Guest macklin

Airbus A320 final reserve?

10 viestiä aiheessa

Moro!

Otsikko kertoo kaiken eli paljonko pitäisi laittaa Airbus A320 final reserve fuel:ksi/kg kun taxi/holding ja contigency fuel on jo tiedossa?

 

jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro

 

A319 Final reserve on n. 800-1200kg riippuen massasta

A320 Final reserve on n. 1000-1300kg riippuen massasta

A321 Final reserve on n. 1200-1500kg riippuen massasta

 

Rullauspolttoaineet A32S:llä on normaalisti n. 120-180kg (n. 10min) ja contingency normaalireiteillä 5% TRIP:stä.

 

 

Henri

Moro!

 

 

Kiitos Henri nopeasta vastauksesta.

 

jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

Pistin tähän samaan ketjuun. Entä normaali  Finnairin matkalento nopeus noin yleisesti Airbus A319-321 M078 tai M080, vai lennetäänkö miten sattuu?

 

jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jösses miten pikkanen :o Mitä kannattaa Wilcon kanssa käyttää? Ite lentelen aika usein suht kovilla cost indexeillä. 60-80 ovat itselläni aika paljolti käytössä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jösses miten pikkanen :o Mitä kannattaa Wilcon kanssa käyttää? Ite lentelen aika usein suht kovilla cost indexeillä. 60-80 ovat itselläni aika paljolti käytössä...

 

Itsellä omassa yhtiössä CI 11, joten teidä sitten. Kivasti silläkin putte päästelee.  :thmbup: Se on totta että mitä Wilcolle syöttääkin niin jotain muuta tulee  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kiitos vastauksista. Hyvä tietää että kurvaillaan joululennot kohtuudella.

 

jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos ei CI:t toimi niin normitilanteessa 300/m.78/300 on passeli. Ja jos kiire niin 320-340/M.80/320-340.  (clb/crz/des)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

Hyvä että saa näin asiantuntevia kommentteja kun lentää näillä freeware koneilla joissa ei ole FMC:tä tai muita hienouksia niin täytyy itse ottaa selvää asioista. Aina niitä ei kumminkaan ole saatavilla mutta kun tarpeeksi koluaa eri paikkoja saa freeware koneenkin lentämään specien mukaan. Nyt Finnairin OH-LVG lentää ja kuluttaa normien mukaan melkein ainoa ilmeinen ero on N1 hieman alhaiset luvut mutta itse lentämiseen se ei vaikuta.

 

 

jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään