Santeri Lehtonen

Lisäosien hinnoittelusta ja muutenkin taloudellisesta puolesta (Oli Re: PMDG 747-800 & B777 julkistettu)

36 viestiä aiheessa

757:n hinnoittelusta ei ole ollut mitään puhetta, ja 767:n hinta, reilu 38e, on melko halpa hinta _laadukkaasta_ lisäristä.

 

Niin, ja se 767 on julkaistua vuosi sitten ja hyvyydestään huolimatta kuitenkin 'eilisen teknologiaa'. Mikäköhän 757 hinta tulee olemaan nykypäivään muutettuna? 100 € ?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, ja se 767 on julkaistua vuosi sitten ja hyvyydestään huolimatta kuitenkin 'eilisen teknologiaa'. Mikäköhän 757 hinta tulee olemaan nykypäivään muutettuna? 100 € ?

 

 

Näin juuri, onhan tuo LDS 767 ollut jo paljon pidempäänkin, nyt vaan päivitetty X:lle.... tuon uuden 757:n kanssa varmasti mennään lähemmäs 60-80e....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin juuri, onhan tuo LDS 767 ollut jo paljon pidempäänkin, nyt vaan päivitetty X:lle.... tuon uuden 757:n kanssa varmasti mennään lähemmäs 60-80e....

767:n X-versio on kuitenkin "upgrade", joka tuo uusia ominaisuuksia lisäriin. Eli käytännössä vanhalle pohjalle tehty upgrade.

 

Olisi kuitenkin hauska tietää, että mihin perustat olettamuksen, että 757 hinnoiteltaisiin luokassa 60-80e?

 

 

Toki tuossa on tietty epäreiluus tuossa sun vertailussa, koska noiden 767:n ja vaikkapa MD-11:n julkaisujen välillä on aika paljon aikaa. Jos nyt en ihan väärin muista, niin taisi tuo 767 ilmestyessään olla lisäosa sieltä kalleimmasta päästä. Ja voit olla varma, että se 757:n hinta aikanaan ei tule ainakaan jäämään 767:n tasolle, saati muutenkaan ns. halvempaan päähän...

Okei, verrataanpa sitten suurin piirtein samaan aikaan tulleiden FS9 - lisäreiden hintoja.

 

PMDG:ltä tuli aikoinaan 737:t ja 747 vuosina -04 ja -05. LDS:ltä taas 767 vuonna 2005, jos en väärin muista. Kutakuinkin samoihin aikoihin kuitenkin nämä lisärit. Niiden nykyhintaa kun verrataan, niin 737 maksaa reilu 31e, 747 reilu 38e ja 767 vajaa 28e. Eli tässäkin suhteessa LDS on melko halpa lafka vedrrattuna PMDG:hen  :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisi kuitenkin hauska tietää, että mihin perustat olettamuksen, että 757 hinnoiteltaisiin luokassa 60-80e?

 

Minä perustaisin sen sille faktalle, että työmäärä on takuulla kasvanut reilusti ja paineet hintojen nostamiseen on olemassa. Ja kun muut valmistajat tuntuvat uusine lisäosineen olevan jo tuolla tasolla, niin miksi LSD-jannut (;D) sen halvemmalla möisivät?

 

Okei, verrataanpa sitten suurin piirtein samaan aikaan tulleiden FS9 - lisäreiden hintoja.

 

PMDG:ltä tuli aikoinaan 737:t ja 747 vuosina -04 ja -05. LDS:ltä taas 767 vuonna 2005, jos en väärin muista. Kutakuinkin samoihin aikoihin kuitenkin nämä lisärit. Niiden nykyhintaa kun verrataan, niin 737 maksaa reilu 31e, 747 reilu 38e ja 767 vajaa 28e. Eli tässäkin suhteessa LDS on melko halpa lafka vedrrattuna PMDG:hen  :)

 

Jos haluat jotain pohjaa vertailullesi, niin ainoa järkevä tapa lienee verrata sen (julkaisujen) aikaisia dollarihintoja, eikä nykyisiä, kenties moneen kertaan nostettuja ja laskettuja hintoja...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

767:n X-versio on kuitenkin "upgrade", joka tuo uusia ominaisuuksia lisäriin. Eli käytännössä vanhalle pohjalle tehty upgrade.

Olisi kuitenkin hauska tietää, että mihin perustat olettamuksen, että 757 hinnoiteltaisiin luokassa 60-80e?

 

Koska lisä-osa yleensä maksavat nykyään tuon verran ja tuskin nämä LDS-kaverit ovat niin idiootteja, että selvästi alle 'markkinahinnan' tuotettaan myyvät, koska tuskin tuotettaan yhtään sen halvemmalla tai vähemmällä työllä pystyvät tekemään kuin muutkaan. Lisäksi raha tehdystä työstä kelpaa varmaan heillekin, siinä missä muille.

 

Turhaa idealismia sinulla.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska lisä-osa yleensä maksavat nykyään tuon verran ja tuskin nämä LDS-kaverit ovat niin idiootteja, että selvästi alle 'markkinahinnan' tuotettaan myyvät, koska tuskin tuotettaan yhtään sen halvemmalla tai vähemmällä työllä pystyvät tekemään kuin muutkaan. Lisäksi raha tehdystä työstä kelpaa varmaan heillekin, siinä missä muille.

 

Turhaa idealismia sinulla.

 

Itseasiassa katselin tuossa Simmarketista, Flight1:n, PMDG:n ja Airsimmerin sivuilta, ja tulos on se, ettei tuohon hintakategoriaan meneviä lisäreitä juuri ole. Eli jos lisäristään lähtevät kiskomaan lähemmäs 80 euroa, niin eiks sitten mennä jo markkinahinnan yli aika selvästi? Saivartelua toki, mutta periaatteesta  ;) Ainoa lisäri, jolla saattaisi olla tuollainen hinta on Airsimmerin Advanced-busseilla, jota ei ole, eikä varmaan tulossakaan vielä moneen aikaan. Ja muutenkaan Airsimmer on mikään vertailukohde noilla rahastustoimenpiteillään...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa katselin tuossa Simmarketista, Flight1:n, PMDG:n ja Airsimmerin sivuilta, ja tulos on se, ettei tuohon hintakategoriaan meneviä lisäreitä juuri ole.

 

PMDG:n MD-11 uusimpana(?) tulokkaana näyttää maksavan 79,99$. Eli "arpa on jo heitetty"...

 

Ps. Kuten jo äsken sanoin, edelleenkin on typerää noita hintoja tässä euroina esittää, koska hinta vaihtelee päivittäin kurssin mukaan. Nuo jenkkihinnat yhdessä kurssin kanssa on se, mikä sen tuotteen eurohinnankin lopulta määrittää. Silloinkin, kun eurooppalainen jälleenmyyjä ostaa satsinsa, nuo em. asiat määräävät sen eurohinnan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

757:n hinnoittelusta ei ole ollut mitään puhetta, ja 767:n hinta, reilu 38e, on melko halpa hinta _laadukkaasta_ lisäristä.

 

Vertailun vuoksi vaikkapa PMDG MD11, joka maksaa vajaat 56e tai LSH MD80, jolla on hintaa noin 50e.

Nuo hinnat siis FSX-lisäreille. Eli mielestäni laatu ei maksa tässä tapauksessa, päinvastoin...

Huomaa, että LSH:n MD80 maksaa PRO versiona 50€, ja se on FS9/FSX. Tuo 38€ LDS B767 on vain FSX versiosta, ja FS9 versio maksaa 28€ erikseen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huomaa, että LSH:n MD80 maksaa PRO versiona 50€, ja se on FS9/FSX. Tuo 38€ LDS B767 on vain FSX versiosta, ja FS9 versio maksaa 28€ erikseen...

Hyvä huomio, tosin tuossa vertailin vain FSX-versioita, koska se kuitenkin on ainakin meikäläisellä se ainoa simu  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä huomio, tosin tuossa vertailin vain FSX-versioita, koska se kuitenkin on ainakin meikäläisellä se ainoa simu  :)

Joo, sama täällä, mutta kuitenkin täytyy muistaa ettei se ole sen FSX version hinta vaan molempien. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuotaa, jos hinnoista puhutaan niin aivan älyttömän tasokkaita koneita saa puoli-ilmaiseksi. Catalina, Safir ym. ovat kahden kolmen kympin välissä ja neljällä kympillä saa jo monimutkaisempaakin värkkiä. Viimeksi mainituista mainittakoon vaikkapa A2A:n Strato ja jos FMC:t ja ilmastoinnin säätö virtuaalisesti innostaa niin PMDG:n Jetstream tarjoaa kaiken tuon mitä kalliimmat laajarunkokoneet. Ja jos hitusen tinkii ilmastoinnin mallinnuksen tasosta niin eipä ole montaa viikkoa, kun Captain Simin liikennekoneita sai kympillä kappale. Halpaa minusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään