä sun tätä mm. aloittelijan opas jossa on paljon arvokasta tietoa uusille tulijoille ;)http://www.mission4today.com/index.php?name=Knowledge_Base&op=show&kid=431

Kuvassa on herkkyydet millä lennän niin näet mallia. Ehkä sama koodi sopii myös sulle  ;) (älä välitä kielestä, mulla on modattu versio online-sotaa varten)

Pitch

width=800 height=500http://santasalo.1g.fi/kuvat/Il2%20Series/il2fb%202009-12-11%2000-17-04-82.jpg/full[/img]

Roll

width=800 height=500http://santasalo.1g.fi/kuvat/Il2%20Series/il2fb%202009-12-11%2000-48-02-83.jpg/full[/img]

P.s Ennen kuin menetät hermot niin muista että kaikissa koneissa ei ole trimmejä mm. mersusta ei löydy siiveketrimmejä ollenkaan (pelissä siis).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin juu, tuo JoyControl unohtui kokonaan, itse olen tyytynyt lentämään defuilla, ei tarvitse säätää niin paljoa.... Ja vaikka ohjaimesi toimii hienosti FSXn kanssa, kokeiles jotain profilointi softaa, en nyt osaa suositella mitään, kun itse en tarvitse, mutta muutamalle eri pelille on hyvä olla ohjaimelle profiilit.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo joy control oli hyvä ja nyt kun tajusin niiden slidereiden merkityksen, niin johan helpottui lentäminen. Peli itsessäänhän ei ole mikään millä mennään kuuhun, mutta ihan ok vaihtelua a 340:lla lentelyyn :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paranee kun lähdet lentämään online puolelle. Voin taata, että siitä alkaa uusi elämä. Vaatii hyviä hermoja niellä karvaat tappiot, mutta toisaalta kun joskus saa ammuttua jonkun alas, niin ihmisen elo tuntuu hienolta.  :) Tuskan hiki pukkaa välillä pintaan kun vastustaja on "ihmispilotti" eikä tyhmä ai-vastus. Tätä raastavaa toimintaa ei siviilisimuilla koe.

Edit: Linkissä hieno kertomus online pilotin tunnelmista...  >> http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,90947.msg1124351.html#msg1124351

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohjaimen asetukset ovat tietysti simulaattoripeleissä jokaisen henkilökohtainen makuasia. Parabolinen käyrä tuntuu mukavammalta käteen kuin lineaarinen - tällöin lähellä keskiasentoa (jossa useimmat ohjaimet ovat luvattoman epätarkkoja) voi tehdä pieniä korjauksia isolla liikkeellä, ja isoja liikkeitä vastaavasti suhteessa huomattavasti pienemmällä liikkeellä.

Miika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm, HLn asennus tiedosto samalla kovolla kuin ite Illu? Itse en nyt muista miten tuo asennus meni... Sori vaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Keksin jo mikä mättää ja korjasinkin asian. Lobby etsii "il2.exe"- nimistä tiedostoa ja mun pelissä se käynnistystiedosto oli nimellä "il2fb.exe" jouduin siis muuttamaan ks. tiedoston nimeä niin johan toimi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai sitten olisi ollut kätevämpää etsiä "Forgotten Battlesin" servereitä  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään