Guest Makoy

Valmiin kentän muuttaminen, seinään pamahti.

38 viestiä aiheessa

En kyllä lähtisi tuon linkin korjausohjelmaa kokeilemaan, kovin epäilyttävältä haiskahtaa koko artikkeli.

Sen sijaan katso että sinulla on c:\windows\system32-hakemistossa tuo tabctl32.ocx, ja kokeile ajaa Käynnistä -> Suorita kautta komento regsvr32 c:\windows\system32\tabctl32.ocx

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi korjausohjelma oli maksullinen, vain skannaus oli ilmainen.

poistin ton sit koneelta.

Ei muuten löydy tota tabctl32.ocx tiedostoa ollenkaan system32 tiedostosta?

Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Imaisin suomalaiselta sivulta ton filen ja laitoin system32 hakemistoon ja.......

Sbuilder alkoi toimimaan :thmbup:

Jeeee ;D ;D ;D, anteeks,pitkästä aikaa tupsahti vähän onnistumisen riemua.

Kiitokset Tonille ja Jarille.

Nyt pääsee sit kokeilemaan tota Sbuilderia, varmaan tuun tarvitsemaan taas apua,

ennenkun pääsen sinuiksi ton ohjelman kanssa.

Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

onnistumisen riemu sit loppukin siihen.

Seurasin tota yhtä tutoriaalia, missä lisätään kentälle alue, sit meni niin vaikeaksi, että oli parempi luopua.

Jos ei tiedä mitä tekee, niin kannattaa jättää tekemättä, ettei saa tuhoa aikaiseksi.

Mites jos tuon backround filen avaa, niin pystyykö sieltä muuttamaan suoraan ton textuurin ilman Sbuilderia?

Vai vaikuttaako se sitten ympäri maailmaa, vai vain tohon kenttään?

Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ei tiedä mitä tekee, niin kannattaa jättää tekemättä, ettei saa tuhoa aikaiseksi.

Marco

Jep, 

Jos joku haluu vihreyttä skeneihin, niin mä voin auttaa  ;D

Vois oikeestaan laittaa kyssärin, että mikä elokuva kyseessä?

Oliko se i am a legend, vai mikä se oli missä alko viidakko kasvaa suurkaupunkiin.

Niin, sain ton aikaiseksi tolla Sbuilderilla, sattu vaan menemään vähän turhan iso alue vihreeksi.

Seurasin kyllä ohjetta, joo sellainen suurpiirteinen ohjehan se oli.

Nyt kun olen "OPPINUT" muuttamaan landskeippinkiä, niinpä seuraava kysymys olisikin, miten saan muutettua tuota viheraluetta hiukan pienemmäksi?

Tein ohjeen mukaan kansion addon scenery kansioon ja Sbuilderin piti siirtää tiedostot sinne, mutta ei kansiossa mitään näy?

Kuitenkin jos Scenery librarystä napsauttaa mun upean lisurin pois päältä, niin kaikki palautuu ennalleen.

Eli onko vahinko jo tapahtunut, vai poistanko vaan ton mun lisurin Scenery librarystä ja addon scenerystä, ja sen jälkeen yritän uudelleen.

Marco

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, muutos äskeiseen sen verran, että kyllähän siellä mun luomassa kansiossa onkin tiedostot VTPX ja VTPP.

Eikös kaikki sit ole kunnossa, poistan vaan sisällön ja luon tilalle uuden?

Niin, sen verran vielä et tossa pohjana ei kai voi käyttää muuta kun noita FS:n omia pohjatekstuureita ?

Sitten jos haluaa tehdä paremman näköisiä  ruohoalueita, niin ne pitää tehdä sit erikseen?

Marco

"The skenerymeikkeri"  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taas olen tässä pari päivää yrittänyt eri ohjeiden mukaan, mutta kun ei  >:(

Siis mitä mä laitan tähän kohtaan:

SBuilder > Project Properties > Class Scenery

Center Latitude=

Center longitude=

Ohjeen mukaan kone keskelle kiitotietä ja lukemat ylös ( N14*30.5953' /  E121*00.7256' ), mutta kun eihän ne kelpaa vaikka miten päin pyörittelis?

Jotenkin onnistuin säheltämään viimeks et hyväksyi, mut sen lopputuloksen voi nähdä tosta viime viestin kuvasta.

On se per.... menee koko loma tässä, eikä saa mitään aikaiseksi.

Olis tän kaksi viikkoa voinu käyttää tohon simunkin rakenteluun, mitä tässä nyt on jo menny.

Siis kaikki muu menee jo jollain lailla jakeluun, mut nää koordinaatit, ja nekin kun pitää joka kohdassa olla eri muodossa.

Voisko joku nyt antaa nopeesti jelppiä, et sais nyt edes ton homman tehtyä loppuun.

Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nuo LAT ja LON pitää laittaa desimaaleina(esim. 81.4902590292 lukuina) ei kuten olet tuossa kirjoittanut ja tuo tapasi ei anna 100% tarkkaa sijaintia vaan saattaa heittää reilusti, kun se pitää melkeimpä kymmenes osissa tietää.

Itse käytän Excludebuilderin LAT/LON "laskinta" tarkkaan talteen ottamiseen. Se ilmoittaa ne luvut kuten pitää esim näin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SBuilderin asetuksista voi ruksilla valita käytetäänkö muotoa asteet minuutit sekunnit (14 30 35.718N), vai decimal degrees eli asteet.desimaalit (14.509922).

Jälkimmäinen tapa on ehkä helpompi muuntaa, otat vaan noista koordinaateistasi minuuttiosan, jaat 60:llä ja lisäät kokonaisiin asteisiin. Esim. tuossa lasket 14+30.5953/60 = 14.509922 ja 121+0.7256/60=121.012093.

Käytännössä tuolla ilmoittamallasi tarkkuudella päästään noin 0.1 metrin heittoon, mikä riittää vallan mainiosti ainakin näissä maastohommissa. Ja tuohon Class Scenery -ruutuun syötettävillä koordinaateilla ei ole senkään verran merkitystä, kilometrin tarkkuudella sinne päin piisaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kiitoksia neuvoista,

Olen päässyt jonku verran etiäpäin tässä hommassa.

Ainut mikä nyt  mättää, on se et en saa tota maata vihreeksi sitten millään.

Arvatkaapa kuinka monta kertaa olen ottanu kaiken alusta ja uudelleen.

Tässä nyt mitä olen onnistunut tekemään:

Olen exludettanu koko kentän pohjan ja saanu samalla tota alla olevaa kaupunkipohjaa lähemmäksi kenttää.

Siis toi mukamas kentän ruohoalue on pienentynyt, sekun oli liian iso, eikä totuuden mukainen.

Sit lisäsin siivun ruohoaluetta yhdelle alueelle, johon oli lisätty tie, mutta alta paistoi ikävästi kaupunkipohjaa.

Tän alueen huomaa kun katsoo kentän laitaa koneen osoittamaan suuntaan.

Ja sitten siihen ongelmaan,

Olen tehnyt uuden VPT2 polygonin alueelle.

1183 Grass, laitoin layer 9, et on ylempänä kuin defaultit, mut vihreyttä vaan ei näy?

Mulla on noi kaikki:  Addon Scenery/ "kansion nimi"/  ja siellä Scenery kansiossa.

VTPX, VTPP ja WM2 tiedostot.

Mun kansio on ylimpänä Scenery libraryssä, mutta kun ei vaan ole vihreätä?

Kuva kentästä ennen räpellystä

.....ja räpellyksen jälkeen.

Marco

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Seinään pamahti....ja siitä kimposi takaisin  ;D

Ei kannata kysyä miten sit vihdoin onnistuin, kun en tiedä.

Osittain syynä on kai Manilan rantaviivan ja ympäristön päivitys ja scenerylistan järjestyksen muutokset.

Omaksi ansioksi jää ruohon väri ja kenttä alueen koko, muutin myös asfaltin ja sementin tekstuurit,

lisäsin autoja, romukoneita ( joille tein itse repaintit ) ja puita alueelle

Kauheella väännöllä ja muutamalla ärräpäällä sain sit viimein kenttää itseä miellyttävämmäksi.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään