Jari Vanhatupa

Uusin hankintani

1 252 viestiä aiheessa

Juu, Abacus on "höjden av lycka". Saat Jari kääntää tuon suomeksi, kun mulla tuo "sieni" korvien välissä on vähän kovettunut, en osaa enään ilmaista kaikkea luontavasti suomeksi, ei ainakaan silloin kun pitäisi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, Abacus on "höjden av lycka". Saat Jari kääntää tuon suomeksi, kun mulla tuo "sieni" korvien välissä on vähän kovettunut, en osaa enään ilmaista kaikkea luontavasti suomeksi, ei ainakaan silloin kun pitäisi

Heh, juu . . eipä minullakaan ole tuo toinen kotimainen niin hyvin hanskassa, että ihan saletisti osaisin tuon kääntää mutta eipä hätää. Kävin tuossa välillä kissatalolla leikittämässä kodittomia kissoja ja otin tuon lauseen paperille mukaan. Siellä on aina paikalla paljon noita "svenskatalande" tätejä jotka käänsivät lauseen minulle, se tarkoittaa "Onnen kukkuloilla" elikkä sopii ihan hyvin juuri noihin Abacucsen tuotteisiin.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

IRIS Pilatus PC-9/A alle 15€:lla.  8)

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on kans kaksi Iriksen konetta jolla olen lentänyt jonkun kerran, onkohan niistä yksikään ostamisen arvonen?

voin olla väärässä mutta se on minun mielipiteeni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on joitakin Iris freeware-koneita. En ainakaan muista maksaneeni niistä mitään. Olivat ne kyllä lataamisen arvoisia.  ;D

Katsotaanpa... google google ...

Hetken kuluttua.

Eipä näköjään enää ole Iriksen sivuilla ainuttakaan freeware-konetta ladattavina. Löysin kuitenkin linkkejä muualta, joissa niihin viitataan (linkkien päässä ei ole mitään tai sitten Iriksen sivu http://www.irissimulations.com.au/hangar/free-flight-simulator-aircraft, joka on sekin tyhjä koneista). Minulla näyttää myös olevan tuo sama PC-9A, josta en ole maksanut mitään. Lienee vanhempi versio?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli kyllä huono hankinta tuo Pilatus. Ihan hyvän näköinen, mutta mahdotonta saada kauniisti taivaalle, kun kulkee kylki edellä koko ajan.

Millä lailla "kylki edellä" se kulkee? Onko se jotenkin liukas ja menee sivuluisuun vai onko siinä jotain trimmausongelmia, mitä tarkoitat?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis, äh. Kun vauhti kasvaa, rupeaa kyntämään oikealle, vaikka painaisi vasemman polkimen pohjaan.

katoppas sen tikun calibrointia jos ne pisteet ovat keskustassa, mulla saa joka kerta kun simun starttaa calibroida ne uudestaan,

vaikka ne näyttää olevan keskellä niin ne voi hiukan väristä ja silloin eivät toimi oikein, ei ainakaan minun koneessa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä lailla "kylki edellä" se kulkee? Onko se jotenkin liukas ja menee sivuluisuun vai onko siinä jotain trimmausongelmia, mitä tarkoitat?

Ei tämä kulje millään lailla "kylki edellä" ellei ole paha sivutuuli tai toinen jalka polkaistu pohjaan. Näyttää olevan tuolla Airplanes-kansiossa sekä versiot PC-9 että PC-9A. Model-tiedostojen ja useimpien tekstuuritiedostojen päiväys on vuodelta 2008. Uusimpia ovat aircraft.cfg-tiedostot, jotka on päivätty 2011 (tosin en ole varma olenko muutellut niitä). En ole ihan äsken lentänyt noilla.

Pekka

Edit: Huomasin vasta nyt, että kysymys olikin Mikolle. Nämä minulla olevat ilmaisversiot lentävät kyllä ihan normaalisti. En noista maksaisi rahaa, mutta kun ilman sai, kyllä kelpasi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noni, Aerosoftin A320/321. Eilen illalla ostin ja tänään pääsin käsiksi. Päivän saldona: FMC:n jonkinlainen ohjelmointi ja taivaalle pääsy. On tää lintu aika erilainen kuin Boeingit.. Harmi, että simu kaatui pian nousun jälkeen, niin en päässyt pidemmälle kokeilemaan koneen ominaisuuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin vetäistä Toulousesta Amsterdamiin. Tällä kertaa peli kaatui finaalissa. Mikäs tätä nyt vaivaa?  :-\ Seuraavaksi pitäisi opetella ils-lähestyminen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin vetäistä Toulousesta Amsterdamiin. Tällä kertaa peli kaatui finaalissa. Mikäs tätä nyt vaivaa?  :-\ Seuraavaksi pitäisi opetella ils-lähestyminen..

Sepä harmillista, toivottavasti selviää. Itsellä ei ole tuon kanssa ollut mitään ongelmia, mutta se latailee kyllä aimo lähän kaikenlaisia kirjastoja ja oheisohjelmia.

ILS on tuolla tosi simppeli jos ohjelmoi lähestymisen ja radan FMC:hen niin se nappaa taajuudet automaattisesti ja sitten ei tarvitse kuin sohia suunnilleen sinne päin ja laittaa APPR-moodi päälle. Jos on CAT3 niin sehän tuo sen täysautomaatilla, joskin onhan se mukavaa vähän itsekin sählätä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

X-Planelle hommasin vähän aikaa sitten Embraer-170:n. Se on mukavaa kun X-Planessa voi simuloida kosketusnäyttöjä ja toimivat mainiosti tässä ja A350:ssä. FMC:n logiikka tässä on vain ihan kuusta, mutta kunhan siihen pääsee kiinni niin mikäs tällä on pörräillessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

X-Planelle hommasin vähän aikaa sitten Embraer-170:n. Se on mukavaa kun X-Planessa voi simuloida kosketusnäyttöjä ja toimivat mainiosti tässä ja A350:ssä. FMC:n logiikka tässä on vain ihan kuusta, mutta kunhan siihen pääsee kiinni niin mikäs tällä on pörräillessä.

Mitä tarkoitat kosketusnäyttöjen simuloinnilla. Tietääkseni kummassakaan koneessa ei ole kosketusnäyttöjä vaan näytöillä olevia toimintoja ohjataan kosketuslevyn avulla samaan tappaan kuin esimerkiksi läppärissä liikutetaan kursoria. Ja kyllähän myös FSX/P3D maailmassa tuollainen näyttöjen manipulointi hiirellä onnistuu esimerkiksi PMDG T7 lisäosan kanssa elektronisia tarkastuslistoja manipuloitaessa. No pilkun viilausta, mutta kumminkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tarkoitat kosketusnäyttöjen simuloinnilla. Tietääkseni kummassakaan koneessa ei ole kosketusnäyttöjä vaan näytöillä olevia toimintoja ohjataan kosketuslevyn avulla samaan tappaan kuin esimerkiksi läppärissä liikutetaan kursoria. Ja kyllähän myös FSX/P3D maailmassa tuollainen näyttöjen manipulointi hiirellä onnistuu esimerkiksi PMDG T7 lisäosan kanssa elektronisia tarkastuslistoja manipuloitaessa. No pilkun viilausta, mutta kumminkin.

En ole toki oikeita koneita koskaan lentänyt ja Embraeria oikeassa elämässä tunne, mutta muistelen nähneeni että 380:ssä ja 350:ssä on ainakin osa ihan kosketusnäyttöjä kun pilotit on niitä tökkineet sormella. Oh well, samapa tuo ja varmaan on kikkareilla ihan yhtä mahdollista FSX:ssäkin, mutta pointtini siis on että tykkään tökittävistä näytöistä näissä koneissa mitä minulla on X-Planelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ORBX Innsbruck. Upea maisema.

Hienolta näyttää kyllä! Hinta on omasta mielestäni hieman suolanen pienestä yhden kiitotien kentästä, joskin toki lähialue on myös mallinnettu erittäin hienosti. Kuitenkin 28 eurolla saa myös FlyTampan Amsterdamin ja ORBX:n Tukholmakin oli 5 euroa LOWIa halvempi. Muutenkin tuntuu, että pikkuhiljaa maisemien hinnat ovat alkaneet nousemaan ja nousemaan. Toki jälki on parempaa, mutta luulisi myös tekniikoiden kehittyvän ja helpottavan tekemistä. Tiedä sitten, kun en itse maisemia tee.

Jokatapauksessa varmasti jossain vaiheessa tulee itsekkin tämä maisema ostettua kaikesta huolimatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

JARDesignin A332 X-Planelle. FMC on vähän oikukas, mutta muuten järjestelmät pelittävät niin loisteliaasti että hädin tuskin tuntuu että tätä täytyy itse lentää pal ollenkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään