Mikko Maliniemi

Vieläkö mahdollista selvittää rekkari?

31 viestiä aiheessa

Tulipa tässä mieleen, että en missään vaiheessa selvittänyt, että millä koneella sitä tuli lennettyä Zürichiin viime maanantaina. Onkohan kenelläkään täällä pääsyä mihinkään tietokantaan, mistä voisi nähdä vielä tuolla lennolla käytetyn koneen rekkarin?

Eli siis Finskin lento AY861 HEL-ZRH 26.8.2005 klo. 7.35

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joko olet katsonut a.netistä, että onko joku sattunut ottamaan kuvaa tuon lennon koneesta ko. päivänä? :)

Edit: Eipä näkynyt ainakaan vielä a.netissä tai jp.netissä 26. päivältä kuvia Finnairista Zürichissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joko olet katsonut a.netistä, että onko joku sattunut ottamaan kuvaa tuon lennon koneesta ko. päivänä? :)

Edit: Eipä näkynyt ainakaan vielä a.netissä tai jp.netissä 26. päivältä kuvia Finnairista Zürichissä.

Eipä kyllä näkynyt yhtään kuvaajaa tutuilla paikoilla ainakaan 22R:n varressa...

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin. Kohta on Mikolta luvassa kuvakertomus vähän erilaiselta lentoreissulta...?  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin. Kohta on Mikolta luvassa kuvakertomus vähän erilaiselta lentoreissulta...?  ;)

Johan minä niitä kuvia sieltä reissusta pistin viiden threadin verran :P Ajattelin, että eikös noita bussin ikkunasta räpsittyjä ole nähty ennenkin, niin en niitä kehdannut pistää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttää olleen - LXK.

:) -

Thank you söör :) Eli LXK mennentullen... Tullessa tosin sen takia, että olivat joutuneet vaihtamaan Helsingistä lähtiessä konetta jonkin ohjauspuolen vian takia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli mieleen noista kuvista, ja muutamista muistakin näkemistäni...:

Eikös digikamera ole elektroninen laite joiden käyttö on kielletty turvavyökilven palaessa, eli siis rullatessa, startissa, laskussa etc? Minä ainakin olen tyhmänkilttinä totellut käskyä, vai onko noihin pyydetty/kysytty lupa erikseen?

EDIT: Luultavasti tämäkin olisi FAQqi-asiaa... :-[

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös digikamera ole elektroninen laite joiden käyttö on kielletty turvavyökilven palaessa, eli siis rullatessa, startissa, laskussa etc? Minä ainakin olen tyhmänkilttinä totellut käskyä, vai onko noihin pyydetty/kysytty lupa erikseen?

Itse olen aina tunkenut kameralaukun jalkojen alle (voitte uskoa, että täyden Nova 5:n tunkeminen penkkien väliin käy työstä). Kun emot tarkastaa vyöt hymyilen kauniisti sädekehä pään päällä. Kun henkilökunta on vyöttänyt itsensä penkkeihinsä kaivan kameran vaivihkaa esille ja otan kuvia.

En tiedä onko kiellettyä, mutta olen jättänyt kysmymättä, eikä kukaan ole vielä kameraakaan pois tullut ottamaan  ::)

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen aina tunkenut kameralaukun jalkojen alle (voitte uskoa, että täyden Nova 5:n tunkeminen penkkien väliin käy työstä). Kun emot tarkastaa vyöt hymyilen kauniisti sädekehä pään päällä. Kun henkilökunta on vyöttänyt itsensä penkkeihinsä kaivan kameran vaivihkaa esille ja otan kuvia.

En tiedä onko kiellettyä, mutta olen jättänyt kysmymättä, eikä kukaan ole vielä kameraakaan pois tullut ottamaan  ::)

Itse olen tehny muuten samalla tavalla, mutta olen (mahdollisista kielloista autuaan tietämättömänä) heilutellut kameraa emojen tarkastaessa vöitä, eikä ole koskaan noottia tullut. Oletetaan sen olevan sallittua, kunnes tulevat toisin sanomaan =)

//basse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus Finnairin emot ovat tulleet sanomaan, että kameran käyttö on kielletty turvavyömerkkivalon palaessa. Mutta jos kapteenilta saa luvan kuvata nousun/laskun aikana niin sitten se on ok. Muutenkin se lupa on kohteliasta kysyä, eipähän tarte posket punaisena kameraa laukkuun tunkea..

Kerran Lontoosta tullessa British Airwaysillä emot sanoi, että kapteenin on kysyttävä Helsingin päästä lupa saako koneessa kuvata laskun aikana.

Kuulosti vähän oudolta mutta lupa tuli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaipa toi ainakin Finskillä vaihtelee ihan sillä perusteella ketä siellä on töissä.. Itse sain viimeksi menomatkalla kuvata aivan vapaasti, mutta paluumatkalla sitten tulivat jo nousun aikana kieltämään kuvaamisen  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johan minä niitä kuvia sieltä reissusta pistin viiden threadin verran :P Ajattelin, että eikös noita bussin ikkunasta räpsittyjä ole nähty ennenkin, niin en niitä kehdannut pistää...

Äh! Mitäs noista. Kyllä ne tärkeimmät kuvat pitää esille saada!    ;);D

Meni tosiaan minulta nuo ohitse, joten otetaan kirjaimet takaisin näppikseltä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse matkustin tänä kesänä Lufthansan turvin Itävaltaan ja myös Itävallasta pois saman lentoyhtiön turvin. Lennot olivat HEL-FRA, FRA-GRZ, GRZ-FRA, FRA-HEL. Jokaisella lennolla tuo D70 oli laukusta pois, ainoastaan yhdellä lennolla kysyivät onko kamera pois päältä. Tuokin taisi olla ennen laskua Frankfurtiin.

Itseasiassa lentoja oli 5, koska kerran käytiin vain pienellä lenkillä Frankfurtissa, siis rullaus kiitoradalle ja takaisin parkkiin. Nelosmoottoria tutkivat kovasti tuon jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkä takia se koneen rekkari on noin yleisesti ottaen tärkeä?

Lentokoneet ovat yksilöitä, kun niillä matkustaa tai niitä kuvaa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin mutta. Samanlaisiahan ne vinskilläki on, paitsi teknisiltä ominaisuuksilta koneet tuppaa olla yksilöitä, muttei ne yleensä matkustajalle tahi bongarille näy eikä tunnu. LOL

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä mitä? Kyllähän FSN-Gourmet poppoota aina  kiinnostaa mitä pöperöä lennoll tarjotaan ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä mitä? Kyllähän FSN-Gourmet poppoota aina  kiinnostaa mitä pöperöä lennoll tarjotaan ;)

Minä yleensä syön ruokaa, en kuvaa. Ruoasta en ottanut kuvan kuvaa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkä takia se koneen rekkari on noin yleisesti ottaen tärkeä?

Minkä takia se tieto, miksi rekkarit on joillekin niin tärkeitä, on noin yleisesti ottaen tärkeä? ;)

Onhan se mukava tietää, millä yksilöllä sitä on esim. tullut matkustettua. Ja kuvien arkistointi rekisteritunnusten perusteella on paljon järkevämpää, kuin vaikka konetyypin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juha.

Täsmälleen samaa taktiikkaa on tullut käytettyä, reppu penkin alle ja emojen häivyttyä kamera esille..  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerran Lontoosta tullessa British Airwaysillä emot sanoi, että kapteenin on kysyttävä Helsingin päästä lupa saako koneessa kuvata laskun aikana.

Kuulosti vähän oudolta mutta lupa tuli.

Luultavasti brittikippari oletti tulevansa Soviet Finlandiin, jossa kaikki julkinen kuvaaminen on kiellettyä, ja halusi varmistaa selustansa...

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama sana kameroiden kaytosta nain "ammattilaisen" nakokulmasta:

Itse annan porukan kuvailla ihan silloin kun kiinnostaa, lukuunottamatta jos koneen tankkaus ja boardaus ovat kaynnissa samaan aikaan. Henkilokunnasta ei kuitenkaan saa ottaa kuvia, vinkkina niille jotka meinaavat ryanilla matkustaa. Naita kuuluisia "landarikuvia" ei siis pitaisi meidan emoista ottaa.

Pahoittelut skandien puuttumisesta..

-Timo, Charleroi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään