Jari Vanhatupa

Uusin hankintani

1 252 viestiä aiheessa

tilasin itse ennakkoon tuon pahkasian amazoonista ja se maksoi 411e toimituskuluineen.

nopea toimitus (23h siitä kun se oli paketoitu)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mulle riittää tikku joka maksaa 40/50€ ja silläkin saa koneen paikasta toiseen ihan kummasti.

No onhan minullakin "vain"  Logitechin Extreme 3D ja silläkin lentelee. Mutta kun satuin vertaamaan koulussa HOTAS Cougarin pelkkää tikkua tuohon samanmoiseen Logitechiin, joka meilläkin on pääkäytössä, ja voin sanoa että tuntuma on parempi Cougarissa ja muutenki tuli tykästyttä kys. tikkuun. Kaasua emme vain löytäneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin monta vuotta sitten saitek X45 joka oli kait silloin niitä parhaimpia, mutta hyllyllä se on lojunut koko ajan, tuli kokeiltua pari viikkoa ja siihen sen käyttö jäi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmi ettei tuossa TM Warthog:ssa ole twist rudderia, jää sen takia ostamatta. Taitaa olla pakko hankkia X-65F kun seuraavan kerran tulee ajankohtaiseksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmi ettei tuossa TM Warthog:ssa ole twist rudderia, jää sen takia ostamatta. Taitaa olla pakko hankkia X-65F kun seuraavan kerran tulee ajankohtaiseksi.

joo onhan se huono kun ei twist rudderia oo mutta hyvä vaan. polkimet pitää olla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja 200% lisää realismiin ;)

Joo onhan se tietysti vähän noinkin mutta . . . minulla on kyllä ne pokusimet ja kerran niitä meinasin jo ottaa käyttöön mutta on kivempi lentää simulla niin, että toinen jalka on pöydällä monitorien vieressä ja toinen jalka baarijakkaran poikkituella tai baarijakkaran sisällä. Hiiri on baarijakkaralla ja joistikki toisella baarijakkaralla ja näppäimistö milloin missäkin.

???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

on mullakin ne polkimet, mutta useimmiten tulee väännettyä sitä twistiä kuitenkin kun jalat on vähän siellä sun täällä kuten Jarikin sanoi, ja jos mä siinä häviän 200% realismia niin en sitä kuitenkaan pane merkille sen enempää

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

on mullakin ne polkimet, mutta useimmiten tulee väännettyä sitä twistiä kuitenkin kun jalat on vähän siellä kun täällä kuten Jarikin sanoi, ja jos mä siinä häviän 200% realismia niin en sitä kuitenkaan pane merkille sen enempää

Sama täällä!

Polkimet ovat tuolla toisen pöydän alla ja vääntelen tätä tikkua vain tarpeen mukaan.

Kyllä mä ne pedalit silloin heti oston jälkeen kokeilin, mutta jostakin syystä ne vain ovat tuolla sivulla.

Voishan ne koplata tähän computeriin, mutta täytyis laittaa jonkunlainen stoppari niiden eteen, etteivät menisi jalan myötä ihan peräseinälle asti.

Laitoin mä siihen semmoiset tarran tapaiset, mutta ajanoloon nekin tulivat aika tehottomiksi.

Jonkinlaiset "parrut" noitten datapöydän jalkojen väliin pitäis laittaa, jotta pedalit pysyis paikallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta on kivempi lentää simulla niin, että toinen jalka on pöydällä monitorien vieressä ja toinen jalka baarijakkaran poikkituella tai baarijakkaran sisällä. Hiiri on baarijakkaralla ja joistikki toisella baarijakkaralla ja näppäimistö milloin missäkin.

Mulla on taas perse siinä baarijakkaralla, ja kun 200€ alkaa olla mennyt, voidaan alkaa lentämään  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on taas perse siinä baarijakkaralla, ja kun 200€ alkaa olla mennyt, voidaan alkaa lentämään  :-[

Ja portsariko määrää suunnan ja korkeuden?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Jonkinlaiset "parrut" noitten datapöydän jalkojen väliin pitäis laittaa, jotta pedalit pysyis paikallaan.

Avaa polvihousujen vetoketju ja luonto & painovoima hoitaa loput...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen jo pitkään katsellut tuota Captain Simin 727 (FSX) sillä silmällä. Ja viimein kiusaus voitti ja olihan tuo kaunotar hankittava.

Mukaan sai pari virtuaalikaunotarta.

[ attachment removed ]

Ei ole analogisen ohjaamon voittanutta. Kun vielä oppisi namiskuukkeleiden kääntöjärjestyksen, jotta moottorit käynnistyisivät.

[ attachment removed ]

Koelennolle.

[ attachment removed ]

Eiköhän se siitä.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Plääähhhh!!! Noiden 727- kuvien jälkeen tajusin et itselläni on jo ainakin vuoden päivät ollut tuo F1:sen Greatest Airliners 727 enkä ole kun kerran ihan pikaisesti kokeillut.  :P Kävi niin et pian sen jälkeen täytyi koko käyttis asentaa uudelleen ja toi lisuri sit jäi hyllyyn pölyttymään. Sen muistan et pirusti siinäkin kaikki namiskuukkeleita on ja vaikea saada edes käyntiin. No, pitääpi syventyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä Thai Creation:n scenery tuotos tuli hankittua Simmarketista eli Hanoi- Noi Bai International Airport (Vietnam ) Fs2004:lle.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä Thai Creation:n scenery tuotos tuli hankittua Simmarketista eli Hanoi- Noi Bai International Airport (Vietnam ) Fs2004:lle.

Ompas mielenkiintoisen näköinen kenttä ja aidon näköinen kuva. Tuo näkyy ylempää katsottuna ilmeisesti sellaisena "punaisena ruksina" :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro, tällainen menopeli tuli hankittua! Lentäminen kyllä nyt jää vähään koska fps:ni ovat niin alhaisella tasolla. (5-20fps) Onko olemassa jotain tapaa parantaa fps tasoa vai onko se sitten tietokoneen vaihto edessä.

No, kuitenkin nyt kuviin!

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onpa pirun nätti! Tuolle oli FS2004:lle joku erittäin nätti freewarekenttäkin, jota joskus aikanaan metsästin kissojen ja koirien kanssa. Hieno kenttä niin sisältä ja ulkoa.

nimim. kymmenen kertaa tuolla asioinut irl.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liian pitkän harkinnan jälkeen ryhdyin toimeen! Ne on pakko saada ja heti! Yksi käytettynä ostettu Cd-levy jo oli ennestään tuon saman tekijätiimin koneesta ja se kone oli uskomattoman hieno. Mutta he ovat tehneet muitakin . . . mistä jään paitsi jos en hanki myös niitä? Tilanne ei voinut jatkua näin joten eipä muuta kuin tilaus vetämään.

Viikon odottelun jälkeen tipahti postiluukusta mieluinen paketti. Paketti oli aloittanut matkansa Yhdydvalloista Pennsylvaniasta, Mid Atlantic Air museolta ja se sisälsi kolme Cd-levyä joista tässä on yksi niistä.

:)

[ attachment removed ]

Nämä MAAM-Sim lentokoneet ovat museon "simu-osaston" tekijätiimin tekemiä ja ne ovat myynnissä vain siellä museon omassa kaupassa. Varsinaiseen myyntipakkaukseen ei ole panostettu vaan kuvalla varustetut Cd:t tulevat tavallisissa läpinäkyvissä koteloissa ilman kansipaperia. Tein tuohon itse tuon DVD-boxin kansipaperin.

Koneen tekijätiimi on ollut sikäli etuoikeutetussa asemassa, että heillä on ollut rajoittamaton pääsy mennä tutkimaan museossa olevaa Avengeria sekä maassa, että ilmassa. He ovat voineet keskustella koneen lentäjien kanssa, tutkia käsikirjoja jne. On siis syytä olettaa, että lopullinen simulaattori-versio olisi tasoltaan keskivertoa parempi. Tämä on myös toteutunut ja Avenger onkin yksi parhaita myynnissä olevia lisälentokoneita Fs-2004:seen.

Paitsi, että koneen mallinnus on huippuluokkaa niin sitä ovat myöskin CD:llä olevat manuaalit ja muut dokumentit, sekä alkuperäinen 40-luvun Pilots Handbook.

En tässä sen kummemmin esittele konetta, vaan palaan koneeseen kuvasarjan muodossa. Katsotaan josko viikonloppuna saisin aikaiseksi lentää tällä sinne "Norppaan" E.Sulankoa moikkaamaan. Tai se lento on kyllä jo lennetty ja kuvattu, kuvat vain pitää järjestellä ja tekstit kirjoitella.

:)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mutta!

Sinäkös tossa yhtenä päivänä kurvailit, kun kävelin tota Trumpetaregatania, tuolta Mariabackenin dementiakodista, siellä olevaa vaimoani ja niitä herttaisia hoitajia tervehtimästä iltapäiväkahvin kera, kohti ratikkapysäkkiä.

Oli oikein kirkas talvipäivä ja 09:n finalissa lentävät koneet näkyy ja kuuluu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään