Guest kiza

Finnairilla 737-200?

14 viestiä aiheessa

Iltaa.

 

Muistelisin, että finnairilla on ollut ainakin yksi boeing 737-200 kone rahtikäytössä 80 ja 90-luvun taiteessa? Tästä tuli pieni väittely äsken M.Järven kanssa, hän väittää, ettei ole ollut... ::):P

 

Anteeksi turha threadi, mutta kun ei se usko...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A.net näköjään tuntee kaksi konetta joilla tuo Finnair Cargo teksti on ollut eli OH-LYH ja tämä mainittu bojenki TF-ABJ Nyt tuli vaan mieleeni että onko finskillä ollut muita pelkästään cargo koneita? Okei yenkki hotel toimi muistaakseni myös matkustajaversiona joskus. Itseasiassa tässä samassa tuli mieleen että Finnaviationin Suabejahan käytettiin kai myös rahtikoneina välillä?

 

(näköjään tou islantilaisen kuva olikin jo tätä kirjoittaessa tullut, joten vaihdetaan toinen siihen)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi Islantilainen 737 kyllä lensi Finnairin rahtireittiä, mutta ei ollut ollut Finnairin operoima vaan wet-lease. Siis Islantilaiset lentäjät Islantilaisen yhtiön toimiluvilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Valaiskaas nyt mua, kun Airlinefleets:in mukaan Finskillä olisi ollut kaksi 737 -konetta.

Edellämainitun lisäksi 737-205C tyyppinen, rekkareilla TF-VLT, vuonna 1990 ja TF-ABT -kilvillä 1992-1993 (msn 20458).

Tässä Vantaalla 1991 ja puolestaan 2005 väreissä.

 

 

Liekö enään käytössä:

Status : Stored

Last registration : RP-C2906

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Valaiskaas nyt mua, kun Airlinefleets:in mukaan Finskillä olisi ollut kaksi 737 -konetta.

Edellämainitun lisäksi 737-205C tyyppinen, rekkareilla TF-VLT, vuonna 1990 ja TF-ABT -kilvillä 1992-1993 (msn 20458).

Tässä Vantaalla 1991 ja puolestaan 2005 väreissä.

 

 

Liekö enään käytössä:

Status : Stored

Last registration : RP-C2906

 

Varmaan sama tarina kuin ABJ:llä, eli wet-liisattu Air Atlanta Icelandicilta islantilaisine lentäjineen ja toimilupineen mutta ilman Finskin tekstejä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä se on tuo "hökötys" tuossa nokkapyörässä ? Aina se ei ole tuossa yksilössä ollut.

http://www.airliners.net/open.file/682923/M/

 

http://www.airliners.net/open.file/204433/M/

C-GJLN Seen on short final of Rwy 24L. Notice the anti gravel system on the nose landing gear, as well as in the engines intakes, which uses compressed air from the engines to blow away the gravel that could be ingested by the engines.

 

Eli jotenkin suomennettuna se on 'roiskeläppä' joka estää mahdollisesti nokkapyörän irroittaman soran tms nousemisen moottoreihin, samoin moottorien ilmanoton edessä näkyy tuollaiste suuttimet  ;D (ammattilaiset kertokoot oikean määreen) joilla jotain vaikutusta asiaan myös on

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.airliners.net/open.file/204433/M/

 

 

Eli jotenkin suomennettuna se on 'roiskeläppä' joka estää mahdollisesti nokkapyörän irroittaman soran tms nousemisen moottoreihin, samoin moottorien ilmanoton edessä näkyy tuollaiste suuttimet  ;D (ammattilaiset kertokoot oikean määreen) joilla jotain vaikutusta asiaan myös on

 

Elikkä, modifioitu operoimaan lantakentiltä ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään