Mika Virolainen

Ivap kaatuu/Ivap kysymyksiä

133 viestiä aiheessa

Aika erikoista jos olet poistanut sekä IvAp:n että simulaattorin samanaikaisesti ja asentanut molemmat uudelleen, eikä vieläkään toimi. Selailin läpi IvAp:n tukifoorumia ja muilla joilla oli vastaava ongelma uudelleenasennus yleensä auttoi. Muuten ongelma johtui seuraavista:

3.6. I get an error: "failed to join a FS Multiplayer host..." with number -2146073744

Known causes of the problem:

- universal plug and play being active, disable it: http://www.grc.com/unpnp/unpnp.htm (also check your router, it should be disabled there too)

- ZoneAlarm Firewall, uninstall it (try Kerio Personal Firewall)

- Norton Firewall, uninstall it (try Kerio Personal Firewall)

- Norton AntiVirus, deactivate the "Internet Worm Protection"

- You don't have a network cable plugged in :-)

3.7. I get an error: "failed to join a FS Multiplayer host..." with number -2146074240

You probably moved your fs installation or renamed the flight simulator executable. Do a quick flight sim reinstallation and make sure the executable is called "fs9.exe" (and nothing else!).

Alternative: disable multiplayer auto-join in IvAp configuration and manually join the multiplayer session each time.

Toki tuota manuaalista multiplayer-liittymistä voi kokeilla väliaikaisratkaisuna.

Jos ei näistäkään ole apua, aloita keskustelu ongelmastasi IvAp:n tukifoorumilla (http://fi.forum.ivao.aero/index.php?board=205.0), siellä on kuitenkin ammattitaitoiset henkilöt vastaamassa ja ongelmaan varmasti löytyy ratkaisu. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimiiko muilla näytön pystytahdistus eli ns. "vertical sync" Nvidian korteilla Ivap:n ikkunan ollessa auki, kun simua ajetaan kokoruututilassa? Kauheaa tearingiä näytössä, enkä meinaa millään saada toimimaan. Kuitenkin heti kun Ivap:n piilottaa (Ctrl+F9) pystytahdistus toimii taas normaalisti. ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla sama, mutta kun avaan IVAE:n järjestelmän valvojana, niin toimii moitteettomasti :thmbup:.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites onko jollain neuvoja kun mulla tuo ivap heittää noin tunnin välein pihalle. Muilla samoja ongelmia?

Mulla on tuo 1.4.2. ja muuten normaalisti toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites onko jollain neuvoja kun mulla tuo ivap heittää noin tunnin välein pihalle. Muilla samoja ongelmia?

Oftopiciksi menee, mutta VATSIM ja Squawkbox yhdistelmä ei kaadu, eikä vie frameja  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se minullakin pätkii aika-ajoin mutta eipä tuo haittaa, helppohan tuo on yhdistää uudelleen jos vaan on hollilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kenelläkään muilla ongelmia ivapin kanssa tällä hetkellä? Minua ei ainakaan päästä verkkoon tällä hetkellä...

Jos tulee ilmo: No such VID/Password hae uusi salasana IVAO:n sivuilta niin auttaa asiaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kenelläkään muilla ongelmia ivapin kanssa tällä hetkellä? Minua ei ainakaan päästä verkkoon tällä hetkellä...

Mulla oli. Uudella salasanalla päästi!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse huomasin että pätkii ihan kympillä EU13 servulla, sitten toimi hetken EU7:lla ja kaikista varmimmin EU4:lla. Olisko servuja poissa pelistä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs nyt IVAOssa mättää kun herjaa ettei VID tai salasana täsmää? Olen jo kerran luonut uudet salasanat ja yritin äskenkin samaa mutta mitään spostia ei IVAOsta kuulu???? Taasko ne tiedot on nollattu  >:( Prk täytyy tyytyä offlinee....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakaan EU11 serveri ei äsken hyväksynyt sisään. Sen sijaan käsin valittu serveri EU1 toimii mainiosti. Salasanoja ei ole nollattu.

Olen kokeillut kaikki servut läpi ja jokainen herjaa että no such vid/password? Sen jälkeen resetoin tiedot kun eivät kerran kelpaa eikä mitään ole sähköpostiini tullut  :-\

EDIT: Nyt toimii kun vihdoin tulivat pitkällä viiveellä tiedot perille  ;D Tuli myös ilmoitus että salasanat olisi resetoitu IVAO:n toimesta toistamiseen eli siinä selitys

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missähän meikäläisellä mahtaa olla vika, kun muut koneet ei näy? Tuossa äsken Helsingistä lähtiessä oli kyllä kentällä muitakin ihan mukavasti, mutta koneita ei näkynyt labelit vain vilisi silmissä. MTL asennettu kokonaan, ivapin asetuksista on online traffic käytössä.

FSX alla ja uusin ivappi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missähän meikäläisellä mahtaa olla vika, kun muut koneet ei näy? Tuossa äsken Helsingistä lähtiessä oli kyllä kentällä muitakin ihan mukavasti, mutta koneita ei näkynyt labelit vain vilisi silmissä. MTL asennettu kokonaan, ivapin asetuksista on online traffic käytössä.

Sieltä FSX:n omista asetuksista piti muistaakseni säätään koneiden varjot päälle tai pois. En muista kumpi, mutta selvinnee teikäläiselle pistämällä se toinen vaihtoehto niistä.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistäköhän johtuu, että en kykene vastaanottamaan kaikkia unicom-viestejä, joita muut lentäjät lähettävät? Huomasin tämä pitäessäni siskoni avomiehen kanssa ns. lentoviikon. Itse olin rullaamassa Oslossa kohti kiitotietä 19R ja siskoni avomies oli lentämässä Luulajasta Arlandaan. Samaan aikaan Norwegianin 737 ilmoitti suorittavansa pushbackin portilta 38 Oslossa, eli noin mailin päässä minusta. Siskoni avomies kyllä sai pushback-ilmoituksen Perämeren ylle, mutta minä en saanut ollessani näköyhteyden päässä? :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten Juha jo totesikin fsx(oliko jopa display tjsp.) asetuksista "cast aircrsft shadow on ground" pois.

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[ attachment removed / expired ]     Terve! Eli tämmöstä ongelmaa on alkanut ilmenemään. Asensin hiljattain FS 2004 uudelleen ja latasin IVAOn sivulta kaiken tarvittavan verkkolentämiseen, mutta eipä tunnu toimivan vaikka asensin kuten ennenkin. Mikä mahtaa olla ongelman ydin? Osaako joku viksumpi auttaa kenties? :D Kiitos näin etukäteen.

Jaahas. Kovasti olen yrittänyt lähentyä verkkolentämistä, mutta tähän klikkaa ja pahasti. Ilmeisesti muillkakin ollut paljon vastaavaa ongelmaa.

Palomuurit on käytetty pois päältä. Ja kaikki pitäs olla kohdallaan. Ei viittis asentaa uudelleen tuota FS:ää kun ei tunnu muillakaan auttavan, ja pitäs taas säätää kaikki hemmetin scenet ja muut mädärin asetukset uusiksi. Eikö todellakaan kukaan ole saanut ratkaistuksi tätä pulmaa?

_____

Fs9

Maddog 2008

Win 7

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisi riittää kun asennat IvApin uudelleen. Itsellä ainakin on aina auttanut tuossa tilanteessa.

Ei auttanut :(!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No yks vaihtoehto on asenella ivappi muualle kuin sinne prokram -filesiin ja tsekata virustorjunnan asetukset.

jari

Tuota vois vielä kokeilla vaikka hyvin epätodennäköistä että toimis tuollakaan. Virustorjunnat on tipotiessään ja muuritkin kaadettu.

Sille joka antaa ratkaisevan vihjeen lupaan pistää tilisiirtona 30 euroa. Minä en perkele jaksa näitä tietokoneita enää. Lentämisestä tykkään, paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään