Jari Vanhatupa

Uusin hankintani

1 252 viestiä aiheessa

FSD:n hangaarista haettu kone=Commander C115 kun taas halvalla sai niin mitä muutakaan tekee kuin ostaa sen

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nätti kone! Pitäisi varmaan koittaa uudelleen onneaan ja yrittää kirjautua tuonne FSD nettikauppaan asiakkaaksi. Ajattelin kokeilla josko sieltä saisi niitä koneiden CD-versioita pienemmällä byrokratialla. Varsinkin se Pilatus porter pitäisi olla omassa hangaarissa.

Onkos kukaan tilannut tuolta CD-versiota? Tuleeko kunnon boxissa jossa on kansipaperit ja asennuskoodit? :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nätti kone! Pitäisi varmaan koittaa uudelleen onneaan ja yrittää kirjautua tuonne FSD nettikauppaan asiakkaaksi. Ajattelin kokeilla josko sieltä saisi niitä koneiden CD-versioita pienemmällä byrokratialla. Varsinkin se Pilatus porter pitäisi olla omassa hangaarissa.

Onkos kukaan tilannut tuolta CD-versiota? Tuleeko kunnon boxissa jossa on kansipaperit ja asennuskoodit? :-\

Äkkiä sinä siihen boxiin ne kuvat teet, ei se ensimmäinen kerta sulla ole,

Sama proseduuri se on ostaa oli se sitten boxina tai ilman, siinä vaan valitaan kumpi haluaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Captain simin alesta tuli haettua tavaraa.  :)

Boeing 707

Boeing 727

B777

Ja koko lystin hinta vain 30€.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöinen kaunokainen tuli haettua PC-Aviatorin alesta, eli Razbamin Berguet Alice. Tämä kone on 50-60 luvun vaihteen mallia ja sitä on käytetty sukellusveneiden torjuntaan niinkin pitkään kuin vuoteen 2000. Moottorina on potkuriturbiini.

Razbamin lisurien hinnat eivät nyt joulu-alessa päätä huimaa, alennukset ovat luokkaa 70-85- prosenttia ja koneiden kappalehinta vaivaiset 5-dollaria eli alle 4-euroa kpl! Kannattanee niitä käydä tuolta PC-Aviatorista haalimassa.

Pikku real-video: Alice tositoimissa

Toinen Razbamin kone jonka ostin on tämä Skyraider. Tämä on raju kaksoistähtimoottorilla varustettu rynnäkkökone. Äänet ja suorituskyky ovat hyvin rajuja. Aivankuin vertaisi autopuolelta De-Tomaso Panteraa ja jotain perheautoa.

Tämäkin on alessa 5-dollarin kone. Samassa paketissa tulee Cfs2 Fs9 ja Fsx versiot. Pitänee hakea ne loputkin Fs9-versiot, varsinkin kun niitä ei näköjään enään ole Razbamin omassa verkkokaupassa saatavilla.

Pikku real-video: Skyraider tositoimissa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä VRS F-18 tuli hommailtua:

Mahtava kone lentää, ja järjestelmät huippuluokkaa! Iso  :thmbup: (Vielä, kun oppis kaikki tsydeemit)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä VRS F-18 tuli hommailtua:

Mahtava kone lentää, ja järjestelmät huippuluokkaa! Iso  :thmbup: (Vielä, kun oppis kaikki tsydeemit)

Olen Juhantilan kanssa samaa mieltä!  :thmbup: Iso peukku

On kyllä hintansa veroinen ja systeemit aivan huippuluokkaa

Vielä kun saisi Suomen Ilmavoimien tekstuurit

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PC-Aviatorin alessa tuli vierailtua jälleen ja päätin ostaa loputkin Fs 9:siin sopivat, Razbamin 5-dollarin koneet. Vaikka koneet lienevätkin jo melko iäkkäitä mallinnoksia ja laitteistojen toiminta on paikoitellen vähän sitä sun tätä, niin silti nämä puoltavat paikkaansa, sillä mallit ovat varsin näyttävän näköisiä sekä sisältä, että päältä.

Näissä koneissa on mukana paljon erilaisia maalauksia ja myös paneeleissa on vaihteluja. Erikoisuutena mainittakoon, että koneiden mukana ei seuraa mitään manuaaleja, historiikkejä tms, ei edes readmea! Yritys ja erehdys periaate on siis se millä edetään!

;D

Jotain muutakin kivaa olen joulu-aleista löytänyt mutta palaan niihin hankintoihin myöhemmin. Ehkä tässä pyhien aikana niitä tulee sitten installoitua koneelle.

Alla muutama kuva hankituista koneista. tyypit ovat:

Douglas A-4

Grumman A-6B Intruder

McDonnel F2H-2 Banshee

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löysin tämän Fokkerin vähän niinkuin vahingossa. Olin juuri ostanut VirtualColin joulu-alesta Jestreamin ja kun olin sitä rekisteröimässä ja hakemassa security-fileä niin sattumalta huomasin tämän Fokkerin eräästä sivuvalikosta!

Luulin tämän jo poistuneen markkinoilta, kun se hävisi SimMarketista ja VirtualColin nettikaupan etusivuilta. Mahtavatkohan pitää tätä piilossa sen uuden tulevan Versio 3.0:n takia? Näyttäisi muuten olevan yli 50% valmis se uutuus . . .

Oli miten oli mutta tämä Versio 2.0 kiinnosti jo yli vuosi sitten. Yritin sitä silloin saada boxina mutta VirtualColin kauppa sijaitsi semmoisessa maassa josta lähetyskulut olisivat olleet aivan tolkuttomat. Boxiversio oli heillä vielä silloin ohjelmassa. Nyt sain tämän kumminkin ja halvalla! 9-dollaria se oli vielä pari päivää sitten, samoin oli Jestream muttei ole ilmeisesti enään?

Tuossa yläkuvassa olen ensilennolla mutta tuhosin koneen kovassa laskussa. Kone on mielenkiintoisen vaikea ja pitkälle mallinnettu järjestelmiltään, eikä sitä tosiaankaan saa edes käyntiin Ctrl/E yhdistelmällä. Pari tuntia meni opiskellessa käynnistystä ja sen jälkeen tuhosin yhden kontillisen Pratt & Whitneyn potkuriturbiineja lentoonlähtö yrityksissäni! Taisi siinä mennä pari kokonaista konettakin. Pitkään aikaan ei ole ollut niin jännittävää lentää kuin on tällä koneella.

:santa:

Koneessa tulee myös mukana alla näkyvä animoitu maahenkilöstö. Laukkuja lastataan oikein urakalla. Koneen toisella puolella lentoemäntä heiluttelee kättään avoimessa oviaukossa. Kun maahenkilöstön poistaa, niin kuorma-auto lähtee liikkeelle jne. Opiskeltavaa tämän kanssa riittää. Kone on ilmeisen pitkälle mallinnettu järjetelmiltään. Paljon uutta asiaa, ainakin minulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen paketti tuli tänään postin mukana. Joulukuun lopulla tilaamani boxit tulivat perille. Lienevätkö tulleet Yhdysvalloista saakka, sillä ainakin lähetyslistan osoite viittaisi South Carolinan seutuville.

PC-Aviatorin alennusmyynnistä nuo tuli ostettua ja hinta oli kyllä naurettavan halpa. Da-20 Katana, Hurricane, Spitfire ja Flying Club 2:nen.

Hurricane boxi kiinnosti erityisesti sillä se on pakattu Abacus tuotemerkillä! Enpä ole ennen moista nähnyt. Yleensä tämä kone on ollut First Classin boxissa. Tämä oli pakko saada tottakai!

FlyinClub 2 on hieno boxi. Kotelo on erikoispaksu kuten käsikirjakin. Tämän mukana sain nyt näppärästi tuon ison Robinsson R44 kopterin ja Beechcraft Duche:sin. Boxissa on lisäksi vielä Piper Archer mutta se minulla jo on ennestään. Sain sen aikoinaan tilaajalahjana.

Tämä FlyingClub 2 on hyvä pari aiemmin hankitulle FlyingClub X:lle sillä nyt on koko sarjan koneet käytössä. Spitfiren ja Katanan jätän vielä muoveihin. Avaan ne sitten kun on tylsää . . .

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millainen tuo hankkimasi Aerosoftin Katana 20 on? Minulla on tuo versio 4x ja se pisti koko simun sekaisin kesällä asennettuani sen - niin tai se mitä luultavammin johtui Katanan päivityksestä. Aikani tapeltuani ongelmien kanssa päätin pistää koko systeemin uudelleen asennukseen. Tuo minun versioni on kyllä hyvällä ajatuksella (proseduurit ja vauriomallinnus) suunniteltu kone, mutta toteus ei mennyt aivan putkeen - ikävä kyllä eikä tekijä enää pahemmin ota foorumilla kantaa tekeleensä bugeihin. Näin se nykyään näyttää menevän - on kiire uuden tuotteen tekemiseen, joka sekin on tehtävä kiireellä. Tavallaan asian ymmärtää (kiireen) jos tuosta elää, mutta voisi tuotteensakin antaa jatkaa elämäänsä siten, että jossain vaiheessa tekisi homman valmiiksi.

Minua henkilökohtaissti potuttaa joka ainoan kerran kun mieleeni juolahtaa Flight1:n Piper Meridian, joka ei toimi Windows 7:ssa eikä 64 bittisellä alustalla. Siinä oli kone, jolla tykkäsin liikkua ja jossa kaikki toimi myös moitteetta, mutta pojat päättivät jättää päivittämättä sen nykykoneisiin sopivaksi lukuisista toivomuksista huolimatta. Nyt se lojuu tuolla bittiarkistossa tyhjän panttina. Onhan siitä joku vääntänyt jonkinlaisen nykyavioniikalla varustetun tekeleen, mutta kiitos ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millainen tuo hankkimasi Aerosoftin Katana 20 on? Minulla on tuo versio 4x ja se . . . .

Juu, empä osaa vielä sanoa tuohon mitään kun boxi on vielä korkkaamatta ja muoveissa. Hurricanen jo asensin ja testailin, seuraavaksi pistän tuon FlyingClub 2:sen. Pitääpä pitää mielessä tuo kertomasi mutta empä usko että mitään erikoista tapahtuu . . minulla on niin vanhanaikaiset systeemit Win-XP ja Fs9.

Tosin kyllä noissakin aina jotain pientä häslinkiä ilmenee. Windows XP aina välillä asentelee jotain päivityksiä ja siellä tietokoneen sisällä sitten bitit muuttuu eri asentoihin tms. Kokeilin tuossa muutaman kuukauden tauon jälkeen SBuilderia ja kappas . . se oli menettänyt yhteytensä FSuippiin! Piti hakea FSuipin uusin versio ennenkuin rupesi taas pelittämään. Monet maisemanteko työkalut ovat "sikavanhoja" monimutkaisia ja herkkiä enkä ole vakuuttunut niiden toimivuudesta mikäli päivittäisin tietokoneeni viimeisen päälle nykyaikaan.

Välillä tekisi mieli hankkia toinen tietokone joka olisi pyhitetty vain Flight Simulaattoriin ja maisemasuunnitteluun, ilman nettiyhteyttä tietty. Semmoinen vakaa ja toimiva, aina samanlainen systeemi jossa mikään ei muutu ja uudistu omia aikojaan. Toisessa tietokoneessa olisi sitten nettiyhteys ja siinäkin olisi Flight-simulaattori kuten on nytkin.

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hej Rolf

Mulla on tuo vanhempi Katana ja myös sen X versio mutta tykkään siitä vanhemmasta enemmän, se on hiukan yksinkertaisempi mutta silti parempi, minun mieletä.

Toi X malli on vain päivitys siihen vanhempaan, ei se sen hienompi ole muuten kuin että saa ruksata mahdollisimman pajon ruutuja, osta pois se Katana jos sen haluat, et siinä mitään häviä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eheeeeiii - en osta Katanaa. Yksi versio piisaa ja sekään ei toimi. Nyt on Lancair Legacy se in-tuote, jolla taival taittuu hienosti reilun 200 solmun tuntivauhtia ja halutessa pääsee aika korkealle. Minulla on sellainen näppituntuma tuon uudemman Katanan asennuksesta, että se muokkasi samalla jotain muutakin tiedostoa, joka vaikutti muihin koneisiin. Siivekkeet eivät toimineet siten kuin oli tarkoitus ja kaikkea muuta pientä, joka vaikutti kaikkeen lentämiseen.

Jarin idea pelkästä simukoneesta on järkevä. Minulla oli alunperin tarkoitus samaan, mutta kun on  kolme lentosimua samassa + pari kolme muuta, niin homma karkasi käsistä. Tosin voidaan puhua edelleen simukoneesta, sillä lähes kaikki roina liittyy näihin simuihin tavalla tai toisella. Työpöytä pitäisi siivota ladatuista tiedostoista ja laittaa varmuuskopio-mappiin - on nimittäin niin paljon tavaraa ettei enää meinaa löytää hakemaansa  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä olen kolmen päivän aikana siivonnut extra kovalevyä kun on yhtä paljon roinaa kun sinullakin, 140GB olen heittänyt pois ja nekin oli tupla esityksiä,

kuinka paljon sitten on semmosta mitä ei tarvii sen saa nähdä tulevaisuudessa.

Kaikkea sitä kertyy vuosien aikana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

A2A:n lisäristä Accu Feel on ilmestynyt versio 2.0, joka tuo lisänä edelliseen mm. äänet ja muut efektit vesiliikenteeseen. Koko versio (uutena) maksaa parikymmentä dollaria: http://www.a2asimulations.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=55 ja päivitys aiemmista versioista $5. Kävin hakemassa ja asensin tuon päivityksen ja on varmasti hintansa väärti.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

A2A:n lisäristä Accu Feel on ilmestynyt versio 2.0, joka tuo lisänä edelliseen mm. äänet ja muut efektit vesiliikenteeseen. Koko versio (uutena) maksaa parikymmentä dollaria: http://www.a2asimulations.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=55 ja päivitys aiemmista versioista $5. Kävin hakemassa ja asensin tuon päivityksen ja on varmasti hintansa väärti.

Pekka

Mitä se tuo päivitys tekee koneeseen? (Piper j3)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä se tuo päivitys tekee koneeseen? (Piper j3)

Ei kai se koneeseen mitään tee paremminkin FSX:ään. Se päivittää Accu Feel version 1.0 (tai 1.1 pienempi ilmaispäivitys, joka tuli syksyllä) versioon 2. Entisiä ominaisuuksia on paranneltu ja joitain uusia on tullut lisää (tarkempi lista löytynee A2A:n sivuilta). Päivitys tarkistaa onko simuun asennettu versio 1 tai 1.1 ennen kuin asentuu. Jos versiota 1 ei ole, pitää ostaa koko versio 2 (n. $20). Accu Feelin väitetään toimivan lähes jokaisella lisäosakoneella (freeware tai payware). En tiedä toimiiko tuolla mainitsemallasi - todennäköisesti toimii. Muistaakseni A2A:lla oli vielä konekohtaisia (A2A:n koneille) erikoisversioita siitä.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä voisi olla se, jos se tulee myytäväksi joskus?

Tämän firman tuotteet ottavat vain paljon aikaa mutta ovat huippuluokkaa.

Tamä oli 14/12-12  Sibbwingsin forumilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa hommattua Aerosoftin Airbus X Extended,ei menny kyllä rahat hukkaan!   :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään