Aarno Isomäki

mitä vikaa pearl harborissa?

39 viestiä aiheessa

Vanhat "aidot" warbirdit kehiin vaan elokuviin, niin kauan kun niillä pystytään lentämään, ja virtuaalikoneet vähemmälle... ;)

 

Luultavasti näin olisi tehtykkin jos jostain olisi löytynyt lisää lentäviä koneita, Pearl Harborissa taisi olla vain kolme oikeata konetta lentämässä ja loput kopioitiin koneella

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep! Pitää muistaa, että elokuva on elokuva ja viihdettä! ;D "Pilviin piirretyssäkin" oli lentokohtauksissa vain kaksi Spittiä, joita kloonattiin...

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minua lähinnä häiritsi tuo Zerojen hidaslento. Hollywoodia aina painaa se, joka Ruotsissa sanotaan "jäätelömäisyydeksi" - glassighet - eli viimeisen päälle laitetut miljööt, mutta pieleen mennyt realismi.

 

Paljon parempi elokuva mielestäni on tsekkiläinen Dark Blue World (2001), joka kerto Tsekin RAF-lentäjistä toisessa maailmansodassa. Elokuvan hieno ja runsas kotisivu osoitteessa http://www.darkblueworld.com/

 

Erkki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paljon parempi elokuva mielestäni on tsekkiläinen Dark Blue World (2001), joka kerto Tsekin RAF-lentäjistä toisessa maailmansodassa. Elokuvan hieno ja runsas kotisivu osoitteessa http://www.darkblueworld.com/

 

Eli siis tuo tässäkin threadissa pariin kertaan mainittu Pilviin Piirretty

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pahin moka oli kun elokuvan päätähtinäyttelijätär lähti iltalennolle hävittäjälle toisen herran kanssa. Kaveri viskasi hitaan vaakakierteen ja kumpikin pysyi kivasti jakkarassa ilman vöitä. Luulisi, että olisi pää kopissut kuomuun...

 

Ja lieköhän noin helppo saada lentotukikohdassa konetta siviililainaan kesken illan...

 

Muuten ihan kiva fiilisleffa, jonka yksityiskohtiin ei liikaa kannata kiinnittää huomiota. Onhan sentään ilmailuhenkinen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pahin moka oli kun elokuvan päätähtinäyttelijätär lähti iltalennolle hävittäjälle toisen herran kanssa. Kaveri viskasi hitaan vaakakierteen ja kumpikin pysyi kivasti jakkarassa ilman vöitä. Luulisi, että olisi pää kopissut kuomuun...

 

Eikö oikeaoppisessa vaakakierteessä olla 1 G:ssä koko ajan ?

 

Erkki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö oikeaoppisessa vaakakierteessä olla 1 G:ssä koko ajan ?

 

Erkki

 

Se on tynnyri. Hitaassa vaakakierteessähän pitää työntää selkälennossa ettei nokka laske.

 

-Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on tynnyri. Hitaassa vaakakierteessähän pitää työntää selkälennossa ettei nokka laske.

 

-Oskari

 

Ne keskusteli:

- please don't do what my father used to do...

- a barrel roll?

- I think so...

- like this?

- Hiiiiiii!!!!!

 

Tai jotain sinnepäin. Ainakin sanat "a barrel roll" mainittiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oikein tarkkaan kun katsoi, näytti Mersujen nokat Hispaniassa tehdyiltä...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei liity mitenkään aiheeseen, mut eikös Troijassakin jossai kohtauksessa noussu matkustajakone taustalla? :)

Ainaki muistelisin nähneeni semmosen kuvan, mis se Brad Pitt (?) poseeraa skrodena ja sitä kuvataan alaviistosta ja siel taustal posottaa joku S.P.Q.R Airlinesin Airbussi ;) Joku vissii tietää tonki kohtauksen paremmin, ni täsmentäköön...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö oikeaoppisessa vaakakierteessä olla 1 G:ssä koko ajan ?

 

Erkki

1 G eli 1 maanvetovoima?

 

Kiskoo alaspäin yhden vetovoiman verran myös selkälentoasennossa?

 

Näinkö?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1 G eli 1 maanvetovoima?

 

Kiskoo alaspäin yhden vetovoiman verran myös selkälentoasennossa?

 

Näinkö?

 

Ei hitaassa vaakakierteessä, mutta tynnyrissä kyllä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pahin moka oli kun elokuvan päätähtinäyttelijätär lähti iltalennolle hävittäjälle toisen herran kanssa. Kaveri viskasi hitaan vaakakierteen ja kumpikin pysyi kivasti jakkarassa ilman vöitä. Luulisi, että olisi pää kopissut kuomuun...

 

Ja lieköhän noin helppo saada lentotukikohdassa konetta siviililainaan kesken illan...

 

Muuten ihan kiva fiilisleffa, jonka yksityiskohtiin ei liikaa kannata kiinnittää huomiota. Onhan sentään ilmailuhenkinen...

 

Mitä olen lueskellut kirjoja ja lehtiä koskien sota-aikaa, niin oli aika tavallista että esim. jenkit ja britit tykkäsi kokeilla toisten maitten koneita ja kävivät ottamassa tyyppejä toisten nimikkokoneilla. Ja tämä vain koneen vakiolentäjän suullisella luvalla ja ilman sen kummempaa koulutusta kyseiseen koneeseen. Ja jossakin määrin porukat pääsivät käyttämään koneita myös lentääkseen kotilomille, näin saatiin navigointiharjoitusta.

 

Tukialukselta "turvallisesti" nousemista ja laskemista varten kannella tuli olla 25 solmun tuuli, eli tyynellä paatin piti kulkea tuota vauhtia.

 

Leffana ihan menettelee, kunhan ei katso liian ryppyotsaisesti. Jos tuossa kun ne nousevat B25:lla ilmaan niin huomaa kyllä että ollaan nykyaikaisella tukialuksella, mutta kunhan homma etenee niin mitäs siitä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1 G eli 1 maanvetovoima?

 

Kiskoo alaspäin yhden vetovoiman verran myös selkälentoasennossa?

 

Näinkö?

 

Tuliko tämä nyt oikein ymmärretyksi? Jos lennetään selällään jatkuvassa vaakalennossa ilman, että vyöt ovat kiinni, niin kyllä se 1 G pudottaa pilotin ja matkustajan pää edellä alaspäin ohjaamon kattoon.

 

Tynnyrissä sensijaan vedetään sauvasta koko ajan, "asiantuntijoiden mukaan" + 0,5 G:n ja ehkä + 2,5 G:n välisellä asteikolla vedosta riippuen, jolloin G-voima painaa pilottia ja matkustajaa koko ajan tuoliin päin eikä vöitä tarvita, vaan takamus pysyy istuimessa kiinni.

 

Right or wrong?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään