Jari Vanhatupa

Uusin hankintani

1 252 viestiä aiheessa

Uusi Aerosoftin bussi istumassa FSDT KORD V2 täysi PBR kokemus sekä maisema että kone :thmbup:

 

[attachment]431726_sieppaa.jpg[/attachment]

 

 

[attachment]431727_uijkhg.jpg[/attachment]

sieppaa.jpg.dc3a39d6d71d86647e960074d73b662b.jpg

uijkhg.jpg.1eb07a1682d43c7428ff9ba62c83be3a.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uutta konetta alle ja kohti Heathrowta  :thmbup:

 

[attachment]431729_fin1.jpg[/attachment]

 

[attachment]431730_fin2.jpg[/attachment]

 

[attachment]431731_fin3.jpg[/attachment]

fin1.jpg.715aab3a8c967f2888d3a039437617c3.jpg

fin2.jpg.c6b77d3e0ee5fa48c313c53d3d99d60c.jpg

fin3.jpg.35b777adb8c1bef11801526f4436c156.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän näitäkin voi pitää hankintoina, vaikkakin ovat ilmaisia, mutta jossain määrin syövät aikaa ja vaivaa. Ehkäpä joku XPlane tyyppi ainakin hoksaa mistä on kyse.

 

[attachment]431961_islanti.gif[/attachment]

 

[attachment]431962_japani.gif[/attachment]

islanti.gif.be1bafc97e98d52356c916716336fc2c.gif

japani.gif.5a8e8c1c04560fe5b8e00b9bc9d5ba19.gif

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toliss A321.  8) On kyllä laadukas kokonaisuus. Enemmän yksityiskohtia kuin A319 MCDU osalta, ja kaikin puolin hieno ja toimiva paketti.

 

 

[attachment]432064_ual_1.jpg[/attachment]

 

[attachment]432065_ual_2.jpg[/attachment]

 

[attachment]432066_ual_3.jpg[/attachment]

 

 

[attachment]432067_jbu_1.jpg[/attachment]

 

Ja randomisti saattaa noita pikkuvikojakin esiintyä....  :)

[attachment]432068_jbu_2.jpg[/attachment]

 

Koneeseen saa myös kaksi lisätankkia, jos tarvii pitkiä reissuja tehdä.

ual_1.jpg.fea36909d7fd5b8422012673c5e5ee51.jpg

ual_2.jpg.27b5438c1e5d2d9639214f58427ce5fd.jpg

ual_3.jpg.e900f0381a4da4063bba5c1c8503b507.jpg

jbu_1.jpg.359f3749aae6bb4aa3b87a6079157735.jpg

jbu_2.jpg.0d2080ac1b583dae36335cdd627bbcc0.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hoksasin, että FlightFactor A320 oli tarjolla IAE motti. Sitten mietin, että jos sen kerran voi istuttaa siihen malliin, niin miksei myös Toliss busseihin. Aikansa kun vääntää ja miettii ja värkkää, niin jo vain. Siihen se istahti ihan siististi. On toisaalta jopa ehkä niin komea motti, että erottuu nyt sitten kokonaisuudesta tällä ominaisuudella.  8)

 

[attachment]432099_sas_iae.jpg[/attachment]

sas_iae.jpg.66bd11194d07b0a56da0642f99224cca.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ei ole FSX:ään.

en minä ainakaan löytänyt sitä

 

Olet ehkä mennyt jotain vanhaa linkkiä pitkin. A2A on uusinut sivunsa jo pari vuotta sitten, mutta vanhat sivutkin toimivat vielä. Sieltä tuota konetta ei kuitenkaan taida löytyä.

 

Täältä: https://a2asimulations.com/product-category/fsx/  löytyy

 

Tuolla käy nyt kuhina (ymmärrettävästi). En päässyt itsekään tuosta linkistä nyt juuri eteenpäin. Osoite löytyy kuitenkin googlaamalla esimerkiksi hakusanoilla A2A Store

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olet ehkä mennyt jotain vanhaa linkkiä pitkin. A2A on uusinut sivunsa jo pari vuotta sitten, mutta vanhat sivutkin toimivat vielä. Sieltä tuota konetta ei kuitenkaan taida löytyä.

 

Täältä: https://a2asimulations.com/product-category/fsx/  löytyy

 

Tuolla käy nyt kuhina (ymmärrettävästi). En päässyt itsekään tuosta linkistä nyt juuri eteenpäin. Osoite löytyy kuitenkin googlaamalla esimerkiksi hakusanoilla A2A Store

 

 

 

hain tuon koneen mutta en saa sitä ilmaan, moottori ei lähe käyntiin millään konstilla

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

hain tuon koneen mutta en saa sitä ilmaan, moottori ei lähe käyntiin millään konstilla

 

Ouzoa? Mulla se käynnistyy ihan Ctrl+E:lläkin.

 

Siihen tulee (englanninkielinen) manuaali (pdf) mukana, joka löytyy FSX:n pääkansion alta kansiosta A2A. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ouzoa? Mulla se käynnistyy ihan Ctrl+E:lläkin.

 

Siihen tulee (englanninkielinen) manuaali (pdf) mukana, joka löytyy FSX:n pääkansion alta kansiosta A2A. 

 

mulla se vaan puffaa savua mutta ropelli ei liikahdakkaan

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jo asennusvaiheessa tuli ilmoitus, että FSX:ssä pitää asetuksissa välilehdeltä SETTINGS - REALISM ottaa pois ruksi kohdasta "Enable automixture" muutoin kaikki ei toimi. Sama kehotus löytyy myös manuaalista punaisella raamitettuna (sivu 8 ).

 

Myös autorudder suositellaan ottamaan pois päältä (jos on) sekä kohdasta "Engine stress damage engine" ruksi pois, jos on valittuna (Acceleration-versio FSX:stä).

 

Manuaalista pitäisi löytyä kaikki tarpeellinen. Jos sulta ei englanti taitu hyvin, voit ajaa manuaalin tarvittavat tekstit copy paste-menetelmällä vaikkapa Google Translaten läpi. Englannista pitäisi kääntyä hyvin ruotsiin sukulaiskieliä kun ovat. Suomeksi kääntäminen mistä kielestä tahansa  tuottaa aina enemmän tai vähemmän "siansuomea". 

 

Manuaalissa sanotaan edelleen, että realismiasetukset suositellaan pitämään maksimissa eli ne valikon vasemman reunan sliderit tappiin oikealle.

 

Auto start - cold start-vaihtoehdot voi valita koneesta näppäilemällä Shift+3. Kaikkiaan erilaisia valintaruutuja on Shift+1:stä Shift+7:ään (sivu 24-).

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan se vähän hankala lennettävä ainakin aluksi ja varsinkin jos ei kuvittele tarvitsevansa neuvoja (kuten minäkään). Pyörät eivät nouse kunnolla tai laskeudu alas ellei pumppaa lisää  hydraulista painetta. Sitä varten on painonappi ohjaussauvan päässä, jota luulin ensin liipaisimeksi :laugh: tai manuaalinen pumppu pilotin oikealla puolella. Sama koskee laippoja. Eka lennolla ohjaamo muuttui korkeammalla ilmassa nopeasti läpinäkymättömäksi vesihuurusta niin, että oli pakko aukaista kuomu kentälle pääsemiseksi. Siihenkin on ilmastointihanikka siinä kojelaudan alapuolella. Cowl Flaps eli moottorin tuuletus pitä muistaa pitää auki tai savua alkaa tulla enemmänkin, jne. Tämä on niitä koneita, joista kannattaa tosiaan lukea manuaali ennen lentämistä.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos huomioistasi. Todella tuota käsin pumppaamista siis tarvitaan. Koneessa jäi laskutelineet roikkumaan kummasti ja ikkuna tosiaan huurtui. Täytyypä kokeilla vehjettä uudestaan. Meinasin jo luopua koko rakkineesta!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneen asennusohjelma tekee FSX-kansioon alikansion A2A (ellei sitä jo ole jonkun toisen A2A-koneen hankinnan seurauksena olemassa) ja sinne kansion P40. P40-kansion alikansiossa Tools on ohjelma P40 Input Configurator.exe, jonka avulla koneen toimintoja voi liittää näppäimistöön tai joystickiin. Tuon hydraulipaineen jatkuvan käyttötarpeen takia kyseinen toiminto on kätevää liittää johonkin näppäimeen tai joken/joystickin napiin niin ei tarvitse lennon aikana etsiskellä sitä ohjaussauvaa tai manuaalista pumppua VC-ohjaamosta, mikä voi häiritä koneen ohjaamista.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään