Mikko Sokero

Siirtolento EFHF-EFHK tai vs.

30 viestiä aiheessa

Mitäs muuten nykyisin maksaa EFHK:lle laskeutuminen pienkoneella? Ja onko sinne ylipäänsä juuri asiaa mennä hupia lentelemään pikkukoneella? Finnairin lentokerho pitanee edelleenkin EFHK:ta kotikenttänään, mutta mitä asiaa muilla pienkoneilla sinne voisi olla? '70 -luvulla sinne on ehkä lennetty useinkin potkuri puhisten (ja lahkeet lepattaen..., heh siis seiskytluvulla), mutta taitaa olla nykyisin vähän vaikeampaa (tai ainakin kalliimpaa).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs muuten nykyisin maksaa EFHK:lle laskeutuminen pienkoneella? Ja onko sinne ylipäänsä juuri asiaa mennä hupia lentelemään pikkukoneella? Finnairin lentokerho pitanee edelleenkin EFHK:ta kotikenttänään

 

Yhtä lukuunottamatta kerhon koneet nykyjään Malmilla, syynä juuri kalliit laskeutumismaksut ja se ettei käytännössä EFHK:lla enää laskukierroslentely tms onnistu. Eikä se muutenkaan ole kiva holdailla kentällä tai sen ympäristössä iät ja ajat kun liikennekoneille annetaan prioriteetti.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajat ovat tosiaan muuttuneet siitä kun minä lensin Finnairin lentokerhossa A2:n ja B1:n 1980 - 1981.    Silloin oli aivan luonnollista että Cherokeella mentiin laskukierrokseen  lentämään läpilaskuja muun liikenteen sekaan.

 

Kyllähän Vantaalle saa edelleenkin mennä myös pienkoneella, itselläni viimeisin keikka taisi olla kesäkuulta kun menin sinne lastani noutamaan.

 

 

Arrowille, jolla MTOW on 1134 kg, oli laskeutumismaksu 30,00 ja TN-maksu 27,45 euroa ja alv päälle.  Yhteensä veroineen 64,05 €

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä siellä EFHK:lla käytiin Malmilta kahvilla vielä 90-luvullakin.

 

Tosin laskeutumisesta piti maksaa erikseen jälkeenpäin, kun kausikortti ei kattanut EFHK:ta.

 

Eikä enää päässyt pääterminaaleihin kahville, mutta businessterminaalissa oli hyvä kahvila ja näppärä nuori tarjoilijatar.

 

Tosin joskus joutui holdaamaan silloisessa itäisessä odotuksessa, muttei yleensä 5 minuuttia kauempaa.

 

Kalliimmaksi siis kävi kahvireissu kuin 70-luvulla...Mutta joskus pääsi tutustumaan esim. sveitsiläisten bisnespilottien Hawkerin ohjaamoon, kun osasi saksaa, ja näki ohimennen jonkun ministerinretaleen  ;)

 

Vieläkö bisneksessä on yleisölle avoin kahvila vai ei? En ole käynyt paikalla 10 vuoteen....

 

Asiaan löyhästi liittyen, toin kerran miestä väkevämpää nauttineita muusikkoystäviäni Tallinnasta EFHK:n bisnekselle, koska Malmin tulli oli jo kiinni. Vannotin ja vakuutin, että tulli tarkastaa eikä tullimiehille kannata aukoa päätään. Eivät mokomat tietenkään uskoneet. Soittivat suutaan ja haistattelivat, kunnes tullimiehet polttivat päreensä ja soittivat poliisisedät paikalle. Kaikki viisi viettivät sen yön putkassa ja joutuivat ns. sisäiseen henkilöönkäyvään tarkastukseen  ;D (paitsi minä, joka olin vesiselvä ja täyttänyt asianmukaiset lomakkeet ym. protokollan vaatimat asiat).

 

Opetus: Älkää soittako suutanne tullimiehelle EFHK:n bisneksessä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään