Patrick Ojanen

IVAOon lennonjohtajaksi?

27 viestiä aiheessa

Tänne vielä yksi. Miten saan vaihdettua taajuuden torniin tai tutkaan?

Kai olet IVAC:n manuaalit lukenut?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luitko sen sivun 63 sieltä manuaalista? Kyllä pitäisi onnistua, jos vaan viitsii lukea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuon olen lukenut, mutta jostain syystä en vain löydä oikeaa kohtaa siitä. Pitäisi saada uusi taajuus siihen COMMBoxin yläreunaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuon olen lukenut, mutta jostain syystä en vain löydä oikeaa kohtaa siitä. Pitäisi saada uusi taajuus siihen COMMBoxin yläreunaan.

Mikä siinä voi olla niin vaikeaa?? Viides kohta siitä manuaalissa olevasta laatikosta. Elikkä //<freg>, esim. //118.600

Nyt pitäisi onnistua :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kyllähän tuo on laitettu mutta laitettu vain piste eteen. Mutta kiitos paljon!

No hyvin se oppi meni perille, olit tornissa 19.7 iltasella Hesassa tovin. Tuli vaihdettua tulorwy viimehetkessä info textin mukaan. Ei varmaan kannata jaella näitä ATC-saloja n.s. ulkopuolisille joihin lasken itsenikin.

jari

P.S.

Ei tarvita mitään taajuuksia esim. Suomen ilmatilan tarkkailuun

sama

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En nyt ole aivan varma mitä on tehty, mutta lennonjohtaminen tapahtuu kuitenkin vasta koulutuksen jälkeen, eli omin avuin ei tule mennä "haahuilemaan". OBS-tunnuksin tietysti saa ja pitää seurata, mutta suosittelen tutustumaan ivao.fi-sivujen ohjeistukseen ja ottamaan yhteyttä divariin koulutuksen järjestämiseksi.

Tosin kyllä suosittelen aina aloittamista lentämisen puolelta koska sitä kautta tulee haltuun tarvittava tietous ja lennonjohtamisen aloittaminen myöhemmin on helpompaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En nyt ole aivan varma mitä on tehty, mutta lennonjohtaminen tapahtuu kuitenkin vasta koulutuksen jälkeen, eli omin avuin ei tule mennä "haahuilemaan". OBS-tunnuksin tietysti saa ja pitää seurata, mutta suosittelen tutustumaan ivao.fi-sivujen ohjeistukseen ja ottamaan yhteyttä divariin koulutuksen järjestämiseksi.

Tosin kyllä suosittelen aina aloittamista lentämisen puolelta koska sitä kautta tulee haltuun tarvittava tietous ja lennonjohtamisen aloittaminen myöhemmin on helpompaa.

Joo laitoin koulutukseen viestiä ja olen lentänyt ennen tätä lennonjohtoa jo monta tuntia. Kyllä se tästä lähtee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo laitoin koulutukseen viestiä ja olen lentänyt ennen tätä lennonjohtoa jo monta tuntia. Kyllä se tästä lähtee.

Niin, mutta et ole saanut koulutusta kuitenkaan lennonjohtoon? Eli olet lentänyt verkossa, ja mennyt sitten lennonjohtamaan, vaikka et ole koulutusta käynyt läpi vielä? Sitä Sami tarkoitti, että niin ei menetellä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, mutta et ole saanut koulutusta kuitenkaan lennonjohtoon? Eli olet lentänyt verkossa, ja mennyt sitten lennonjohtamaan, vaikka et ole koulutusta käynyt läpi vielä? Sitä Sami tarkoitti, että niin ei menetellä...

Koulutusta en ole vielä saannut lennonjohton ja aiemmin olen lentänyt. Kävin silloin 20.7. tornissa EFHK:lla ilman koulutusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään sattui silmään tällänen:

Flight plan

Flight rules

IFR - Instrument Flight Rules

Route

ANDIK GRONY NIRDU MIKRO INTET PELIT BUKOT TUNUS LAKUT

Flight level / altitude

F340

Enroute speed

N0800

Remarks

HEADSET DEFEKT NIFR10/LEG01

Ihmetystä herätti vain se että kone lähti EHAMista jossa paikkalla ,mielestäni, oli torni, tutka ja alue..

Tyhmäkysymys; miten tämä on mahdollista?????

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei!!!

Olen lentäjä ivaossa mutta haluaisin myös johtaa esim. malmin tornissa mutta en nyt oikein tiiä mitä pitäis tehdä. :(

Eli voisiko joku auttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niin mut siis voinko mennä suoraan vain lennonjohtajaksi vaikka malmille kun olen asentanut ohjelmat?

Et.

Jokainen ATC pitää olla koulutettu/opetettu jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään