Guest ALind

PMDG 737NG aka NGX

515 viestiä aiheessa

Moi,

Osasiko joku auttaa minua seraavassa kysymyksessä...

Lauri

Tai mikset etsisi netistä tutoriaaleja ja oppaita ym. materiaalia? Esimerkiksi tuolta löytyy suht kattavasti eri proseduureja 737NG:lle: http://www.smartcockpit.com/plane/boeing/B737/

Noiden paikkaansapitävyydestä en mene takuuseen, mutta simulaattorikäyttöön varmasti riittävän hyvät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mä ajattelin ihan noita PMDG:n omista manuaaleista. Että mitä niistä kannattaisi tulostaa. Ja en itse millään viitsisi katsella videoita, kun saman voisi myös lukea.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan nimensä mukaan operating manuaalit, training manuaalit... Quick reference handbook antaa hyvää tietoa failuretilanteista. Tutoriaalit selkeyttää sitten isojen oppaiden sanomaa kertomalla eläviä esimerkkejä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan nimensä mukaan operating manuaalit, training manuaalit... Quick reference handbook antaa hyvää tietoa failuretilanteista. Tutoriaalit selkeyttää sitten isojen oppaiden sanomaa kertomalla eläviä esimerkkejä.

 

Asia selvä. Kiitoksia :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisiko joku antaa jonkun hyvän luettavan jossa siis oppisi tuon perus operoinnin. Eli mitä teen kun tulen ohjaamoon step to step. Ei haittais vaikka samalla selitettäis nappien tarkka tarkoituskin :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saahan sieltä PMDG:n omilta sivuilta aika kattavat manuaalit pientä lisähintaa vastaan...  ::)

 

Täysin identtiset manuskat tulee koneen mukana PDF-muodossa, poislukien synoptiset järjestelmätaulut sun muu tilpehööri.

 

Löytyy kansiosta MSFSX/PMDG/PMDG 737 NGX/Flight Manuals

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täysin identtiset manuskat tulee koneen mukana PDF-muodossa, poislukien synoptiset järjestelmätaulut sun muu tilpehööri.

 

Löytyy kansiosta MSFSX/PMDG/PMDG 737 NGX/Flight Manuals

Aijaa, mun moka. En ollut tarkemmin kattonut mitä sieltä tulee kuin että complete set ja 300$ hintana niin ei kiitos. :P

 

 

Mutta siis tosiaan siinä mukana tulee niin perusteelliset manuaalit & tutoriaalit että luulisi niiden riittävät ettei tarvitsisi lisää maksaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Njoo. Mutta löytyykö sieltä joku semmonen hyvä ja ei miin jumalattomab pitkä(1000 sivua) ja pyyntööni soveltuva manuska?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö tutoriaali kelpaa? Kannattaisiko pysyä defaultkoneiden parissa? PMDF:n lisäosien ideana on mallintaa esikuvansa mahdollisimman realistisesti. Käyttäjän tehtävä on opetella manuaalien avulla sen käyttö. Ensimmäiseksi suosittelen katsomaan videoita youtubesta ja harjoitella checklistien kanssa koneen konffimista alusta alkaen sekä siirtymään default 737:aan. Se on aika simppeli eikä vaadi kovin suurta panostusta. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainii. Siis tottakai tutoriaalit etc olen lukenut ja osaan koneella lentää ihan hyvin ja helposti. Kysymys on siitä että pikkasen more detail juttua. Mutta siis FCOM on ainoa ratkaisu sitten vai?

 

Lauri

 

Ps. Ja toi defu kone ehotuksesi oli ehkä hieman "hölmö". Ongelna nimittäin noissa manuskoissa on se että ei niitä ehdi lukea kovim helposti koulun ohella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos persoona ottaa silmän käteensä niin sieltä FCOMista löytyy "normal procedures" -osasto jossa on selostettu Boeingin standardiproseduurit startista sammutukseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko huolia, murheita tai turhia toiveita joihin voisin vastailla tässä betan aikana? Esimerkiksi kuvahaluja?

No eiköhän sen muutaman päivän jaksa itse kukin odotella, kun ei kuitenkaan niin mullistavasta julkaisusta ole kyse.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No eiköhän sen muutaman päivän jaksa itse kukin odotella, kun ei kuitenkaan niin mullistavasta julkaisusta ole kyse.

 

Eikö? Eikö tässä tule Terrain radar + WXR, joita on jo esitelty 777:ssä ympäri nettiä vaikka kuinka kauan ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terrain radar on jo NGX:ssä, mutta säätutka on uusi. Myös rutkasti bugifixejä tiedossa sekä jotain uusia ominaisuuksia (kuten Ground Operations?)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tätä päivitystä odotellaan ainakin täällä "vesi kielellä" ,  varsinkin kun tulee kaikista eniten lennettyä juurikin 737:lla, aina tähän mennessä harmittanut tuo "ison veljen" ominaisuus nimeltä säätutka mikä tästä on juurikin puuttunut. Ja jos esim. säätiedot saa ladattua FMC:n kautta kuten isoveljessä niin vieläkin parempi  ;D

 

Ja laitetaas tässä samalla linkki P3D:n NGX:n preview-topikkiin  :P

http://forum.avsim.net/topic/462659-beta-preview-ngx-p3d/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen tässä tutustunut 737:n saloihin..ja onnistunut suorittamaan jo joitain melko "kelvollisia"lentojakin....lähestymiset tuppa vaan tapahtumaan hiukan liialla vauhdilla..no opetellaan

Havaitisn rakkineessa oudon ilmiön...kun napautan perämiehen F/D näppylää, niin sen yläpuolelle pitäis syttyä vihreä valo, vaan eipä tapahdu mitään...

Onko vika koneessa vai kenties järjestyksessä, jossa lentoon lähtiessä kytken nappuloita toimimaan..kenpä tietäis syyn?

yst. Jussi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään