Guest Henkka

Copterlinen toimitusjohtajan lupakirja hyllytetty

9 viestiä aiheessa

Nyt on sitten toimitusjohtajan lupakirja laitettu hyllylle, kahdeksaksi kuukaudeksi:

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101980788466

 

Ainakin Hesarin uutisoinnin perusteella tuo hyllytyskuvio tuntuu hieman erikoiselle.

Ensin lupakirja hyllytetään, palautetaan ja taas hyllytetään. Ei tunnu johdonmukaiselle ja mieleen tulee, että tämä liittyy enemmän tai vähemmän itse tapahtuneeseen onnettomuuteen. Että jotenkin Ilmailulaitoksen pitää reagoida?

 

Vai eikö uutisoinnista tule kaikkea ilmi?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti lupakirjan saa takaisin siksi aikaa kun valitusprosessi on käynnissä. Aiemmasta tuomiosta oli jätetty valitus, joka nyt on siis käsitelty. Lupakirja vissiin palautuu jälleen omistajalleen, koska uusimmastakin hyllytyspäätöksestä on kuulemma tarkoitus valittaa. Sitä vaan ihmettelen, mihin tuo jatkuva valittaminen perustuu. Lupakirjan hyllytys perustui reittilennon lentämiseen vajaamiehistöllä, jota ei ilmeisesti ole edes kiistetty.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti lupakirjan saa takaisin siksi aikaa kun valitusprosessi on käynnissä. Aiemmasta tuomiosta oli jätetty valitus, joka nyt on siis käsitelty. Lupakirja vissiin palautuu jälleen omistajalleen, koska uusimmastakin hyllytyspäätöksestä on kuulemma tarkoitus valittaa. Sitä vaan ihmettelen, mihin tuo jatkuva valittaminen perustuu. Lupakirjan hyllytys perustui reittilennon lentämiseen vajaamiehistöllä, jota ei ilmeisesti ole edes kiistetty.

 

Asia lienee näin: ILL:n lupakirjahyllytyspäätöksestä valitettiin hallinto-oikeuteen, ja sen lisäksi haettiin hyllytyspäätöksen TOIMEENPANOKIELTOA siihen asti, kunnes asia on lainvoimaisesti ratkaistu. Toimeenpanokielto hyväksyttiin, joten lupakirja oli taas voimassa toistaiseksi.

 

Nyt, kun hallinto-oikeus on antanut asiassa valittaneelle kielteisen päätöksen ja palauttanut asian ILL:lle, toimeenpanokielto purkautui ja peruutus astui ILL:n päätöksellä uudelleen voimaan.

 

Hallinto-oikeuden päätöksestä on valitettu edelleen Korkeimpaan Hallinto-oikeuteen ja ymmärtääkseni haettu myös sieltä toimeenpanokieltoa, kunnes KHO on lainvoimaisesti asian ratkaissut. Saa nähdä, myönnetäänkö päätöksen toimeenpanokielto tällä kertaa. Automaattisestihan sitä ei saa, vaan on oltava pätevät perustelut.

 

Hesarin mukaan Copterlinen johtaja väittää, että kyseessä olivat tilauslennot, jotka eivät edellytä 2 hengen ohjaamomiehitystä, päinvastoin kuin reittilennot, joissa 2 hengen miehitys on pakollinen. Ymmärtääkseni siis hyllytysperuste on jo alunperin kiistetty.

 

Vaikeita asioita nämä kuviot..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Hesarin mukaan Copterlinen johtaja väittää, että kyseessä olivat tilauslennot, jotka eivät edellytä 2 hengen ohjaamomiehitystä, päinvastoin kuin reittilennot, joissa 2 hengen miehitys on pakollinen. Ymmärtääkseni siis hyllytysperuste on jo alunperin kiistetty.

 

Vaikeita asioita nämä kuviot..

 

Monimutkaisia voivat olla vaikka määräykset lienevät kuitenkin kohtuu yksiselitteiset?

Eikä olisi ensimmäinen kerta tässä maassa kun tilaus-/reittilento tulkinnasta olisi ollut kiistaa viranomaisten ja yhtiöiden välillä kun  lentoja vakioreitillä on lennetty yhden hengen miehistöllä. :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Satakunnan Kansan mukaan "toimitusjohtajalta puuttui kelpoisuus lentää kaupallisia henkilökuljetuksia kyseisellä tyypillä", tämä siis tuon tilaus-/reittilento väännön lisäksi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

CopterLinen  toimitusjohtajalla on "sattuneesta syystä" muutakin ajateltavaa.

Hautajaisia, surevia omaisia, tuettavia lentokavereitaan, yms

 

Aika raukkista riepotella, mokoman lupakirja-asian takia.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Monimutkaisia voivat olla vaikka määräykset lienevät kuitenkin kohtuu yksiselitteiset?

Eikä olisi ensimmäinen kerta tässä maassa kun tilaus-/reittilento tulkinnasta olisi ollut kiistaa viranomaisten ja yhtiöiden välillä kun  lentoja vakioreitillä on lennetty yhden hengen miehistöllä. :-\

 

Tavallisella maatiaisjärjellä ajatellen tilaus- ja reittilentojen sekä sen mukainen lupakirjojen erottelu tuntuu byrokratialta, jolla ei välttämättä ole mitään tekemistä lentoturvallisuuden kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikki mitä nyt Copterlinesta kirjoitetaan, myy nyt. Nimi Copterline on ns. kuuma eli vaikka tilaisivat 1000 kpl kertakäyttökuppeja niin joku tusinalehti saa siitäkin lööpin aikaiseksi. Ja kansa ostaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään