Jari Vanhatupa

G-Max ja Desing Studio testailua.

54 viestiä aiheessa

Matti  . . . . Arvaa vaan houkkutaisiko tuveta tuosta Ylistaron kirkosta väsäämään 3-D mallia, on se vaan niin komean näköinen ja valtavan iso kun sitä käy vierestä katsomassa. Minulla on siitä melko paljon valokuvia kun aikoinaan maalasin siitä taulun.

Ehkä 3-D mallinnoksen joskus teen, saattaisi nippa\nappa onnistuakin nykyisillä taidoilla mutta tyvestä puuhun noustaan ja nyt koitan selvittää tämän 2-D jutun mahdollisuudet ensin alta pois.

Mietin myös tuon 2-D kirkon laittamista pyöriväksi mutta se ei oikein istunut tuommoiseen rakennukseen jossa on korkea torni toisessa päässä. Saattaisi se pyöriminen käydä sellaiseen jokapuolelta symmetriseen rakennukseen paremmin.

Varsinkin kun tuo kirkko on niin tuttu kun olen siitä niin usein ajanut ohi ja simussakin lennän siitä ohi tietä seuraten niin näytti oudolta kun se torni oli väärällä puolella kirkkoa.

:)

Kim . . . Mielenkiintoinen projekti sinulla menossa. Kuulostaa kiehtovalta tuohon FTX ympäristöön mallintaminen. Veikkaan, ettei tuollaisesta mahdollisuudesta monikaan tiedä mitään. Mistä tuossa on kysymys? Tarvitaanko jotain erikois-ohjelmistoja jne?

Tuostahan saisi vaikkapa mielenkiintoisen oman ketjun jossa voisit kertoa projektin vaiheista, se antaisi myöskin lisäpotkua projektin etenemiseen.

Perinteisestihän nämä mallinnuspuolen projektit ovat olleet hieman salaisia ja sitten yht´äkkiä: "TA-DAA" Nyt tämmöinen uutuus on ladattavissa tiedostokirjastosta!

Eipä siinä mitään hyvinhän se toimii niinkin ja tekijällä on oma rauha tehdä projekti valmiiksi. Minä en ole saanut valmiiksi vielä mitään julkaisukelpoista mutta äänessä olen ollut sitten senkin edestä. Kukin menee eteenpäin tietysti omalla tyylillään mutta jos minulta kysytään niin kyllä täällä maisemansuunnittelu-osastollakin saisi olla enemmän säpinää ja sellaista meininkiä että: "Katsokaapa jätkät mitä minä olen saanut aikaan" 

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo FTX on siis Fullterrain Xperience, johon löytyy OZx AU ja OZx NA, joilla on monia pieniä kenttiä ympäri australiaa mallinnettu ja parikin jo tuolla ameriikassa. Heidän foorumilta löytyi varsin selvät ohjeet photoreal pohjan tekoon google earthista, ja nyt sitten pitäisi opiskella gmaxilla tekoa. photopohjan tekoon käytin siis vain google earthia ja sbuilderX 3.13.

www.aussiex.org on siis sivusto, ja foorumilta löytyy nuo ohjeet.

Saapa nähdä, nyt koeviikko alkamassa niin en tiedä koska ehdin jatkamaan. Myös ajattelin julkaista tuon sceneryn OZx "kautta" (he julkaisevat scenerynsä isona pakettina johon monet heidän foorumillaan olevat pistävät oman maisemansa, ja saavat silloin käyttää heidän objektikirjastoa, jolloin ei itse tarvitse tehdä kaikkia hangaareja ja taloja ympäristöön jne.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään harjoittelin aikani kuluksi tuollaisen läpinäkyvän plexi-kuomun tekoa. Yllätys oli melkoinen kun sattumalta oivalsin kuinka sen voi toteuttaa. ;D

Tuo kone tuossa piirroksessa on J.Takamaan Max III. Sinänsä tuo olisi mielenkiintoinen simuun mallinnettavaksi, niinkuin ne muutkin Jukan koneet. Meikäläisen taidot ei vain taida aivan vielä riittää mutta ainahan sitä voi haaveilla.

Mitenkäs muuten tuota kannattaisi aloittaa jos niin olisi . . . Tekisinkö ensin rungon josta leikkaisin kuomujen kohdat pois ja sitten plexikuomut päälle, vai joku muu järjestys?

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tekisinkö ensin rungon josta leikkaisin kuomujen kohdat pois ja sitten plexikuomut päälle, vai joku muu järjestys?

Tavallaan. Teet rungon, josta leikkaat plexikuomun erilliseksi objektiksi ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään