Guest assi

Bell 407

17 viestiä aiheessa

 

Ostin halvalla kopterin, huomasin tosin että pyrstöpuomi ja masto napoineen ja lapoineen ei kuulunutkaan kauppaan >:(

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ostin halvalla kopterin, huomasin tosin että pyrstöpuomi ja masto napoineen ja lapoineen ei kuulunutkaan kauppaan >:(

 

 

 

Tee siitä Simulaattori lentopeliin............  ;)  Kenelläkään ei olisi niin hienoa............ ;D

 

Cathy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Selvästi kuljetettavaks menos, millä tota tullaan hakee? Tietoa ???

 

Tuo Belli on niin kaponen että auton peräkärryllähän tuon jo kuskaisi.

Tuossa vantaan rahdissa pihalla oli, oliko tulossa suomen markkinoille vai olisko vaikka venäjälle menossa?

Ei ole ainakaan suomessa kovin julkisesti kukaan kehunut ostavansa ko. keksintöä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä ole kelvannut vielä kenellekään. On kuulemma edelleen (ke ilta kello 22.19) rahdin edessä. Löytäjä saa pitää  ::)?

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ei ole ainakaan suomessa kovin julkisesti kukaan kehunut ostavansa ko. keksintöä.

Mites Copterline, nehän ainakin haki korvaajaa Sikorskylle. Onhan toi toki pienempi, mutta ...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo Belli on niin kaponen että auton peräkärryllähän tuon jo kuskaisi.

 

Juu, tuommonen kulkee kokonaisenakin ihan kätevän näköisesti semmoisella isohkolla, varta vasten sille rakennetulla lavetilla maasturin perässä. Pari kertaa olen nähnyt, kun nyt edesmennyt OH-HLP on tullut/lähtenyt Joensuuhun/Joensuusta sellaisen kyydissä...

 

Ei ole ainakaan suomessa kovin julkisesti kukaan kehunut ostavansa ko. keksintöä.

 

Eikä varmaan kehuskelekkaan. Saa pian moukan maineen :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, tuommonen kulkee kokonaisenakin ihan kätevän näköisesti semmoisella isohkolla, varta vasten sille rakennetulla lavetilla maasturin perässä.

Ei taitaisi kuitenkaan kovin kätevästi kulkea. Nelilapainen kun on niin siinä saa kyllä tehdä aikamoiset järjestelyt ennenkuin moista lähtee maantielle kokonaisena vetelemään. 407 ja 206 on ihan eri koneita vaikka vähän samalta näyttävätkin ulkoisesti. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei taitaisi kuitenkaan kovin kätevästi kulkea. Nelilapainen kun on niin siinä saa kyllä tehdä aikamoiset järjestelyt ennenkuin moista lähtee maantielle kokonaisena vetelemään. 407 ja 206 on ihan eri koneita vaikka vähän samalta näyttävätkin ulkoisesti. ;)

 

Äh, erittäin totta... No, se lapojen irroittaminen taitaa kuitenkin olla varsin tuttua niille kuskaajille. Joudutaanhan niitä irroittamaan pienempienkin vehkeiden kohdalla :P

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mäntäropposissa on kevyemmät komponentit joten peräkärrissä kuskaaminen on helpompaa, mutta esim 206 sen kuskaaminen kärryssä lavat irroitettuna, vaihteisto tuettuna ei varmasti vastaa tarkoitusta,jo lapojen uran ajo vie kaiken hyödyn edellä mainitusta kikkailusta. LOL

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mutta esim 206 sen kuskaaminen kärryssä lavat irroitettuna, vaihteisto tuettuna ei varmasti vastaa tarkoitusta,jo lapojen uran ajo vie kaiken hyödyn edellä mainitusta kikkailusta. LOL

 

En tiedä tuosta, mutta kerroin vain, mitä olen nähnyt. Ja jos nyt en aivan väärin muista, niin siinä HLP:ssä (206) oli lavat paikoillaan ja ne oli ankkuroitu sellaisiin "telakoihin". Harmi, että mulla ei ole tuosta yhtään kuvaa  :-\

 

EDIT: taas nakit liikkuu näppäimistöllä nopeammin, kuin ajatus päässä :P Juu, siis tarkoitin vain sitä, että kyllä se varmasti se 407:kin liikkuu tarvittaessa lavetilla muuten kokonaisena, mutta lavat irroitettuna. Kaksnollakutosessahan niitä ei tartte irroittaa, kun ne saa rungon suuntaisesti "pieneen tilaan", toisin kuin esim. tuossa 300:ssa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä tuosta, mutta kerroin vain, mitä olen nähnyt. Ja jos nyt en aivan väärin muista, niin siinä HLP:ssä (206) oli lavat paikoillaan ja ne oli ankkuroitu sellaisiin "telakoihin". Harmi, että mulla ei ole tuosta yhtään kuvaa  :-

 

Tämä nyt ei ole saman kaliiberin kopteri kuin HLP, mutta tässä on lavat paikallaan tuollaiseen telineeseen ankkuroituna:

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Eikä varmaan kehuskelekkaan. Saa pian moukan maineen :P

 

Tyypillisestihän firmat ja yhtiöt eivät kehu uusia hankintojaan moukkamaisuuttaan, mutta esim. Finnairin (ihan sama muillakin lentskarioperaattoreilla) ostaessa jungle jettejä kannattaa tietysti rummuttaa

-> kehua= markkinoida tiedotusvälineissä uusia hankintoja ja lehtimiehiä hyvin evästää, niin saadaan ilmaista mainosta, suomalaiseen tapaan hillitysti korostaa koneiden  olevan teknologian kärkeä, ympäristöystävällisiä jne...

Leuhkuuttaan ei tietenkään sovi kehua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites Copterline, nehän ainakin haki korvaajaa Sikorskylle. Onhan toi toki pienempi, mutta ...

 

Copterline on kuullemma hankkimassa uutta samanlaista Sikorskyä, jotta heidän ei tarvitsisi kouluttaa lentäjiä uudestaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään