Jari Vanhatupa

Uusin hankintani

1 252 viestiä aiheessa

Kappas, Sidewinder on minullakin. Semmoinen missä on niitä moottorita sisällä ja siihen joystikkiin kytketään muuntaja.

Niinpä, se kopteri on leijunnassa koko ajan kaatumassa kaikkiin suuntiin ja pientä korjailua täytyy tehdä jatkuvasti. Hieman sama juttu kun kokeilee ajaa semmoisella yksipyöräisellä sirkuspyörällä, eipä ole sekään  vakaa  ajopeli vaan kaatuu jatkuvasti johonkin suuntaan.

Syttyikö nuorimmaisen simuharrastus?

Ei syttynyt! Itseasiassa on nykyään hylännyt jokseenkin täysin kaikki pelit ja tietokoneet, mikä saattaisi olla ihan hyvä vaihtoehto monelle nuorellemiehelle. Toista se on vanhojen ukkojen kanssa jotka jo tietävät mitä on "normaali" elämä ja mistä jäävät paitsi jos istuvat vain ruudun äärellä.

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tälläinen tuli hankittua  :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

Elikkä siis PMDG 747-400/-400F. On kyllä mahtava peli  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomenna Venetsiaan. Varsin mukavan näköinen scenery.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomenna Venetsiaan. Varsin mukavan näköinen scenery.

Onhan tuo mukavan näköinen, mutta mikä tuota kiitotien 04R tekstiä vaivaa? Erikoisen näköinen tommonen musta tausta

Topias Rossi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinäpä tuo Carenedon Fs9 uuttuus Bonanza on Seinäjoen kentällä parkissa. Onhan se . . . aikamoinen . . .  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinäpä tuo Carenedon Fs9 uuttuus Bonanza on Seinäjoen kentällä parkissa. Onhan se . . . aikamoinen . . .  :)

* Itsekkin kävin tämän uutuuden ostamassa ja se odottelee nyt "hangaarissa" testailua kunhan lomareissulta palailen.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Vanha Varis" kuten J.Juutilainen hauskasti tätä konetta nimitti. Eli pitkällinen haave toteutui Virtavian alen myötä ja varis löysi tiensä Vaasaan. Lupaavalta vaikuttaa, eli raskasta vaikeasti lennettävää vanhaa rautaa . .

Vielä olisi siellä alessa pari oikein kiinnostavaa konetta jotka kyllä pitäisi ostaa mutta harjoitellaan nyt tällä variksella ainakin niitä alkeita. Ensilennolla sakkasi pohja edellä maahan ja vauhdilla sitten tultiinkin eikä mikään tehonlisäys ym niksit enään auttaneet.

Elikkä oikein hieno juttu! Tämä ei ole mikään harmiton huvipuistolaite! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se tunne kun tuli ostettua se oikea 8)...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PC Aviatorin alesta tuli ostettua tämä Golden Age Simulationsin, Pitcairn Autogiro. On kyllä mielenkiintoinen lentolaite, sekoitus lentokonetta ja helikopteria. Kiva lentettävä, nousee ja laskeutuu lähes samoin kuin kopteri mutta on helpompi käsiteltävä ilmassa ja turvallisen tuntuinen.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mainion näköinen vempele, mutta tuo maisema - mikä on kyseessä?

Joo, laitoin tuon maiseman tahallaan koska arvelinkin, että tuo rupeaa pikkuhiljaa unohtumaan. Jämijärvi siinä on ja suomessa ollaan! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne oli vaan jotenki niin "stydejä" siis nuo Golden Age Simulationsin koneet, siis ne jotka on puoleen hintaan, siis vielä tänään, vai oliko se huomennakin. Rohmusin niitä aikalailla. En nyt kuitenkaan esittele kaikkia mutta pistän joitan kuvia kumminkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Upeita koneita ja jollet ole jälkikäsitellyt kuviasi, niin sinulla on kyllä grafiikat kohdallaan - asia, johon olen usein kiinnittänyt huomion kuviasi katsoessani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Upeita koneita ja jollet ole jälkikäsitellyt kuviasi, niin sinulla on kyllä grafiikat kohdallaan - asia, johon olen usein kiinnittänyt huomion kuviasi katsoessani.

Kiitoksia vaan . . Kyllä ne on suoraan simusta 99,4 tapauksessa sadasta. Tietokone on ikivanha ja samoin itse simu, asetukset ovat lmeisesti vahingossa tulleet oikeisiin arvoihin. Paljon merkitystä saattaa olla myös sillä venäläisiltä haetulta "auringonpaiste" lisäosalla, en nyt muista heti mikä sen nimi oli. Yleensä vääntelen myös noiden kuvakulmien kanssa pitkään ja monasti kuvaan myös torninäkymästä ja siirtelen tornia eri paikkoihin. Kuviin tulee silloin semmoinen teleobjektiivi efekti.

Joskus tulee kuva joka olisi muuten hyvä mutta liian pimeä. Silloin käytän kuvanmuokkausta ja lisään valoa. Terävöitystä en käytä simukuvissa "muistaakseni" koskaan. Varsinaiset kuvanmuokkausjutut ovat minulla sitten melko radikaaleja, puhekuplineen yms. Tosin niissäkin on lähes aina koskematon kuvankaappauskuva taustalla vaikka muuten saattavatkin olla älyttömästi runneltuja. Saatan myös levittää simun näkymän usealle näytölle ja ottaa sitten leveän kuvan josta leikkaan sopivan rajauksen photarissa.

Mutta kiva kuulla, että nuo "suoraan simusta" napatut kuvatkin kelpaavat. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Virtavian HU-16 Albatross. Toisaalta olisi voinut jäädä hankimatta... wanhahkon oloinen grafiikka.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Carenadon Cessna 337. Onhan se, aikamoinen . . . Ohjaamo on kyllä näyttävän näköinen, vain virtual-cokpit löytyy. Näköjään tämä on suuntaus näissä uusissa Carenadoissa. Eipä siinä mitään hyvinhän tuo tuntuu toimivan, tosin tietokoneessa saisi olla enemmän puhtia kuin mitä minun museotekniikassta löytyy. Asetukset ei voi olla tapissa tämän 337:kan kanssa.

Moottorin äänet on komiat kun tulevat tuplana ja ohjaajat ovat erittäin aidon näköisiä. Kaikki muukin on superhienoa, Carenadon tapaan.

Melko vähän olen tällä ollut ilmassa, vasta pari kertaa. Vaikuttaa liukkaalta ja painavalta. Näköjään Carenado tekee nämä uutuuskoneet myös  Fs 2004:selle, he eivät ole menettäneet uskoaan  Fs9:n tulevaisuuteen kuten täällä suomessa monet yrittävät sepittää. Siellä on muuten kolmaskin mielenkiintoinen uutuus tämän 337:kan ja Bonanzan lisäksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No oletko kokeillut jos se nousee yhdellä moottorilla ilmaan, tuo FSD kone joka mulla on lähtee kentältä nokka ropellin vetämänä

Olen nyt kokeillut myös perärutkulla lähtöä, mutta nopeus ei nouse yli 50 solmua vaikka rata on 2,5 km pitkä.

Ei se uskoa fs9 olemiseen ole vaan uskoa rahan perään, se ei häviä, vähiten ameriikkalaisilta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No oletko kokeillut jos se nousee yhdellä moottorilla ilmaan, tuo FSD kone joka mulla on lähtee kentältä nokka ropellin vetämänä

Olen nyt kokeillut myös perärutkulla lähtöä, mutta nopeus ei nouse yli 50 solmua vaikka rata on 2,5 km pitkä.

Juu, kävin kokeilemassa Lontoon Hearthrowin pitkällä lähes 4km kiitotiellä. Nousee kyllä etu tai takamoottorilla kun keräsi vain tarpeeksi vauhtia, siis sinne rajoille ettei enään meinaa pysyä kentässä kiinni. Tosin varsinaisessa nousussa mennään sitten aivan sakkausrajoilla mutta varovainen kaarto takaisin kyllä onnistui, eikä itse laskussa ollut mitään ongelmia. Matkalennolla kolmessatonnissa kun sammutti jomman kumman moottorin niin nopeus tippui noin 90:piin mutta korkeus säilyi hyvin.

Ei se uskoa fs9 olemiseen ole vaan uskoa rahan perään, se ei häviä, vähiten ameriikkalaisilta

No hyvä, että edes niin, saadaan lisää uutta hienoa ostettavaa. Noin periaatteessa olen sitä mieltä, tai siis vaistoni sanoo, että Fs2004 tulee säilymään sen vuoksi kun se on Fs2004. Moni tulee palaamaan siihen nostalgiamielessä takaisin ja käyttää myös sitä koska se on niin eri näköinen ja siltä halutaan tulevaisuudessa kenties juuri tätä.

Siis vähän niinkuin vinyylilevyt, jotka nekin aikoinaan kirottiin maan rakoon. Itsekin myin aikoinaan Cd-huumassa kaikki pois mutta nyt niitä on taas aivan tolkuttoman paljon. Kiva oli taas ostaa esim Nightwishin levy vinyylinä ja kuunnella kuinka se soundaa. Ei tietenkään soinut niinkuin CD, vaan se soi niinkuin vinyylin pitääkin soida. Sama juttu tämän Fs2004:sen kanssa: kiva ostaa uusin Carenado ja katsoa miltä se näyttää Fs 2004:sessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän maailmaan mielipiteitä mahtuu, mutta minä en FS2004:sta kaipaa muuta kuin joitakin kenttämaisemia Suomeen, jotka ovat vielä FSX:lle tekemättä.

;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän maailmaan mielipiteitä mahtuu, mutta minä en FS2004:sta kaipaa muuta kuin joitakin kenttämaisemia Suomeen, jotka ovat vielä FSX:lle tekemättä.

;)

Olen Pekan kanssa samaa mieltä, lentelen joskus fs9 kun katselen jotain kiinnostavaa kenttää jonka pitää kokeilla fsx:ään, lentokoneet ovat fs9 yhtä hienoja kuin fsx sitä ei voi toisiksi väittää ja monet ilmaset koneet ovat hienompia kuin jotkut ostokoneet fsx, mutta se ulkonäkö FSX maisemissa on kyllä toista luokkaa siihen ei riitä mitkään fs9 sceneryt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään