Guest ALind

PMDG 737NG aka NGX

515 viestiä aiheessa

Ei ole viivettä meikäläisellä, ei MD11 eikä NGX, SSD-käytössä simu ja OS-levyllä.

Niin arvelinkin. Erikoista että jotkut neuvojat edelleenkin ovat sitä mieltä että perinteinen kovalevy päihittäisi FS-käytössä SSD:n. Levyn nopeus kun tuntuu olevan tälle pelille näytönohjaintakin tärkeämpi.

Henkilökohtaisesti ei ole ainakaan pienintäkään epäselvyyttä minkätyyppinen tuleva levy on, vaikka se vähän enemmän maksaakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla käytössä vielä normaali kovo, eikä kyllä viivettä tule täälläkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kovojakin on tietysti erilaisia...  ;)

Vähän mietityttää, että onkohan meikäläisen FSX:ssä joku asetus hieman säätöä vailla, kun Lehtinen kirjoitti että limiteriin (fps 40) hakkaa -> täällä oon ajellut FSX:ää FPS limitillä 30, ja tutoriaalilentoa aloitellessani Gatwickissa ei todellakaan siellä oltu, vaan jotain 18-25 fps. Ylipäätään tuo ei pyörinyt yhtä silkkisesti kuin MD-11.

Kai se sit koneen tehoista on kiinni, hemmetin FSX.

edit. Vielä sen verran päivitystä, että VC syö nuo framet ainakin minulla. 2D cockpit fps on koko ajan limitterin ylärajassa, samoin ulkokuvakulmissa fps sulava. VC:ssä heittelee noin välillä 14-27, ei ihan hirveen positiivisia ajatuksia herätä kyllä. Testatessa ei ollut väliä oliko pieni/iso kenttä, pilviä tai ei, ASE päällä tai ei, sama VC fps.

Vinkkejä mitä vielä voisi säätää, että sulavoituisi tuo VC:n käyttö (kun se on kuitenkin se mitä pitäisi käyttää...)?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Levyn nopeus kun tuntuu olevan tälle pelille näytönohjaintakin tärkeämpi.

Tuskin ihan noinkaan. Minulla on perinteinen kovalevy, enkä ole törmännyt tekstuurinlatausongelmiin tms. Mutta silti valitsisin sen SSD-levyn.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskin ihan noinkaan. Minulla on perinteinen kovalevy, enkä ole törmännyt tekstuurinlatausongelmiin tms. Mutta silti valitsisin sen SSD-levyn.

Niitä puolen teran edullisia SSD asemia odotellessa, itselleni ei omilla lisureilla vielä mahtuisi nykyiselle tarjonnalle :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, ovat aika hintavia, minä ainakaan en kehtaisi maksaa puolta tonnia pelkästä kiintolevystä.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, ovat aika hintavia, minä ainakaan en kehtaisi maksaa puolta tonnia pelkästä kiintolevystä.  :-\

No, odotellaan ainakin se puoli vuotta niin kun alkaa tarjontaa olemaan useammalla puljulla, niin hinnat alkaa olemaan alaspäin tulossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Latailin SASsin väriä NGXlle... Katsoin winglettiä tarkemmin, niin siinä näkyy selvästi PMDGn logo, onko muilla tällaista? Häiritsee kun ottaa wingview kuvan, niin siellä on jotain ylimääräistä. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En nyt ole mikään tietäjä, mutta kun simusta avaa wingviewin, niin wingletissä näkyy PMDG logo joka "ärsyttää" :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oiskopa sitten ihan virhe tullut maalaukseen, teeppä toki tästä ticketti PMDG:lle tai/ja foorumille juttua niin asia korjattaneen.

Laittelempa sinne jossain vaiheessa jotain... Onko muilla tällaista? :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tutoriaalin kanssa ongelmia... Kahteen kertaan nyt yrittänyt lentää sen ja sama molemmilla kerroilla (PMDG House 800 WL). Teen jotain väärin, mutten ole vielä hokannut että mitä. Tutoriaalin sivulla 74 sanotaan että PFD:ssä pitäisi näkyä ILS 110.10/184 (FMC:stä valittu ILS18R, NAV:t asetettu 110.10 jne.). Mutta kun ei vaan tule, näkyy vain CGY/184 (tjsp) eikä kone ota kiinni LOC:iin saatika GS:ään.

Kun taas lennän EFHK-EFTU omin neuvoin Rayanair:lla (800 WL), niin ILS toimii ja PFD:ssä näkyy oikein 109.50/258...

Eli tutoriaalin mukaan ei toimi, omin neuvoin mutta eri paikassa toimii. Ideoita mikä voisi mennä tutoriaalissa pieleen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm, itsellä toimi tutoriaali pilkuleen oikein, juurikin sama kohta... Muistelisin, että minulla ongelmana oli fsx:n taajuus oli eri mitä tutoriaalissa sanottiin, 110.8 tai jotain, muistaakseni. Tarkista kuitenkin, FSX:n omasta kartasta, että olet valinnut sen taajuuden mikä sille kiitotielle on FSX:ssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm, itsellä toimi tutoriaali pilkuleen oikein, juurikin sama kohta... Muistelisin, että minulla ongelmana oli fsx:n taajuus oli eri mitä tutoriaalissa sanottiin, 110.8 tai jotain, muistaakseni. Tarkista kuitenkin, FSX:n omasta kartasta, että olet valinnut sen taajuuden mikä sille kiitotielle on FSX:ssä.

Kyllä se näytti mulla olevan 110.10... Ei kai tässä vaan joudu menemään FCOM-manuskoihin (katsomaan mitä se CGY yleensä meinaa) :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ettei olisi CGY vortac 111.10? Laita ihmeessä kuva tilanteesta niin voi helpottaa.

Joo, jos ehtisi huomenna kokeilemaan uusiksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Joo, jos ehtisi huomenna kokeilemaan uusiksi...

Noh, kolmas kerta toden sanoi... Nyt se jostain syystä toimi. Ehkä sittenkin ruuvasin ILS:n väärin tai jotain...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pystyykö jostain muuttamaan max. jakkaroiden määrää? Nyt se taitaa olla vain 174 ainakin mulla, mutta esim. Norwegianilla on 186-189 paikkaa koneissaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites muuten teillä? Kun mut on vektoroitu bojolla ils:ään ja armaan APP moodin, niin kun tulee "localizer alaive" kone tekee erittäin äkkinäisen liikkeen. Sama tapahtuu joskus nousussa. Onko tämä ongelma muillakin?

Sitten myös, kun olen laskeutumassa ja kuuluu: 50, 40, 30, 20. 20:ssä rupean pikkasen loventamaan ja kun vähän loivennan niin kone rupeekin jo nousemaan. Verrattuna oikeaan boeingiin, se on liian herkkä. Onko tämäkin (ongelma) muilla?

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerroppas lisää tästä vertailusta. Onko itselläsi kenties kokemusta oikean Boeingin alas tuomisesta?  ;)

Videoihin verrattuna...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Videoihin verrattuna...

Videoista ei kannata verrata yhtään mitään. Etkä voi verrata oikeaan 737:aan kun et ole sellaista lentänyt.

Vastaus on, flaretat liikaa. ;D Kuten Henrikin tuolla taannoin totesi, se on erittäin liukas kone ja jää myös herkästi hyllylle... kokemusta on.... :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Videoista ei kannata verrata yhtään mitään. Etkä voi verrata oikeaan 737:aan kun et ole sellaista lentänyt.

Vastaus on, flaretat liikaa. ;D Kuten Henrikin tuolla taannoin totesi, se on erittäin liukas kone ja jää myös herkästi hyllylle... kokemusta on.... :-[

Hömm. Kumma juttu, että kun astetta on 3 ylöspäin ja nopeus 5 alle vreffin, niin kone nousee vain... Noh koko NGX asennus settikin huus jotain erroria, kun asensin sitä. Kaipa täytyy yrittää uudelleen asentaa... :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok. Kiitos :thmbup:.

Entäs tuo ILS juttu?

Kai se nyt jonkinlaisen liikkeen tekee saadessaan kiinni suuntasäteen, ja yrittäessään päästä samalle linjalle sen kanssa, ettei mene siitä läpi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kai se nyt jonkinlaisen liikkeen tekee saadessaan kiinni suuntasäteen, ja yrittäessään päästä samalle linjalle sen kanssa, ettei mene siitä läpi...

Tottakai, mutta kun se liike on sellanen että lentoemäntä olisi lentänyt seinään täyttä päätä ja kaikki ikkunalla olevat olisivat lyöneet päänsä siihen seinään. Se liike ei ole normaali liike, vaan sellanen bugi liike. Että yoke on vaikka suorassa ja yhtäkkiä se kääntääkin jo täyttä häkää vasemmalle :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään