Esa Sairio

Pieni Photoshopkysymys

8 viestiä aiheessa

Kun käsittelen digikuvia Photoshopilla, välillä käy niin että hiiren rulla alkaa vierittää kuvaa vasen-oikea suunnassa.

Oletusarvona kun avaan Photoshopin on ylös-alas suunta.

En saa mistään namikasta palautettua rullaa toimimaan ykös-alas suunnassa, vaikka haluaisin aina näin.

Kuvia on joskus hankala liikuttaa hissipalkeilla kuvan alla ja oikeassa laidassa. Ne kyllä toimivat oikein.

Mistä tuo hiiren rullan toimintasuunta oikein säädetään Photoshopissa?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä mistä oletuksen voi vaihtaa, mutta Ctrl -pohjassa muuttaa ainakin minulla tuon vasen-oikea siirtymisen.

Muuten siirtyy ylös ja alas.

öö. liittyikö ollenkaan ongelmaasi?

-kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen todennut helpoimmaksi tavaksi kuvan liikutteluun hiirellä raahaamisen välilyönti pohjassa. Samoin zoomaaminen onnistuu painamalla altin pohjaan ja vierittämällä hiiren rullaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lainaanpa samaa therdiä:

Itselläni on mennyt photoshopissa päälle semmonen asetus, että rajatessa alueen muoto ja suhde on ennalta määrätty. Mistä saisi säädettyä niin, että on ihan vapaasti liikuteltavissa se rajaus työkalu? Tajuatte varmaan mitä meinaan. Olen koittanut penkoa, mutta en keksi millään...

(Photoshop 7, suomenkielinen versio)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, no voihan sen rajata noinkin, mutta tarkoitin tällaista rajaus työkalua:

Osui eilen mullakin kohdalle sama ongelma (tosin Elements 2:ssa).  Ongelmasta pääsee resetoimalla työkalun. Onnistui muistaakseni klikkaamalla oikeaa nappulaa, tuossa yläpalkissa olevassa työkalun kuvakkeessa ja valitsemalla "reset tool" (tai vastaavaa suomenkielistä). Voi olla, että tuo resestointi piti tehdä jossain muualla, mutta etköhän tuon avulla osaa ainakin help-valikosta kaivaa oikeat toimenpiteet..

MikkO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osui eilen mullakin kohdalle sama ongelma (tosin Elements 2:ssa).  Ongelmasta pääsee resetoimalla työkalun. Onnistui muistaakseni klikkaamalla oikeaa nappulaa, tuossa yläpalkissa olevassa työkalun kuvakkeessa ja valitsemalla "reset tool" (tai vastaavaa suomenkielistä). Voi olla, että tuo resestointi piti tehdä jossain muualla, mutta etköhän tuon avulla osaa ainakin help-valikosta kaivaa oikeat toimenpiteet..

MikkO

Ok, kiitos. Nyt toimii taas oikein :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään