Jari Vanhatupa

Uusin hankintani

1 252 viestiä aiheessa

Juu, taitaa tosiaan tuo kone tulla vain tämän lisäosan mukana, eikä ole erikseen ostettavissa. Kun katsoin äkkiseltään sitä boxin kansikuvaa niin Itseasiassa luulin, että paketissa tulisi mukana Dhc-Beawer. Tämä kone onkin Beaverista samalla konseptilla kehitetty isompi malli, kovin on saman näköinen.

Mieluinen yllätys sinänsä ja kone lienee jokseenkin sitä Abacuksen alkupään payware tuotantoa joka taasen näkyy mallinnuksen tasossa, lue: "melko vaatimaton" joka taasen on aivan erityisen hyvä ja kiehtova juttu, siis minun intresseilläni arvioituna.

Lentomalli on ihan ok. muistuttaen hieman An-2:sta. Tämä Saukko on semmoinen  "stol" kone. Ainoastaan jarrutuksissa saa laskeutumisen jälkeen olla tarkkana, ettei kone mene nokilleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinhän se meni että ostin tämän c 195, eikä se ollut edes hinnalla pilattu, mutta sitä saa mitä maksaa ja varoitus toisille että tässä ei ollut mitään elekroniisiä laitteita niin kuin GPS mut kyllä sitä pärjää ilman niitäkin jos pitää suunnat selvänä kompassin kanssa.

Pitää katsoa jos vaikka tähän saisi asennettua sen gps:än.

Hieno kone kaikin tavoin sekä ulkoa ja sisältä

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

tämä on pien koneitten  "laajarunko" kone kolme istuu vierekkäin

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinhän se meni että ostin tämän c 195, eikä se ollut edes hinnalla pilattu, mutta sitä saa mitä maksaa ja varoitus toisille että tässä ei ollut mitään elekroniisiä laitteita niin kuin GPS mut kyllä sitä pärjää ilman niitäkin jos pitää suunnat selvänä kompassin kanssa.

Pitää katsoa jos vaikka tähän saisi asennettua sen gps:än.

Hieno kone kaikin tavoin sekä ulkoa ja sisältä

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

tämä on pien koneitten  "laajarunko" kone kolme istuu vierekkäin

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno kone, onneksi olkoon uuden hankinnan johdosta! Tuohan on sisältä niinkuin vanha jenkkiauto, ikkunaveivit ja kaikki. Tähtimoottorikin on semmoinen orginelli juttu nykypäivänä.

:thmbup:

Tuo Gps:n puuttuminenhan on pelkästään etu, pääsee paremmin aikakauden tunnelmaan, eli ei muuta kuin parerikartat, kakkara, kello ja kompassi kehiin. Tai sitten teet plaanit Skyvector sivustolla:  http://skyvector.com/

Sieltä tulee kätevästi lentosuunnat, matkat ja ajat´per lentoetappi kätevän listauksen muodossa. On mielenkiintoisempi juttu kuin gps :D

 

Pertille erityisesti vinkikkinä, kun sinulla on tuo uusi jenkkikonekin: Tuolla skyvectorissa saa plaanien pohjaksi yhdellä klikkauksella USA:n Vfr ilmailukartat. Uskomattoman hyvää palvelua! Kartan voi Zoomata vaikka ihan nenään kiinni.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä yhteydessä voisi muuten mainita, että Flight Simulator 98:ssa ei ole edes sitä simun map-näyttöä, josta voisi käydä katsomassa missä on mikäli eksyy. Kun kokeilin Fs-98:sia jokunen vuosi takaperin niin totesin, että tässähän täytyy ihan oikeasti ajatella minne on menossa ja mihin suuntaan pitää lähteä lentämään. Tieotoa piti hakea erilaisista paperikartoista ja netistä. Reippaasti haastavampi simu kuin nämä nykyiset. Itse lento oli jännittävämpi kuin vaikkapa Fs-9:llä . . . "löydänkö oikeasti perille" aivankuin olisi pistetty oikean lentokoneen puikkoihin. Suunnitelmissa on asentaa Fs-98 taas yhteen tietokoneesen. Tilasin jo eBaysta siihen yhden lisäosankin.

:)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno kone, onneksi olkoon uuden hankinnan johdosta! Tuohan on sisältä niinkuin vanha jenkkiauto, ikkunaveivit ja kaikki. Tähtimoottorikin on semmoinen orginelli juttu nykypäivänä.

:thmbup:

Tuo Gps:n puuttuminenhan on pelkästään etu, pääsee paremmin aikakauden tunnelmaan, eli ei muuta kuin parerikartat, kakkara, kello ja kompassi kehiin. Tai sitten teet plaanit Skyvector sivustolla:  http://skyvector.com/

Sieltä tulee kätevästi lentosuunnat, matkat ja ajat´per lentoetappi kätevän listauksen muodossa. On mielenkiintoisempi juttu kuin gps :D

 

Pertille erityisesti vinkikkinä, kun sinulla on tuo uusi jenkkikonekin: Tuolla skyvectorissa saa plaanien pohjaksi yhdellä klikkauksella USA:n Vfr ilmailukartat. Uskomattoman hyvää palvelua! Kartan voi Zoomata vaikka ihan nenään kiinni.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä yhteydessä voisi muuten mainita, että Flight Simulator 98:ssa ei ole edes sitä simun map-näyttöä, josta voisi käydä katsomassa missä on mikäli eksyy. Kun kokeilin Fs-98:sia jokunen vuosi takaperin niin totesin, että tässähän täytyy ihan oikeasti ajatella minne on menossa ja mihin suuntaan pitää lähteä lentämään. Tieotoa piti hakea erilaisista paperikartoista ja netistä. Reippaasti haastavampi simu kuin nämä nykyiset. Itse lento oli jännittävämpi kuin vaikkapa Fs-9:llä . . . "löydänkö oikeasti perille" aivankuin olisi pistetty oikean lentokoneen puikkoihin. Suunnitelmissa on asentaa Fs-98 taas yhteen tietokoneesen. Tilasin jo eBaysta siihen yhden lisäosankin.

:)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Fs 98 tuli mukana karttakirja jossa oli paljon karttoja, enimmäkseen usa itärannikolta ja caribien, silloin opettelin suunnistamaan niitten ja radiokompassin mukaan mutta nyt olen senkin unohtanut kun ei sitä ole käyttänyt vuosiin

mutta kyllä se fs98 oli ankeen näkönen, ei sillä viitsi nykypäivänä enään lennellä.

Nyt kun on tällä päivän lennellyt niin voin sanoa arvostelun. ettei tämä Cessna c195 ole Antonov A2 parempi, se on minulla vielä kyllä ykkösenä ja tämä tulee siellä perässä jossain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Fs 98 tuli mukana karttakirja jossa oli paljon karttoja, enimmäkseen usa itärannikolta ja caribien, silloin opettelin suunnistamaan niitten ja radiokompassin mukaan mutta nyt olen senkin unohtanut kun ei sitä ole käyttänyt vuosiin

mutta kyllä se fs98 oli ankeen näkönen, ei sillä viitsi nykypäivänä enään lennellä.

Nyt kun on tällä päivän lennellyt niin voin sanoa arvostelun. ettei tämä Cessna c195 ole Antonov A2 parempi, se on minulla vielä kyllä ykkösenä ja tämä tulee siellä perässä jossain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Skyvectorin lentokentän (värikkäät täplät) kohdalle kun vie hiiren saa näkyviin säätiedot. Jos klikkaa täplää, tulee näkyviin täplän alla olevat mahdolliset fixit, vorrit jne sekä lentokenttätiedot tarkempine karttoineen ils, sid, star ja mitä nyt voi tarvita. Jenkkilässä lennettäessä aivan loistava työkalu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Skyvectorin lentokentän (värikkäät täplät) kohdalle kun vie hiiren saa näkyviin säätiedot. Jos klikkaa täplää, tulee näkyviin täplän alla olevat mahdolliset fixit, vorrit jne sekä lentokenttätiedot tarkempine karttoineen ils, sid, star ja mitä nyt voi tarvita. Jenkkilässä lennettäessä aivan loistava työkalu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[ attachment removed / expired ]

 

Katoamassa olevat tai jo kadonneeet payware-tuotteet ovat alkaneet kiinnostamaan. Markkinoilta kadonneet ladattavat tuotteet ovat "mennyttä kalua" mutta boxed-osastolla asia on toki lohdullisempi. Poistuneita tuotteita saa vielä pitkään hankittua nettihuutokaupoista. Usein tuotteet voivat olla jopa käyttämättömiä ja avaamattomia pakkauksia.

:)

Opettelin tuon eBay-huutokaupasta ostamisen ja puuha vaikuttaa jännittävältä ja mielekkäältä. Boxit voivat tulla erittäin halvaksi, sillä keräilijöitä ei juurikaan näytä olevan liikkeellä näillä lento-simulaattorien alueella.

 

Ostettavaa on myös erittäin paljon. Käytettyja simun lisäossa-boxeja on E-bayssakin noin sata sivua. :o

Ostetut boxit näyttävät putoavan postilaatikkoon noin 2-4 päivässä, mikäli ne tulevat Euroopasta. Myyjinä on myös jonkinasteisia "ammattilaisia" jolloin boxi tulee erittäin nopeasti ja hyvin pakattuna mukanaan pieni lappunen jossa myyjän yhteystiedot mikäli asennuksessa, tai toiminnassa. ilmenee ongelmia.

 

Tuommoinen Military-Copters tuli ostettua kaveriksi sille Lagon Military Fightersille. Paketissa on kaksi venäläistä helikopteria Mil-8 ja Mil-24. Tässä muutama kuva Mi-8:sta. Ulkomalli on ihan ok. ja erilaisia herkullisia maalauksia on paljon.

 

.[ attachment removed / expired ]

 

Virtual cokpit on tämän näköinen. Nappuloiden toimivuus tässä näkymässä ei ole hyvä. Lentäminen tässä näkymässä sensijaan on miellyttävää

 

[ attachment removed / expired ]

 

2-D paneeliin voi avata paljon hyvän näköisiä pop-up ikkunoita, joista tässä osa osittain näkyvissä. Napsuteltavia nappuloita on järkyttävä määrä, tosin pikaisen kokeilun perusteella arvelen osan olevan silti vailla varsinaista toimintaa, tosin en ole varma asiasta. Veikkaisin ainakin venäläisten harrastijen olevan mielissään toimivien nappuloiden määrästä, vaikka ilman toimintaa olisivatkin.

 

Länsimaista käyttäjää ajatellen lentosuunnistus on tämän Mil-8:n suhteen aivan epätoivoista. Käytännössä tällä mennään kompassin ja simun oman gps:n varassa. Mikäli muuta haluaa, niin panel-studiolle tulee käyttöä ja jonkinlainen ymmärrettävä pop-up ikkunaan aukeava mittari/radio paketti olisi asennettava.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Erikoista lienee, että valittavista tekstuureista voi valita sen onko kopteri paljon, vähän tai ei ollenkaan käytetty. Tässä tämmöinen hieman kulahtanut yksilö. Mukana tulee myös kopterien paint-kitit, joten tätä kuluneisuus asiaa voisi halutessaan viedä vieläkin pidemmälle.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Mil-24 on sitten se toinen paketin kopteri. Tämä on isokokoinen sisäänvedettävillä laskutelineillä varustettu taisteluhelikopteri. Maalauksia ihan kiitettävästi eri maiden versioista. Tuossa pari esimerkkiä:

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Virtual cokpit on varsin makean ja näyttävän näköinen. Ohjaamon yleisväri vaihtelee, riippuen siitä minkä maan repaintin on käyttöönsä valinnut.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Nappuloita pääsee napsuttelemaan myös tässä virtual cokpit näkymässä. :P

 

[ attachment removed / expired ]

 

2-D paneeliin saa taas avattua erilaisia pop-up ikkunoita senverran paljon ettei niitä kannata tässä käydä läpi. Tuossa kuitenkin yksi esimerkki, sulaketaulu jonka olen avannut viereiselle näytölle. Sulakkeita pääsee räpeltämään hiiren kursorilla jolloin sulakepitimissä olevat pyöreät keskustat liikkuvat.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Pari mielenkiintoista mittaria voisi tässä vielä esitellä. Vasemmanpuoleinen "leijuntamittari" on mielenkiintoinen kapistus.  Valkoiset palkit näyttävät mihin suuntaan kopteri etenee ja kaareva mittari näyttää noustaanko vai lasketaanko. Tässä esimerkiksi kopteri on nuosemassa ja liikkuu samalla hieman takavasemmalle. Mikäli valkoisia palkkeja ei ole näkyvissä ja kaareva mittari näyttää nolaa niin silloin leijutaan paikallaan.

 

Oikeanpuoleinen mittari numeronäyttöineen on mielenkiintoinen ja monipuolinen mittari. Tämä on Mil-24:sen ADF kompassi yhdistelma. Keskellä oleva kompassikehä on pyörivä ja lentosuunnan voi katsoa kiinteän ulkokehän ylänuolesta.

Numeronäyttöön voi valita kaksi eri ADF-majakkataajuutta ja Apk-valitsimella valitaan kumpaan majakkaan ohut Adf-viisari kulloinkin osoittaa. Lentosuunta majakalle luetaan sisemmältä pyörivältä kompassikehältä. Tuplanuolikehää voi liikuttaa kymmenyksen välein eteen tai taaksepäin hiirtä napsuttamalla ja sen voi lukita APK-y2 kytkimellä joko kiinteään ulkokehään tai pyörivään sisempään kompassikehään. Ideana on ohjata kopteria siten, että ADF-neula on linjassa noiden tuplaviivojen välissä. Oikealla tavalla laitetta käyttämällä sillä löytää näppärästi vaikkapa kiitotien lähestymislinjalle.

Esimerkiksi Vaasassa missä ADF-majakat ovat kiitotien molempien päiden radiaalilla voisi tätä instrumenttia avuksi käyttäen tulla laskuun vaikka näkyvyys olisi lähes nolla.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[ attachment removed / expired ]

 

Katoamassa olevat tai jo kadonneeet payware-tuotteet ovat alkaneet kiinnostamaan. Markkinoilta kadonneet ladattavat tuotteet ovat "mennyttä kalua" mutta boxed-osastolla asia on toki lohdullisempi. Poistuneita tuotteita saa vielä pitkään hankittua nettihuutokaupoista. Usein tuotteet voivat olla jopa käyttämättömiä ja avaamattomia pakkauksia.

:)

Opettelin tuon eBay-huutokaupasta ostamisen ja puuha vaikuttaa jännittävältä ja mielekkäältä. Boxit voivat tulla erittäin halvaksi, sillä keräilijöitä ei juurikaan näytä olevan liikkeellä näillä lento-simulaattorien alueella.

 

Ostettavaa on myös erittäin paljon. Käytettyja simun lisäossa-boxeja on E-bayssakin noin sata sivua. :o

Ostetut boxit näyttävät putoavan postilaatikkoon noin 2-4 päivässä, mikäli ne tulevat Euroopasta. Myyjinä on myös jonkinasteisia "ammattilaisia" jolloin boxi tulee erittäin nopeasti ja hyvin pakattuna mukanaan pieni lappunen jossa myyjän yhteystiedot mikäli asennuksessa, tai toiminnassa. ilmenee ongelmia.

 

Tuommoinen Military-Copters tuli ostettua kaveriksi sille Lagon Military Fightersille. Paketissa on kaksi venäläistä helikopteria Mil-8 ja Mil-24. Tässä muutama kuva Mi-8:sta. Ulkomalli on ihan ok. ja erilaisia herkullisia maalauksia on paljon.

 

.[ attachment removed / expired ]

 

Virtual cokpit on tämän näköinen. Nappuloiden toimivuus tässä näkymässä ei ole hyvä. Lentäminen tässä näkymässä sensijaan on miellyttävää

 

[ attachment removed / expired ]

 

2-D paneeliin voi avata paljon hyvän näköisiä pop-up ikkunoita, joista tässä osa osittain näkyvissä. Napsuteltavia nappuloita on järkyttävä määrä, tosin pikaisen kokeilun perusteella arvelen osan olevan silti vailla varsinaista toimintaa, tosin en ole varma asiasta. Veikkaisin ainakin venäläisten harrastijen olevan mielissään toimivien nappuloiden määrästä, vaikka ilman toimintaa olisivatkin.

 

Länsimaista käyttäjää ajatellen lentosuunnistus on tämän Mil-8:n suhteen aivan epätoivoista. Käytännössä tällä mennään kompassin ja simun oman gps:n varassa. Mikäli muuta haluaa, niin panel-studiolle tulee käyttöä ja jonkinlainen ymmärrettävä pop-up ikkunaan aukeava mittari/radio paketti olisi asennettava.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Erikoista lienee, että valittavista tekstuureista voi valita sen onko kopteri paljon, vähän tai ei ollenkaan käytetty. Tässä tämmöinen hieman kulahtanut yksilö. Mukana tulee myös kopterien paint-kitit, joten tätä kuluneisuus asiaa voisi halutessaan viedä vieläkin pidemmälle.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Mil-24 on sitten se toinen paketin kopteri. Tämä on isokokoinen sisäänvedettävillä laskutelineillä varustettu taisteluhelikopteri. Maalauksia ihan kiitettävästi eri maiden versioista. Tuossa pari esimerkkiä:

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Virtual cokpit on varsin makean ja näyttävän näköinen. Ohjaamon yleisväri vaihtelee, riippuen siitä minkä maan repaintin on käyttöönsä valinnut.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Nappuloita pääsee napsuttelemaan myös tässä virtual cokpit näkymässä. :P

 

[ attachment removed / expired ]

 

2-D paneeliin saa taas avattua erilaisia pop-up ikkunoita senverran paljon ettei niitä kannata tässä käydä läpi. Tuossa kuitenkin yksi esimerkki, sulaketaulu jonka olen avannut viereiselle näytölle. Sulakkeita pääsee räpeltämään hiiren kursorilla jolloin sulakepitimissä olevat pyöreät keskustat liikkuvat.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Pari mielenkiintoista mittaria voisi tässä vielä esitellä. Vasemmanpuoleinen "leijuntamittari" on mielenkiintoinen kapistus.  Valkoiset palkit näyttävät mihin suuntaan kopteri etenee ja kaareva mittari näyttää noustaanko vai lasketaanko. Tässä esimerkiksi kopteri on nuosemassa ja liikkuu samalla hieman takavasemmalle. Mikäli valkoisia palkkeja ei ole näkyvissä ja kaareva mittari näyttää nolaa niin silloin leijutaan paikallaan.

 

Oikeanpuoleinen mittari numeronäyttöineen on mielenkiintoinen ja monipuolinen mittari. Tämä on Mil-24:sen ADF kompassi yhdistelma. Keskellä oleva kompassikehä on pyörivä ja lentosuunnan voi katsoa kiinteän ulkokehän ylänuolesta.

Numeronäyttöön voi valita kaksi eri ADF-majakkataajuutta ja Apk-valitsimella valitaan kumpaan majakkaan ohut Adf-viisari kulloinkin osoittaa. Lentosuunta majakalle luetaan sisemmältä pyörivältä kompassikehältä. Tuplanuolikehää voi liikuttaa kymmenyksen välein eteen tai taaksepäin hiirtä napsuttamalla ja sen voi lukita APK-y2 kytkimellä joko kiinteään ulkokehään tai pyörivään sisempään kompassikehään. Ideana on ohjata kopteria siten, että ADF-neula on linjassa noiden tuplaviivojen välissä. Oikealla tavalla laitetta käyttämällä sillä löytää näppärästi vaikkapa kiitotien lähestymislinjalle.

Esimerkiksi Vaasassa missä ADF-majakat ovat kiitotien molempien päiden radiaalilla voisi tätä instrumenttia avuksi käyttäen tulla laskuun vaikka näkyvyys olisi lähes nolla.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään