Sami Puro

Foorumin moderoinnista

98 viestiä aiheessa

Nyt sotakirveet on haudattu ja alkavat uudet taistot - hienoa.

Tämä keskusteluketju on melkein kuin suoraan minun päivittäisestä työstäni. En kirjoittele ehkä näin paljon, mutta keskustelut ovat varsin samankaltaisia.

Huomista varten on kuitenkin kaivettava tumma puku päälle ja sanottava vanhalle ilmailukaverille "nähdään tuonnempana". Tuollaisen asian edessä tällainen postausetiikka on varsin pientä peliä. Vaikkakin olen sitä mieltä, että joka kerta kun kaverin jättää "livenä", pitäisi moikata kuin aina viimeistä kertaa. Sitä kun ei tiedä mitä tapahtuu ja milloin nähdään seuraavan kerran. Sotketaan nyt sitten jonkinlainen uskonnollinenkin kanta tähän: kyllä me Sepon kanssa vielä nähdään. Piste.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

(Silti ette te suutani tuki tai ohjaa sanomisiani,

täällä ehkä.

Suomessa on sananvapaus voimassa ja sen rajoittamisesta saattaa saada sanktioita.

Tuo oli vain noin lisäykseksi, teidän lisäyksiinne)

Pakkohan sitä on edelleen kommentoida tätä keskustelua. Lainauksen otin ylläolevasta viestistä siksi, että se kuvastaa hyvin ongelmaa, joka jossain vaiheessa tulee jokaiselle foorumille vaikka se olisi kuinka hyvin moderoitu.  En siis kohdista sanomisiani alkuperäisen viestin kirjoittajaan vaan täysin yleisesti.

Sananvapaus ei tarkoita sitä, että saa sanoa missä tahansa mitä tahansa. Otetaanpa esimerkki lehdistöstä. Lehdessä kirjoitetuista asioista joutuu "tilille" mutta jälkikäteen, mikäli aihetta on. Sama pätee tänne. Kuten aiemmin totesin kyse ei ole demokratiasta.

Mielestäni kenenkään on täysin turha ottaa itseensä siitä mikäli oma viesti poistetaan. Sille on AINA olemassa moderaattorin perustelu. Jos se olisikin pärstäkerroin niin perusteluhan se on sekin (tosin en oikein jaksa uskoa pärstäkertoimen vaikuttavan näihin asioihin).  Kannatan peiliin katsomista niin tässä asiassa kuin monessa muussakin.

Ihmiset on veistetty eri puusta mutta asiallista käyttäytymistä ja sääntöjen noudattamista voidaan olettaa jokaiselta. Ajattelutapa, jossa päätellään, että omat tekemiset eivät kuulu kenellekkään on erittäin naivi. Vanha sanonta joka toteaa että sen minkä taakseen jättää sen edestään löytää pitää paikkansa. Kehoitan jokaista miettimään, miltä elämä maistuisi ilman erionomaista fsNordicin keskustelualuetta, joka lopetettaisiin sen takia, että moderaattorit eivät enää olisi kiinnostuneita. 

Tämän tyyppinen keskustelu on varmasti paikallaan ja se tuo, myös niitä negatiivisia, tunteita ja tuntoja esiin. Mielestäni tämän ketjun sulkeminen ja keskustelun hautaaminen ei ole oikea tapa raegoida tilanteeseen. Nimenomaan avoimella keskustelulla saadaan kaikkien halukkaiden mielipiteet ja tunnot tietoon ja keskustelun pohjalta voidaan asioita varmastikin kehittää. Korostan, että itse en kuulu foorumin moderaattoreihin tai kehittäjiin mutta toivon ja uskon asian näin olevan.

Pitää myös muistaa, että vaikka kuinka olemmekin internetissä, on tämäkin osa kirjoittajien ja lukijoiden sosiaalista elämää. Olen aikoinaan todistanut hyvinkin pitkälle menneitä sosiaalisia suhteita keskustelupalstalla ja havainnut, että myös tämän tyyppinen kanssakäyminen on tärkeää ihmisille. Ei ehkä kaikille mutta osalle. Ei pidä aliarvioida foorumien sosiaalista merkitystä.

Ja Samille vielä lopuksi, että olet tehnyt uskomattoman hyvää työtä ja jos tarvitse apua olen, rajallisten resurssieni puitteissa, valmis mukaan soppaan! Kiitos ja anteeksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

(Silti ette te suutani tuki tai ohjaa sanomisiani, täällä ehkä.

Suomessa on sananvapaus voimassa ja sen rajoittamisesta saattaa saada sanktioita.

Tuo oli vain noin lisäykseksi, teidän lisäyksiinne)

Hm. Mä luulen että tässä on nyt tosiaan tuo mistä Samikin mainitsi, me ollaan tällaisia että tunteet aina kuohahtaa (ja ei ihme jos nyt, muistoaddressien kirjoittelu ole niitä mukavampia juttuja..) - ja sitten moderaattorit, joista moni kuitenkin on aika nuoria (eikä siinä mitään ongelmaa sinänsä ole) - yrittävät sitten sompailla ja miettiä missä se raja menee asiallisen ja turhan viestin välillä. Ja aina se ei ole ihan helppoa, varsin kun jotain ikävää tapahtuu kuten tuo onnettomuus ja viestejä pukkaa satoja päivässä samaan ketjuun. Ja monella on silloin tarve kirjoittaa mitä ensimmäisenä mieleen tulee. Siivottavaa riittää.

Sen mitä tässä olen muutaman vuoden seurannut tätä touhua, kaikki poistetut viestit ei välttämättä ole "sensuuria" vaan ihan normaalia foorumin ylläpitoa. Ylläpito järjestelee ketjuja tarpeen mukaan (kuten tämäkin lohkaistiin omakseen copterline-ketjusta että ei samassa ketjussa sitten ole kahta asiaa) Ja sitten niitä "joo olen ihan samaa mieltä" -viestejä joissa ei ole mitään muuta asiaa on poisteltu joskus. Ja ihmiset poistelevat itsekin kun huomaavat että joku toinen mainitsi jo samasta asiasta.

En tosiaan tiedä mitä nyt tässä on poisteltu, mutta nämä ovat eräs tilanne missä sinänsä "asiallisia" juttuja saattaa hävitä ketjusta. Ja moderaattoreillakin on joskus huono päivä, ihmisiä nekin on. Siksi on ihan hyvä antaa palautetta niille niin pysyvät ruodussa ;)

Se on ihan varma että moderointia tarvitaan, muuten keskustelusta ei tule yhtään mitään, mutta se olisi ihan hyvä tosiaan jos esim. poistettaessa viestiä sen lähettäjä saisi pienen privaattiviestin missä kerrotaan syy.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka olenkin ehkä teidän mielestänne tälläinen nuori jolppi joka ei tiedä mistään mitään, niin ehdotan,  silti, että tämä thereadi poistetaan, unohdetaan erimielisyydet ja ollaan taas kavereita! käykö? :)

Kavereita voidaan olla vaikka välillä vähän tunteet kävisikin kuumana, ei siinä ole mitään pahaa, höyryjä on itse kullakin aina välillä päästettävänä. Hyvä ystävä ymmärtää sen ja odottaa silloin hetken.

ps. Tosta bannerista vielä, poistan tänään nuo vilkkuvat osat, ettei synny uutta thereadia: "***tun Nissin banneri" ;)

Adblock image auttoi jo heti :)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka tämäkin keskustelunaihe alkaa (toivottavasti) kääntyä kohti loppuaan, olisi minullakin pientä lisättävää varsinkin ilmailun "vanhoille parroille", jotka eivät vielä simutouhua ja sen tarjoamia mahdollisuuksia ymmärrä huomattuani "pieniä" sen suuntaisia viitteitä. 

Oma kiinnostukseni ilmailuun alkoi n. vuonna 2002, jolloin oli erittäin tärkeää päästä Helsinki-Vantaalle taikka Malmille katselemaan koneita. Pianhan tämä ei enää riittänyt, vaan reissuilla oli mukana kamera ja lopulta piti itsekin päästä "puikkoihin" ja opetella oikeassa elämässä käytettäviä toimintatapoja ja lentämisen perusteita. Flight Simulator vaikutti tässä vaiheessa erittäin hyvältä idealta, ja kävinkin ostamassa sellaisen. Alkuun sillä tuli lennettyä paljon (vieläkin kohtuu usein), ja perusteet oppikin nopeasti. Tästä ilmailuinnostus vain kasvoi, ja pian piti simulaattorilla opetella lentämään jo isompaakin konetta. Flight Simulatoriin piti saada kotimaisten yhtiöiden kalustoa, ja Googlen kautta eksyinkin FS Nordicin tiedostokirjastoon ja sitä kautta keskusteluforumille. Forumin vanhoja aiheita selaillessani ilmailutietämykseni (joka ei vieläkään kovin laaja ole, eikä sitä voi ollakaan) kasvoi varmasti eksponentiaalisesti. Lopulta päätin rekisteröityä käyttäjäksi, jotta epäselvät asiat saisivat valaistusta. Flight Simulatoria oli entistä kivempi lennellä, ja varsinkin erään forumilaisen suositeltua Virtual Finnairia, hetket tietokoneen edessä ovat olleet entistä parempia. Syksyllä ´03 pääsin myös suorittamaan TET-jaksoni Blue1:lla, tuo aika antoi paljon. Virtuaalinen ilmailu ei enää riittänyt.

Olin pienenä käynyt vanhempieni kanssa muutamaan otteeseen Nummelassa katselemassa purjelentotoimintaa, ja netistä tietoa etsittyäni sain mahdollisuuden purjelentokurssiin vuosi sitten kesällä. Oli aivan mahtava tunne ohjata lentävää konetta itse ensimmäisen kerran, sitä se on vieläkin! Lupakirjan sain kolmiviikkoisen kurssin jälkeen kokemusta rikkaampana, myös ilmailutietämys kasvoi taas reippaasti. Purjelento on mahtava - tosin myös paljon aikaa vievä harrastus. Toivottavasti ensi kesänä saan tämän kesän huonon tiimasaldon korjattua... No joo, takaisin asiaan: Loppukesästä ´04 pääsin Avron ohjaamoon lennoilla Helsingistä Osloon ja takaisin. Muutaman kyseisillä lennoilla tapaamieni pilottien kanssa olen edelleenkin tekemisissä lähinnä sähköpostitse. He ovat viitsineet vastailla osittain tyhmiinkin kysymyksiini erittäin perusteellisesti ja aktiivisesti. Todellisia ilmailijoita! Samana syksynä olin myöskin MAF:n Peltilintu-leirillä Iisalmessa. Leiri oli erittäin upea kokemus, asiantuntevat vetäjät ja vierailevat tähdet kasvattivat ilmailutietämystäni ja -innostustani. Leirin jälkeen olin 100% varma siitä, että haluan työpaikkani ilmailun alalta, mielellään koneen nokalta. Tätä mieltä olen edelleen. Tänä kesänä minulla oli kunnia päästä Ilmailuliiton järjestämään Ilmailuvaihtoon (IACE, International Air Cadet Exchange) Saksaan. Kaksi viikkoa Saksassa menivät aivan liian nopeasti, mutta tulipahan tutustuttua ilmailun eri puoliin taas lisää. Dornier Do 27:ssa viisi metriä järven pinnan yläpuolella... Grob G109B:llä aivan vuorten lähellä... Lufthansa Citylinen Avro-simulaattori kaksi kertaa kahdesta yrityksestä ehjänä kiitotielle... Ja paljon uusia ilmailuhenkisiä kavereita. Ilmailu on minulle upea harrastus, niin virtuaalisesti kuin tosielämässäkin. Toivottavasti se on tulevaisuudessa upea ammattikin.

Ja mitä halusin tällä sanoa: ÄLKÄÄ väheksykö virtuaali-ilmailua ja -ilmailijoita. Se on tie aivan oikealle taivaalle ja mukava harrastus! Virtuaali-ilmailijat ovat kiinnostuneita ulkona taivaalla lentävistä koneista, aivan niin kuin oikeassa elämässäkin ilmailevat ja haluavat oppia ja tietää lisää. Tämä palsta on siihen erittäin hyvä apukeino, ja turhat riidat tulisi jättää pois. Miettikää mitä ja miten kirjoitatte, moderaattorit yrittävät auttaa harrastustamme parhaansa mukaan!

Etunimikaimalle tekee mieli sanoa, että tietotaitoasi kunnioitetaan tällä palstalla aivan takuulla! Ehkä olisit kuitenkin voinut hoitaa poistetuista viesteistä kyselemisen kuitenkin privaviesteillä Samille tai muille moderaattoireille, homma olisi hoitunut kaikessa hiljaisuudessa... Tuo viimeinen sfnet-käänne on todella ikävä (saanko myös kysyä, miksi kaikki, jotka ovat samaa mieltä kanssasi asioista ovat mielestäsi todellisia ilmailijoita?), varmaan kaikki ymmärtävät, että mitä enemmän FS Nordicia mollataan, sitä vähemmän alan ihmisiä forumille enää rekisteröityy. Tämä on kuitenkin ehdottomasti Suomen laajin ilmailuaiheinen keskustelusivusto, uudet asiantuntijat eivät koskaan ole pahitteeksi! Tätä kautta moni nuori ihminen kiinnostuu ilmailusta, ja jotkut heistä ilmestyvät aikaisemmin tai myöhemmin sinne oikealle taivaalle. Kaikkien mielenkiinto palstaa kohtaan laskee, jos täällä saadaan älytön tappelu aikaan moderoinnista. Ymmärrän, että kaksi ilmailijaa on kuollut Copterlinen onnettomuudessa, todella surullinen tapahtuma ja otan osaa. Sitä en ymmärrä, että kyseisestä tapahtumasta täytyy mainita useassa viestissä. Onnettomuus kosketti meitä kaikkia, suruaika on ymmärrettävää, mutta moderointi EI liity suremiseen tavalla tai toisella. Onnettomuuksia sivuavat asiattomuudet ovatkin sitten aivan toinen asia, pois ja heti!   

Käytetään palstaa tiedonvälitykseen - ei tappelemiseen.

-Jaakko (Virtuaali- ja oikea ilmailija)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä palstalla näyttää lopputuloksesta eli sisällön asiallisuudesta päätellen olevan erinomainen moderointi.

Muutama minunkin kirjoittama viesti on kadonnut, joskus viestini on ollut tyhjänpäiväinen, joskus on tullut heitettyä henkilöön kohdistuvaa huulta. Hieman olen hämmästynyt deletointia, mutta parempi niin kuin että mölinäni jäisi muiden silmiin. Välillä kuvittelen liikoja huumorini kiinnostavuudesta.

Monilla forumeilla käydään samaa vääntöä sananvapaus vastaan moderointi. Kuka pirskale käskee kirjoittelemaan forumiin, jossa omat viestit eivät ole tervetulleita? Luulisi parista hävinneestä viestistä oppivan ja siirtyvän muille laitumille. Eihän tietylle forumille kirjoittelu nyt mikään pakollinen kansalaisvelvollisuus ole.

sasu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Näin "seniorina" juttujen/postauksien suhteen olen ollut enemmän kuin tyytyväinen!Joskus on minunkin

viestejä poistettu eikä se maailmaa kaada(meinaan jos joku puhui jostain "klaanista")Itse olen enemmän

kuin tyytyväinen moderointiin ja kiittäkää onnea etten minä ole mode;Tuhannen turhaa(myös omani)viestiä

lähtisi bittien taivaaseen!!

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen saanut huomautuksen ja viestejäni on poistettu. En ole suuttunut kun olen vieraana Foorumissa.

Miksi viestejä on poistettu......En tiedä ja mahdollisesti tulevaisuudessa olisi kiva saada tietoa ja ei tee samaa virhettä.

Alussa lukiessani viestejä en ymmärtänyt aina asiaa. Olisi hyvä jos poistetun viestin kohdalla olisi "poistettu" teksti. Ymmärtäisi helpommin mistä seuraava kirjoittaa.

Minun lentopelin pelaaminen ilmat tätä Foorumia mahdollisesti jäänyt tekemättä. Täältä on saanut paljon apua ongelmiin.

Kaikille vapaaehtoisille ISO kiitos tämän Foorumin tekemisestä.

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen saanut huomautuksen ja viestejäni on poistettu. En ole suuttunut kun olen vieraana Foorumissa.

Miksi viestejä on poistettu......En tiedä ja mahdollisesti tulevaisuudessa olisi kiva saada tietoa ja ei tee samaa virhettä.

Alussa lukiessani viestejä en ymmärtänyt aina asiaa. Olisi hyvä jos poistetun viestin kohdalla olisi "poistettu" teksti. Ymmärtäisi helpommin mistä seuraava kirjoittaa.

Minun lentopelin pelaaminen ilmat tätä Foorumia mahdollisesti jäänyt tekemättä. Täältä on saanut paljon apua ongelmiin.

Kaikille vapaaehtoisille ISO kiitos tämän Foorumin tekemisestä.

Cathy

"Älä itke Iines" niinkuin dumari sanoi!Olet mukava valopilkku täällä ja kaikesta ei kannata "ottaa kipeää vaikka sattuu"

Mielestäni sovit karvaisten kaverien joukkoon täysin ;D ;D

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,43438.msg453626.html#msg453626

Harri

P.S Samille!!  HEAD ON DWEEP!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kylläpä on myös minun mielestä todella törkeää käyttäytymistä Jaskalta.  ".

Voisitkos Arto Virtanen sanoa, missä miten olen käyttäytynyt törkeästi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä voin sanoa, vaikkei kysyttykään, että nuissa sinun viesteissäsi on olut jonkinverran sen kaltaista solvaamista, mikä pistää joitain, ihan aikuisiakin ihmisiä, sapettamaan. Tiedät kyllä.

Sitten sen topicin, minkä teit sinne toiseen foorumiin, olisit voinut jättää tekemättä.

Ei mitään henkilökohtaista, enhän edes tunne sinua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se edelleenkin tuolla uutisryhmissä hauska pistää aivan koko juttu näiden "simulaattoriteinien" syyksi. Naurettavaa kuinka joka ikinen asia pitää vääntää noin päälaelleen............. Tietysti kun joku on mielessään tälle paikalle sen maineen antanut, niin näille jäärille se on sitten siinä ja sellaisena pysyy - ja tätä tarinaa, jolla ei totuuspohjaa varmaan taida olla, on sitten kiva käydä huutelemassa kaikissa anonyymifoorumeissa. ...Pitäkää tunkkinne... :thmbdn:  Itse en tuohon ainakaan enää mitään aio kommentoida, kun näyttää jo siellä menevän puolin ja toisin yli laidan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simulatoria oli entistä kivempi lennellä, ja varsinkin erään forumilaisen suositeltua Virtual Finnairia, hetket tietokoneen edessä ovat olleet entistä parempia. Syksyllä ´03 pääsin myös suorittamaan TET-jaksoni Blue1:lla, tuo aika antoi paljon. Virtuaalinen ilmailu ei enää riittänyt.

-Jaakko (Virtuaali- ja oikea ilmailija)

Taisin olla minä kun kerroin VF:stä "Lemminkäisen kallioilla"? Mukava "kuulla" ettei urasi jäänyt vain virtuaalipuolelle!

T: Mika

Edit: Taisin eksyä aiheesta, mutta Jaakon kertomus kyllä osoittaa jälleen kerran foorumin tarpeellisuuden!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä meihin kunnon ihmisiin oikein menee nettikeskusteluissa :)? Ja jos ymmärsin oikein, niin kaikki vain yhden poistetun viestin vuoksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä meihin kunnon ihmisiin oikein menee nettikeskusteluissa :)? Ja jos ymmärsin oikein, niin kaikki vain yhden poistetun viestin vuoksi.

Joo olen aivan samaa mieltä...turhaa se on hermostua noin pienistä asioista niin paljon. Ei varmaan tulisi mitään rähinää näistä asioista jos yleensäkkin täällä silloin tällöin kinaavat ihmiset tapaisivat "luonnossa" eli esim. jossain lentokentän laidalla. Jos omistaa yhtään luonnetta, niin tällaisille kinasteluille naurettaisiin siellä esim. lentokentän laidalla. Pitää vaan relata ja ottaa iisisti tän foorumin kanssa...ei pienistä asioista kannata tehdä isoa numeroa...ei kuitenkaan ole kyse sen vakavimmista asioista näissä tän foorumin kinasteluissa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten sen topicin, minkä teit sinne toiseen foorumiin, olisit voinut jättää tekemättä.

Ei mitään henkilökohtaista, enhän edes tunne sinua.

Miksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo olen aivan samaa mieltä...turhaa se on hermostua noin pienistä asioista niin paljon. Ei varmaan tulisi mitään rähinää näistä asioista jos yleensäkkin täällä silloin tällöin kinaavat ihmiset tapaisivat "luonnossa" eli esim. jossain lentokentän laidalla. Jos omistaa yhtään luonnetta, niin tällaisille kinasteluille naurettaisiin siellä esim. lentokentän laidalla. Pitää vaan relata ja ottaa iisisti tän foorumin kanssa...ei pienistä asioista kannata tehdä isoa numeroa...ei kuitenkaan ole kyse sen vakavimmista asioista näissä tän foorumin kinasteluissa.  :)

Lasse, nauretaan  näille jo nytkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi?

Äh,annetaan olla ihan samantien, ei olis pitänyt edes vastata.

Taidan vallan lopettaa kokonaan tämän foorumin seuraamisen tai ainakin kirjoittelun.  Pitänee keskittyä tuohon ilmailun IRL puoleen.

Jokin täällä on nyt pahasti vithurallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sami S. + muut alan ihmiset: Älkää lähtekö, teiltä löytyy asiantuntemusta ja pystytte kertomaan monissa jutuissa niiden oikean laidan. Kyllä tälläisen homman yli pitäisi päästä. Pyydän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tässä nyt mitään kriisiä ole päässyt syntymään, eiköhän tästä pääse yli... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanotaanpa suoraan sekin, että kyllä leuka tipahti kun luin usenetin ryhmästä Jaakon viestin, jossa periaatteessa pistettiin koko paikka matalaksi. Sitten porukalla retosteltiin, että "pysytäänpä me tosimiehet / lentäjäsankarit" täällä oikeassa paikassa, ja annetaan lapsosten leikkiä tietokoneilla siellä kamalassa FSNordicissa.

Tosiasia on, että FSN on valovuosia edellä usenetia. On ollut jo vuosikaudet (koko sen ajan, kun itse olen tätä foorumia seurannut, eli vuodesta 2000 tjsp).

Jos pitää itseään herrasmiehenä, ja ilmailun todellisena harrastajana, tuommoset suunpieksännät mitä nyt on nähty luulisi jäävän väliin!

Enkä usko, että me muut FSN:n käyttäjät välitetään tuon taivaallista (ainakaan minä en) siitä, mitä joku kolmas osapuoli on jossain muualla tästä foorumista mieltä. Tämä on ja tulee pysymään Suomen ja skandinavian ykkös-simulaattori- ja ilmailukeskustelufoorumina, eikä siihen tämmöset egonpullistelut vaikuta pätkääkään.

Tero

edit: luettuani viimeisimmät viestit tuolta sfnetistä ällötys mahassa vain kasvoi. Tuntuu, että nyt sekoitetaan kaksi toisistaan erillistä asiaa toisiinsa: 1. traaginen helikopterionnettomuus ja kuolleiden kunnioittaminen ja 2. lentosimulaattoriharrastajat. Tahtoisin todellakin tietää, että mistä riivatusta nämä sfnetin sankarit ovat tempaisseet kohdan 1. ongelmat kakkoskohdan edustajien syyksi ? Toistan, mitä olen joskus aiemminkin sanonut: jos ei kestä lukea viestejä, niin olkaa lukematta. Jos ette kestä sitä, että täällä moderoidaan viestejä ja poistetaan sen tyyppisiä röyhistelyjä ja piilosolvauksia, mitä tuossa sfnetin ketjussakin on roppakaupalla, jättäkää tulematta ja postaamatta. Hyvin yksinkertaista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanotaanpa suoraan sekin, että kyllä leuka tipahti kun luin usenetin ryhmästä Jaakon viestin, jossa periaatteessa pistettiin koko paikka matalaksi. Sitten porukalla retosteltiin, että "pysytäänpä me tosimiehet / lentäjäsankarit" täällä oikeassa paikassa, ja annetaan lapsosten leikkiä tietokoneilla siellä kamalassa FSNordicissa.

Piti olla kirjoittamatta mutta...

Samaa mieltä Teron kanssa. Huvittavintahan tässä on että nämä samat lentäjägurut valittelee että ei ole jäseniä ja porukka ukkoontuu  :-\ Olen ymmärtänyt myös että jopa liittokin epävirallisesti hylkii simulaattoripiirejä. Koskahan ne heräävät nuorisojäsenien puutteeseen? Ei nuoriso enää jaksa heilua liimapurkkien kanssa viikosta toiseen. Kohta kerhojen keski-ikä on siellä 60 ja kuoleman välillä.

Melkoinen farssi koko viestiketju.

Edit: Onhan noita omiakin viestejä mennyt poistoon varmaan kymmenkunta ja tappelua saman moderaattori sedän kanssa, mutta so what! ei oikeassakaan elämässä jokaisesta asiasta tehdä kärpäsestä härkästä  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enkä usko, että me muut FSN:n käyttäjät välitetään tuon taivaallista (ainakaan minä en) siitä, mitä joku kolmas osapuoli on jossain muualla tästä foorumista mieltä. Tämä on ja tulee pysymään Suomen ja skandinavian ykkös-simulaattori- ja ilmailukeskustelufoorumina, eikä siihen tämmöset egonpullistelut vaikuta pätkääkään.

Tero

Pakko osallistua tähän...

1. "pistettiin koko paikka matalaksi" Tarkoitatko, että haukuttiin ja solvattiin?

2. Olen ennenkin nähnyt "foorumiriitoja", ehkä surullisin tapahtui pari viikkoa sitten yhdellä RBR foorumilla, jossa kaksi huippumodaajaa (toinen on moderaattori) joutui sellaiseen riitaan, että modaukset loppuivat siihen. Eli jos mode poistaa viestin tai huomauttaa, niin ei siitä kannata suuttua, jos haluaa kysyä, että miksi, niin laittaa vaikka privaa, eikä kaikkien nähtäväksi foorumille "hei miks mun viesti poistettiin?!". Tämä on oma mielipiteeni.

3. Itse en välitä mitä muut ajattelevat tästä palstasta, itse tykkään olla täällä, täältä saa apua, kirjoitusasu on kaikilla kohdallaan ja keskustelun taso on korkeaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.