Jari Vanhatupa

Uusin hankintani

1 252 viestiä aiheessa

Hei pojat!

Neuvokaas nyt mua vanhaa ukkorähjää, että kuinkas tähän sais teille tulemaan kuvan.

Olen aijemmin onnistunut laittamaan tänne kuvia, mutta yrityxestäni juolimatta, en tälläkertaa onnistunut.

Käytin tota Prt Sct nappia ja kuva tuli siihen, mutta vaikka olin seurannut tota liitä kuvia ohjetta, niin en saanut kuvaa näkyville.

Olen ollut jo liian kauan näistä puuhista ulkona, että en enää osaa mitään.

Tämä computer on ihan uus ja aika hinnakaskin, joten siitä ei pitäis olla kiinni.

Olenko jo näin dementoitunut? Onko se Alsheimer näin tarttuvaa, kun käyn joka päivä tuolla Mariabackenilla vaimoani tapaamassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei pojat!

Neuvokaas nyt mua vanhaa ukkorähjää, että kuinkas tähän sais teille tulemaan kuvan.

Olen aijemmin onnistunut laittamaan tänne kuvia, mutta yrityxestäni juolimatta, en tälläkertaa onnistunut.

Käytin tota Prt Sct nappia ja kuva tuli siihen, mutta vaikka olin seurannut tota liitä kuvia ohjetta, niin en saanut kuvaa näkyville.

Olen ollut jo liian kauan näistä puuhista ulkona, että en enää osaa mitään.

Tämä computer on ihan uus ja aika hinnakaskin, joten siitä ei pitäis olla kiinni.

Olenko jo näin dementoitunut? Onko se Alsheimer näin tarttuvaa, kun käyn joka päivä tuolla Mariabackenilla vaimoani tapaamassa.

Moi Esa,

Kun kirjoitat viestiä niin textikentän alalaidassa on kohta "lisätoiminnot", klikkaat siitä ja valitset "Liitä kuvia" sitten aukeaa erillinen ikkuna, josta voit etsiä ja liittää kuvia viestiisi. Muista, että kuvan maksimi leveys saa olla 800 pikseliä ja max. Koko 200 kt.

Eli sun täytyy ensin tallentaa kuva ensin tietokoneelle ja sitten ladata tänne.

-Henkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei pojat!

Kannattaa aluksi ladata ilmainen IrfanView tästä, jos ei koneelta jo löydy. Tuolla saa kätevästi ja nopeasti pienennettyä kuvat foorumin kokoon. Ja sitten teet kuten Henri sanoi tuossa yläpuolella. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoxia pojat!

Ettepä ole ylenkazoneet tätä mun toivettani.

Minäpä yritän vielä uudelleen ja siinä kuvassa, jos se nyt onnistuu, niin saatte nähdä sen mun viimeisen töhelyyteni.

Kokeilen tässä vielä, kunhan ehdin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löysin tämän Fokkerin vähän niinkuin vahingossa. Olin juuri ostanut VirtualColin joulu-alesta Jestreamin ja kun olin sitä rekisteröimässä ja hakemassa security-fileä niin sattumalta huomasin tämän Fokkerin eräästä sivuvalikosta!

Luulin tämän jo poistuneen markkinoilta, kun se hävisi SimMarketista ja VirtualColin nettikaupan etusivuilta. Mahtavatkohan pitää tätä piilossa sen uuden tulevan Versio 3.0:n takia? Näyttäisi muuten olevan yli 50% valmis se uutuus . . .

Oli miten oli mutta tämä Versio 2.0 kiinnosti jo yli vuosi sitten. Yritin sitä silloin saada boxina mutta VirtualColin kauppa sijaitsi semmoisessa maassa josta lähetyskulut olisivat olleet aivan tolkuttomat. Boxiversio oli heillä vielä silloin ohjelmassa. Nyt sain tämän kumminkin ja halvalla! 9-dollaria se oli vielä pari päivää sitten, samoin oli Jestream muttei ole ilmeisesti enään?

Tuossa yläkuvassa olen ensilennolla mutta tuhosin koneen kovassa laskussa. Kone on mielenkiintoisen vaikea ja pitkälle mallinnettu järjestelmiltään, eikä sitä tosiaankaan saa edes käyntiin Ctrl/E yhdistelmällä. Pari tuntia meni opiskellessa käynnistystä ja sen jälkeen tuhosin yhden kontillisen Pratt & Whitneyn potkuriturbiineja lentoonlähtö yrityksissäni! Taisi siinä mennä pari kokonaista konettakin. Pitkään aikaan ei ole ollut niin jännittävää lentää kuin on tällä koneella.

:santa:

Koneessa tulee myös mukana alla näkyvä animoitu maahenkilöstö. Laukkuja lastataan oikein urakalla. Koneen toisella puolella lentoemäntä heiluttelee kättään avoimessa oviaukossa. Kun maahenkilöstön poistaa, niin kuorma-auto lähtee liikkeelle jne. Opiskeltavaa tämän kanssa riittää. Kone on ilmeisen pitkälle mallinnettu järjetelmiltään. Paljon uutta asiaa, ainakin minulle.

Versio 3.0 julkaistu, SimMaketissa maksaa 8,95€, kävin ostamassa pois kun halvalla sai.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei Henri!

Klickasin tota antamaasi linkkiä ja kas kummaa, siellä oli valtava määrä klikattavia lenkkejä valittavana.

Mikä niistä mun pitäis valita?

Nyt onnistuin saamaan kuvan lähtyskuntoon muuten, mutta se on vain liian iso, joten värktygit kuvan pienentänisexi olis tarpeen.

Kivaa lauantai ehtoonta vaan teille kaikille kivoille kavereille!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mihinkäs se oikein meni?

En näe sitä missään.

Kuitenkin tuli kysymys, että sallinko uuden ohjelman vaikuttaa koneeni toimintaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä olis nyt siitä uudesta hankinnastani pari kuvaa.

[ attachment removed / expired ]

Arvatkaapas mikä on kyseessä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on tehty Paint ohjelmalla.

Loden Pepe tuli jälleen avuxeni, kuten aina, kun meikäläisellä on tulossa paskat housuun.

Niin, että jälleen sinulle Pepe SUUR KIITOXENI.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä on!

FLIHGT DECK 6.

Lankesin halpaan, kun hierojani sanoi, että katotaas tosta pelikaupasta sulle jotakin.

Asennoiduin jo alkuun aika skeptisesti asiaan, mutta eihän se mitään, jos katsoo.

Käteeni luiskhti tämmöinen levylaatikko, jossa oli:

T-34 Turbo Mentor

T-45 Goshawk

F/A-18C Hornet

F/A-18E Super Hornet

EA-6B Prowler

C-2A Greyhound

E-2C Hawkeye

SH-60B Seahawk

Koneet ovat ulkoapäin ihan hienoja, mutta sisältä aika vaatimattomia, jos vaikka vertais siihen superhornettiin, joka mulla "käväisi" FSX:ssä.

Siinä vain oli semmoinen bugi, että kun laskussa otti trottelin nollille, niin siinä jäi puoliväliin vauhti. Heitin sillä vesilintua. Raha meni hukkaan.

Tuskinpa näillä koskaan opin ton carrier USS Harry S Truman:in kannelle osumaan, mutta kun tämä ei ollut hinnallakan mielestäni pilattu, niin olkoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wanhis! nyt olet saanut uuden jäsenen sinne Abacuks klubiin. ;D :thmbup:

Aivan . . yllätyinkin iloisesti Esan ennakkoluulottomasta tuotevalinnasta. :)

Nyt Esa kun hallitset taas kuvasarjojen teon, niin tervetuloa lentämään tähän minun Abacus ketjuun jonka linkin laitan tähän oheen. Noilla sinun uusilla koneilla voi lentaa tuossa ketjussa jonka lennot ovat toistaiseksi jämähtäneet Uumajaan.

Linkki: http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,104744.0.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa sitten hieman niinkuin puolivahingossa hankittua tämä Instant Scenery objektin asetteluohjelma. Kiitokset tästä miellyttävästä vahingosta kuuluvat Rolfille joka otti ohjelman puheeksi. Demoa ei tarvinnut kokeilla kuin muutama minuutti niin ostopäätös oli selviö!

;D

Ohjelma on aivan ainutlaatuinen, hiirellä aseteltavine objekteineen joka voi tapahtua reaaliajassa simun ollessa käynnissä. Tuon esimerkkikuvan objektit asettelin Cessnan ollessa kokoajan paikoillaan. Hiirellä vain objekteja siirrellen ja liukusäätimistä käännellen ja skaalaten. Kuvakulmaa voi vaihdella ihan vapaasti koneen ympärillä ja samalla tutkia tarkemmin miten objekti asettuu!

Todella erikoista on mahdollisuus kallistella objekteja! Esimerkiksi autoja ja lentokoneita voi kaataa, jolloin on mahdollista tehdä erilaisia romukasoja jne. Tai vaikkapa uppoavia laivoja, kuten alakuvissa olen tehnyt.

Kuvan objektit eivät tule ohjelman mukana, vaan ne olen ottanut erilaisista objektikirjastoista joita on tullut kerättyä. Jäätelömyynti ja romu-piperi on omaa tuotantoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jarille vinkiksi - laadusta en tiedä, mutta äkkiseltään vaikuttaisi hyvältä. Hinta ei päätä huimaa, mutta onko hinnakas aina laadun tae...

http://secure.simmarket.com/asdg-we-build-your-home-fs9fsx.phtml

Ääääh - eihän tuo ollutkaan ohjelma, jolla voisi värkkäillä itsekseen ja omaksi ilokseen pytinkejä sinne tänne  :-[

Juu . . "kappas vaan" samanlainen bisnesidea on joskus tullut mieleen. Eli  "Mallinnan kotitalosi tms. Hintaan se ja se"  Voisi olla mielenkiintoista pikkubisnestä jos olisi eleäkkeellä eikä ansiotyöt häiritsisi kivaa harrastusta.

Koittakaapa joku tilata tuolta ASDG:ltä mallinnos, olisi kiva kuulla kokemuksia. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jarille vinkiksi - laadusta en tiedä, mutta äkkiseltään vaikuttaisi hyvältä. Hinta ei päätä huimaa, mutta onko hinnakas aina laadun tae...

...

Ennen wanhoina hywinä aikoina ( :laugh:) jolloin ei vielä edes ollut lentosimulaattoreita hinta oli lähes poikkeuksetta myös laadun tae. Samoin päti sääntö: isommassa pakkauksessa tai suuremmassa kertaostoksessa saat halvemmalla.

Enää mikään noista ei ole voimassa. Sama ruoka voi pienessä pakkauksessa hyvinkin tulla halvemmaksi kuin isossa (jos ette usko, käykää lähimarketissanne toteamassa) ja laatua ei tahdo saada enää edes rahalla. Monet kalliitkin tuotteet valmistetaan tarkoituksella hajoamaan ennen aikojaan.

Pitkässä (eikä niin kovin pitkässäkään) juoksussa tästä ei seuraa muuta kuin "maailmanloppu" tai ainakin ilmastokatasrofi. Ihmisestä saattaa tulla ensimmäinen eläin, joka on itse aiheuttanut oman katoamisensa maapallolta. Maapallo kyllä porskuttaa vielä miljardeja vuosia. Sille me kusipäät emme sentään onneksi mahda mitään.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Koittakaapa joku tilata tuolta ASDG:ltä mallinnos, olisi kiva kuulla kokemuksia. :)

Jos tuo toimii hyvin, siitä saattaisi tulla keino hankkia esimerkiksi joku puuttuva lentokenttä FSX:ään, jos kustannukset jakaisi useammalle kenttää haluavalle.

Ei niinkään kiinnosta saada omaa mökkiä FSX:ään, mutta Joensuun kenttä rakennuksineen olisi ihan kiva siinä nähdä. AFCADin voisin siihen itsekin väsätä.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tuo toimii hyvin, siitä saattaisi tulla keino hankkia esimerkiksi joku puuttuva lentokenttä FSX:ään, jos kustannukset jakaisi useammalle kenttää haluavalle.

Ei niinkään kiinnosta saada omaa mökkiä FSX:ään, mutta Joensuun kenttä rakennuksineen olisi ihan kiva siinä nähdä. AFCADin voisin siihen itsekin väsätä.

Pekka

Aivan . . ja sitten kun tilaisitte niitä rakennuksia pikkuhiljaa ns. vapaasti asennettavina "kirjasto-objekteina" niin mikä ettei homma toimisi. Itse paikoilleen asennettuna ne rakennukset sitten tulisivat varmasti oikeaan paikkaan afcadissa ja tilaushintakin voisi olla objektimuodossa pienempi. Erilaiset aidat, valotolpat, kiitoteden kyltit ym. löytyisivät kyllä ilmaisobjekteinakin, joten niitä ei tarvitsisi teettää.

Niistä rakennusten valokuvista, tai niiden puutteesta se homma kai viimekädessä olisi kiinni? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Latasin tuon ASDG:n readme-fileen (pdf) Simmarketin sivuilta ja ensimmäisellä dokumentin sivulla lukee African Scenery Design Group. Dokumentissa ei ole muuta lähdeviitettä kuin gmail- ja blogspot-osoite (jotka voisivat olle kenen tahansa).

Ei hitto! Ensimmäisenä tuli mieleen että taasko uusi "nigerialaisvedätys"?  ;D

Tokko tuo kuitenkaan siinä tapauksessa olisi päässyt Simmarketin listoille.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Henry Juhantalolle!

Sinulla on tällä sivustolla oikein hieno kuva Super Bugista. Onko se levy, vai file ostos ja toimiiko moitteetta?

Mistäpä sen olet hankkinut?

Mulla, kun on ikävät kokemuxet edellisestä file ostostani. Siinä, kun trottelin otti laskussa tyhjäkäynnille, niin sen teho jäi puoleen väliin, eli siihen, jossa mulla on trottelissa se keskilukitus.

Ohjain on T.Flight Hotas X Thrustmaster.

Tossa FS9:ssä ei vastaavan SuperHornetin kanssa ilmennyt samaa vikaa, vaan se toimi ihan O.K.

Olikohan se sen filen "vahais lapsus"?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Henry Juhantalolle!

Jos nyt ihan I:llä kummatkin  ;D

File ostos on. On toiminut ihan hienosti mitä sillä nyt olen vähän lentänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään