Lasse Nygren

Keskustelua itäkoneista (OLI: A.netistä poimittua)

25 viestiä aiheessa

Kyllä noi Venäläiset ja muut Itäkoneet ovat vaan aina yhtä upeita.  8)

No enpä sanoisi... :P Kyllä TU-154 tuon voittaa... :P Makuasia, josta ei voi kiistellä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No enpä sanoisi... :P Kyllä TU-154 tuon voittaa... :P Makuasia, josta ei voi kiistellä.

 

Joo kyllähän Tu-154 ehkä ton tosiaan komeudessa voittaa... :)

Etkö itse sitten pidä Itäkoneista? Jotenkin ihmetyttää, että joku ei voi pitää Itäkoneista.  ;D

Kun jonkun Itäkoneen näkee ja kuulee IRL niin on niissä sitä jotain, mitä ei mistään Bojojoingeista tai Dösistä löydy!

 

EDIT: Olisi muuten mukavaa, jos nämä Itäkone keskustelut vaikka siirrettäisiin omaksi threadikseen...esim. Keskustelua Itäkoneista. Olisi vain mukavaa jatkaa tätä Itäkone keskustelua omassa threadissään.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo kyllähän Tu-154 ehkä ton tosiaan komeudessa voittaa... :)

Etkö itse sitten pidä Itäkoneista? Jotenkin ihmetyttää, että joku ei voi pitää Itäkoneista.  ;D

Kun jonkun Itäkoneen näkee ja kuulee IRL niin on niissä sitä jotain, mitä ei mistään Bojojoingeista tai Dösistä löydy!

 

Juuri näin, itärauta kunniaan!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun jonkun Itäkoneen näkee ja kuulee IRL niin on niissä sitä jotain, mitä ei mistään Bojojoingeista tai Dösistä löydy!

Juu... kyllä tietää milloin itäkone tulee laskuun tai nousee... Täytyy vielä mainita, että IL-62 melkoinen "taideteos"... 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EDIT: Olisi muuten mukavaa, jos nämä Itäkone keskustelut vaikka siirrettäisiin omaksi threadikseen...esim. Keskustelua Itäkoneista. Olisi vain mukavaa jatkaa tätä Itäkone keskustelua omassa threadissään. 

 

Your wish is my command ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kysynpäs nyt teikäläisten mielipidettä, että kunpi näistä Il-76 kuvista on mielestänne parempi.

 

1. Kapitan ja hänen koneensa.

[ attachment removed ]

 

2. Kapitan ja hänen koneensa 2.

[ attachment removed ]

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kysynpäs nyt teikäläisten mielipidettä, että kunpi näistä Il-76 kuvista on mielestänne parempi.

 

 

 

 

 

Toinen...:) Kohta ois kiva jos vois alkaa Il-76 näkyä enemmän lännessäkin ku niihin alkaa tulla pikkuhiljaa nuo uudet PS-90 moottorit (àla Tu-204, Il-96)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo kyllä itäkama rulettaa ja kunnolla!!!

 

Pistää ärsyttämään vaan niin hemmetisti kun niitä raiskataan noilla ei-itäkone-moteilla-mistä-ei-lähde-mitään-kunnon-vihellystä moottoreilla prkl! >:(

 

Toisaalta, jos/kun se on ainoo keino pitää nää ilmassa, niin eihän siinä mitään voi.. :'( Itäkoneet 4ever! ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo kyllä itäkama rulettaa ja kunnolla!!!

 

Pistää ärsyttämään vaan niin hemmetisti kun niitä raiskataan noilla ei-itäkone-moteilla-mistä-ei-lähde-mitään-kunnon-vihellystä moottoreilla prkl! >:(

 

Toisaalta, jos/kun se on ainoo keino pitää nää ilmassa, niin eihän siinä mitään voi.. :'( Itäkoneet 4ever! ;)

 

Joo tosta kuvaamastani Il-76:sta pääsi onneksi viellä kunnon vihellykset! Lisäksi koneen perästä löytyi viellä tail turret "koppi". 8)

Tämä on siis se kone jolla tuotiin Putinin vierailun autot.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täältäkin löytyy yksi itäkoneiden ihailija. On niissä minun mielestäni huomattavasti enemmän luonnetta ja tyyliä kuin noissa iänikuisissa toinen toistaan muistuttavissa länsikoneissa. Sitten kun itäkoneessa on vielä potkurit niin aina vaan parempi. Esimerkiksi just Tu-95 on yksi minun suosikeistani.

 

Kake    [Jets are for kids]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo kyllä itäkama rulettaa ja kunnolla!!!

 

Pistää ärsyttämään vaan niin hemmetisti kun niitä raiskataan noilla ei-itäkone-moteilla-mistä-ei-lähde-mitään-kunnon-vihellystä moottoreilla prkl! >:(

 

Toisaalta, jos/kun se on ainoo keino pitää nää ilmassa, niin eihän siinä mitään voi.. :'( Itäkoneet 4ever! ;)

 

Juu, neuvostoilmailuväellä on ollut huumorintajua, kun kutsumanimeksi on valittu "solovjev" :laugh:

 

Ja myös täällä yksi itäraudan ja -metelin ystävä.

 

--- Jorma

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneet ovat kyllä hienoja ja suunnittelufilosofialtaan aika upeita (kenttäolosuhteet etusijalla), eikä täälläkään suunnalla nyrpistetä nenää savulle ja äänelle. Se mikä niissä tökkii on niiden käyttäjät: katsokaa esim. tuon ketjun alun Iljushinin kuluneisuutta ja likaisuutta. Aivan vieraan kulttuurin edustajien lentolaitteita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli mieleen tuota venäläistä suunnittelufilosofiaa pohtiessani, että mitenkähän Englannissa sekä Neuvostoliitossa on päädytty melko samaan aikaan hyvinkin saman näköiseen ratkaisuun.

 

http://www.airliners.net/open.file/916991/L/

 

http://www.airliners.net/open.file/535535/L/

 

Ettei vaan Vickersin piirustukset olisi "vahingossa" kulkeutuneet venäjälle...kun ei edes olisi ainut kerta kai että venäläiset kopioisivat jonkin tyypin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ettei vaan Vickersin piirustukset olisi "vahingossa" kulkeutuneet venäjälle...kun ei edes olisi ainut kerta kai että venäläiset kopioisivat jonkin tyypin.

 

Tulihan se sieltä! Olen jo ihmetellyt kun ketju on ollut pystyssä lähes vuorokauden eikä kukaan ole syyttänyt venäläisä kopioinnista.

Tiedoksi: VC-10 ja IL-62 ovat kaksi eri konetta eivät toistensa kopioita.

Tietääkseni venäläiset eivät ole kopioineet muita tyyppejä kuin TU-4:n.

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietääkseni venäläiset eivät ole kopioineet muita tyyppejä kuin TU-4:n.

 

Ja Tu-144:n

 

(..ja... ...)  ;)

 

 

http://www.answers.com/topic/tupolev-tu-144

 

Development

The Tu-144 design owed much to industrial espionage, with the Aerospatiale's French factory proving particularly open to infiltration. When Sergei Pavlov -- officially head of Aeroflot's Paris office -- was finally arrested in 1965, he was in possession of details of Concorde's brakes, landing gear and airframe. However another agent, Sergei Fabiew, whose successes included obtaining the complete prototype blueprints, was not arrested until 1977.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja Tu-144:n

 

(..ja... ...)  ;)

 

 

http://www.answers.com/topic/tupolev-tu-144

 

Development

The Tu-144 design owed much to industrial espionage, with the Aerospatiale's French factory proving particularly open to infiltration. When Sergei Pavlov -- officially head of Aeroflot's Paris office -- was finally arrested in 1965, he was in possession of details of Concorde's brakes, landing gear and airframe. However another agent, Sergei Fabiew, whose successes included obtaining the complete prototype blueprints, was not arrested until 1977.

 

Silti Tu-144 on isompi ja nopeampi ;) Eivät venäläiset niitä koneita kopioi...koneet ovat samoilta ajoilta, samat ideat liikkuivat maailmalla. Tietenkin aina ja ikuisesti naapuria nuuskitaan, molemmin puolin.  ;)

 

Concorden ja Tu-144 lisäksi muita vertailtavissa olevia koneita ei sitten ole, muutoin kun että joillain saattaa olla samoja piirteitä ei muuta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pistää ärsyttämään vaan niin hemmetisti kun niitä raiskataan noilla ei-itäkone-moteilla-mistä-ei-lähde-mitään-kunnon-vihellystä moottoreilla prkl! >:(

 

 

Kuka sitä tekee? :) PS-90 moottorit mitkä löytyvät uusimmista venäläisitä koneista, IL-96, Tu-204 ym ovat kyllä ihan piki-venäläiset.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja Tu-144:n

 

Kyllähän asia on agenttitarinoista huolimatta, että TU-144.llä ja Concordella ei ole mitään yhteistä.

Jos jonkun mielestä on, voi listata tähän ketjuun ko. koneiden samankaltaisuudet. Ja tarkkuudeksi ei riitä, että kummassakin on delta-siipi ja neljä moottoria.

Minun täytyy mennä jatkamaan sataan laskemista...

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän asia on agenttitarinoista huolimatta, että TU-144.llä ja Concordella ei ole mitään yhteistä.

Jos jonkun mielestä on, voi listata tähän ketjuun ko. koneiden samankaltaisuudet. Ja tarkkuudeksi ei riitä, että kummassakin on delta-siipi ja neljä moottoria.

Minun täytyy mennä jatkamaan sataan laskemista...

Juha.

 

Totta, tarkoitin vain että jos kokoa, nopeutta ja tehäviä haluaa vertailla ovat ainoat koneet joita voi yrittää sitten vertailla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulihan se sieltä! Olen jo ihmetellyt kun ketju on ollut pystyssä lähes vuorokauden eikä kukaan ole syyttänyt venäläisä kopioinnista.

 

En minä nyt oikeastaan syyttänyt ketään, tuo nyt oli vaan pohdinta puettuna kirjaimiksi tänne, olen tätä asiaa miettinyt jo aiemminkin. En minäkään tosin ollut kuullut varmaa kopiointia tuon Tu-4 lisäksi, jos Li-2 ei lasketa, koska se taisi olla ihan luvalla kopioitu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älköön nyt kukaan hermostuko, mutta lyhyt googlaus nimenomaan Venäjällä sijaitsevilla kotisivuilla kertoo, että:

 

Sukhoi-9:n moottorit olivat Junkers Jumo 004:n kopioita, mutta Stalin kielsi konetyypin, koska se oli liikaa Me-262:n näköinen  :laugh:

 

V1-raketit kopioitiin brittien avustuksella

 

BMW-003-moottorista tehtiin kopio (RD-20)

 

...ja Opelin sodanaikaista automallia ei kai kopioitu, vaan koko tehtaat siirrettiin rajan taakse?

 

...siis, älköön otettako turhan vakavasti. Otettiinhan Suomessakin käyttöön sotasaaliskoneita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään