Jari Vanhatupa

Vaasan ikivihreät puut

32 viestiä aiheessa

Joo . . nuita juttuja on myös käynyt mielessä, sinänsä minua ei paljon haittaa vaikka kenttä on vähän vinossa . . olenhan sitä jo vuosia käyttänyt tuollaisena . . .

Laitan tämän nyt tilapäisesti kuntoon tällätavoin ja odottelen sitten sitä J.Varjeen Vaasaa . . toivottavasti hän tekee sen myös Fs2004:seen.

:)

Nuo EFVA 2002 tekstuurithan ovat aivan älyttömän hienot ja tuo ehdottamasi rakennusten uudelleen tekeminen kävi kyllä mielessä ja kiinnostaisi kyllä kovasti. Toisaalta se ei kannattaisi paitsi tietysti harjoittelumielessä, koska J.Varje on jo tehnyt rakennukset pitkälle ja valmis kenttä saattaa olla tulonpäällä.

Ehkä panostan sitten ennemminkin johonkin muuhun mistä olisi hyötyä muillekin. Ajatuksena tuollaisen oman version tekeminen omaan käyttöön on toki kiehtova, olisihan se tosi "Ökyä" kun käytössä olisi sellainen "privaatti EFVA."

::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, se on hyviä harjoittelu alueita ennen kun siirrytään kokonaan täysin omaan projektiin.

Itselläni alkaa seuraava päivitys urakka Panama City maisemaan, tämä siis Floridan Panama City ei Panaman valtion.

Siihen on riittävästi uusia kuvia ja pitäisi pääsiäisloman aikaan tehdä joitakin rakennuksia. Koulussa on 4 päiväinen viikko niin ei tuossa viikolla jouda kun ehkä ilta-aikaan jtn aloittelemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan pakko kysyä Jarrilta, että miksi poistat tuota vanhaa kiitorataa, kun se siellä risteineen edelleenkin luonnossa on? Eikö riitä, että otat tuon simulaattorin kiitotien pois ja sitten kaikki on jo niinkuin pitää.

Tosi hienoa, että jaksat vääntää tätä Vaasan maisemaa paremmaksi  :thmbup:

Oletko muuten käynyt testaamassa VLK:n purjelentosimua ja sen maisemia, kun olemme sitä täällä esitelleet Rewell Centerissä ja parina keväänä messuilla?

t: Veli-Matti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan pakko kysyä Jarrilta, että miksi poistat tuota vanhaa kiitorataa, kun se siellä risteineen edelleenkin luonnossa on? Eikö riitä, että otat tuon simulaattorin kiitotien pois ja sitten kaikki on jo niinkuin pitää.

Paitsi, ettei saakkaan korjattua tässä tapauksessa . . . . nimittäin nuo kiitoradat ovatkin sisällytetty jotenkin tuohon kenttä-modelliin, eikä afcad ohjelma tepsi niihin!

Minulla on käytössä M.Monosen tekemä Vaasa Afcad ja se on tehty yhteensopivaksi tähän Fs2002 Vaasaan.

Kiitorata ja rullaustiet ovat siellä "kiinteiden" ratojen alla ja kun tuota Afcadilla tehtyä kiitotietä menee siirtämään niin näkyviin tulee tuplakiitotie.

Melkein jo luovutin ja ajattelin ryhtyä käyttämään Mystery scenery demoa ja odottamaan uuden Vaasa kenttä-sceneryn ilmestymistä mutta sitten oivalsinkin, että . . . . minäpä muokkaankiin photosceneryä . . . ja kappas vaan, sepä näyttääkin tepsivän. Alla olevat kuvat selventävät mitä tarkoitan.

Kuvissa näkyy ilmakuvat sivukiitotien kohdalta ja olen tässä olen poistanut noin puolet ilmakuvan kiitotiestä, siirtämällä nurmikkoa kiitotien päälle. Tällä systeemillä voisi ehkä tehdä myös vehreämmät nurmikkoalueet kiitoteiden ympärille ym. Nämä toimenpiteet pitää sitten tietysti tehdä kaikkiin vuodenaikoihin.

Mitähän Esa sanoo tälläisestä jippoilusta . . toivottavasti ei suutu, omaan käyttöön minä vaan . . .  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosi hienoa, että jaksat vääntää tätä Vaasan maisemaa paremmaksi  :thmbup:

Oletko muuten käynyt testaamassa VLK:n purjelentosimua ja sen maisemia, kun olemme sitä täällä esitelleet Rewell Centerissä ja parina keväänä messuilla?

t: Veli-Matti

juu . . minä poistinkin siitä vain sen photosceneryn piirtämän radan, se Efva 2002:sen piirtämä X-merkitty rata jää kyllä siihen. Tosin se on hitusen väärässä kohdassa mutta ei haittaa pahemmin. (katso kuvia yllä).

Sitä Efva 2002:sen piirtämää rataa ei saa erikseen poistettua tässä tapauksessa. pitäisi poistaa kaikki asfaltit ja sitten tehdä uudet Afcadit mutta en nyt aio ryhtyä siihen, kun tuosta tulee ihan käyttökelpoinen tuollaisenaankin.

Empä ole tuota VLK:n purjelentosimua vielä päässyt näkemään . . on nuo esittely tilaisuudet menneet minulta sivu suun. Ehkäpä sitä vielä joskus pääsen testaamaan.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simu todennäköisesti menee seuraavan kerran esitteille Kokkolassa Helatorstain aikoihin (?) suunnitteilla olevaan ilmailutapahtumaan ja sitten varmaankin taas kesäkaudeksi Menkijärven kentälle. Syksyllä sitten taas kaupunkiin... Jos joku paikallinen (tai vähemmänkin paikallinen ;-) ) virtuaali-ilmailija porukka haluaa testata, niin täällä palstalla minun tai Jari Pakkasen kautta saa kyllä testisession järjestettyä. SIMOn Vaasan maisema perustuu kaupungilta käyttöön saatuihin ilmakuviin, kuten Jari P onkin täällä jossain jo maininnut.

t: V-M

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään