Mika Virolainen

Reittipyynnöt (voimassa olevan Airacin mukaiset) tänne.

308 viestiä aiheessa

Mikäs olis reitti EFHK-ZLXY ja ZLXY-EFHK?

EFHK-ZLXY

MILSI P606 UMOTI Y77 OXURO P853 RATLA G908 METAT G814 OKTIL A575 NH P982 UNKIS A575 KD A308 EB A91 ASTAP G122 NIGOR B330 JTA G470 HO

ZLXY-EFHK

HO G470 JTA B330 NIGOR G122 ASTAP A91 EB A308 KD A575 OKTIL R492 ADISA R22 KTL R30 METAT G908 RATLA P853 OXURO Y77 OKLOR

Kelpaako?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa toiaan kokeilla routefinderia. Sieltä tulee ainakin jokseenkin ok reittejä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa toiaan kokeilla routefinderia. Sieltä tulee ainakin jokseenkin ok reittejä.

Niin no eikö se ole sama, että mistä katsoo jos sen jälkee vielä validatorista käyttää läpi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no eikö se ole sama, että mistä katsoo jos sen jälkee vielä validatorista käyttää läpi?

Ei se sulle ollut. Ei pidä ottaa heti hernettä nenään. Enemmänkin Nickelle sanoin jos ei ole vielä tutustunut kyseiseen sivuun. Linkki tässä: http://rfinder.asalink.net/free/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se sulle ollut. Ei pidä ottaa heti hernettä nenään. Enemmänkin Nickelle sanoin jos ei ole vielä tutustunut kyseiseen sivuun. Linkki tässä: http://rfinder.asalink.net/free/

En mä hernettä vetänykkää nenään. Kunhan vastasin samalla tavalla viestiä eteenpäin että myös muillakin voi katsoa ja käyttää validaattorilla läpi.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu kyllä itse käytän aina tuota sivustoa mutta ajattelin kysyä täältä jos jollakin on jokin muu reitti.

Ja jos joku alkaa urputtamaan että miksi kysyin niin ihan muutenvaan.

Kiitos!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EFHK-ZLXY

MILSI P606 UMOTI Y77 OXURO P853 RATLA G908 METAT G814 OKTIL A575 NH P982 UNKIS A575 KD A308 EB A91 ASTAP G122 NIGOR B330 JTA G470 HO

ZLXY-EFHK

HO G470 JTA B330 NIGOR G122 ASTAP A91 EB A308 KD A575 OKTIL R492 ADISA R22 KTL R30 METAT G908 RATLA P853 OXURO Y77 OKLOR

Kelpaako?

Kiitos paljon!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iltaa arvoisat kanssaharrastajat!

Tuon esille yhteisen projektin, joka auttaa koko simulaattoriyhteisöä. IVAO:lla on oma reittitietokanta, joka on jälkeenjäänyt aikoja sitten, ainakin Suomen osalta. Tietokantaan on helppo saada reittejä verkkolentoja varten päivitettyyn muotoon, jolloin niitä voisi hyödyntää jatkossa. Olen itse aloittanut nyt päivittämään reittejä, mutta työnmäärä on suhteellinen verrattuna saatavilla oleviin reitteihin, joten tässä langassa olisi helppo viedä jäsenten ja ei-jäsenten keskuudessa asiaa eteenpäin.

Jatkan ikään kuin tämän langan ideaa siihen, että valideja reittejä saadaan myös hyödynnettyä entistä enemmän tietokannan kautta. Tulen siis siirtämään reittejä sitä mukaan, kuin niitä löytyy tietokantaan, sekä pyydän, että kun havaitsette tietokannassa virheitä, muutosesityksiä tai aivopieruja, niin ilmoittaisitte niistä, jotta on mahdollista saada tietokanta pysymään ajan tasalla myös jatkossa. Oletan myös, että tähän ketjuun valideja reittejä postaavat ovat tarkistaneet, että reitti on vähintään uusimman AIRAC:in mukainen. Reittitietokanta ei ole heti valmis, mutta toivottavasti vilkastuttaisi tätä ketjua entisestään. Tärkeää olisi nyt "projektin" aluksi saada Suomesta/Suomeen reittejä, mikä auttaa oman divisionamme jäsenistöä. Minulle voi myös lähettää reittejä, joita ei ole pyydetykään, sekä reittitoiveita, pyrin niitä sitten etsimään aikanaan.

Reittitietokanta löytyy täältä

Tavataan virtuaalisessa ilmatilassa!

Ville Heikkinen

FI-FOC

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyisikö Löyty KSEA-EIDW välille validi reitti.

E: Tuollasella mennään:

SEATL4 SEA J505 MEETO DCT YYQ DCT BODRA DCT NALDI DCT 65N060W 65N050W 64N040W 62N030W 60N020W DCT MIMKU UL18 ERNAN N550 OLAPO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Tässä olisi viime viikolta 250813 IRL-plaani:

SEATL4.YDC Q926 YYC J505 YVC J540 YYL J539 YYQ NCAE EPMAN DCT 65N050W 64N040W 62N030W 59N020W DCT BILTO DCT SOVED DCT REVNU DCT OLAPO

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voinko pyytää täältä myös VFR reittejä?

Hohhoi... ::) Lentoasemien lähialuekartat ja Skyvector käyttöön ja rupea itse hommiin. Kukaan muu sinulle tuskin jaksaa alkaa VFR-reittejä vääntämään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hohhoi... ::) Lentoasemien lähialuekartat ja Skyvector käyttöön ja rupea itse hommiin. Kukaan muu sinulle tuskin jaksaa alkaa VFR-reittejä vääntämään.

Katsos kyllä muuten tekisin itse reitit, mutta kun en osaa käyttää skyvectoria.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsos kyllä muuten tekisin itse reitit, mutta kun en osaa käyttää skyvectoria.

No nyt on hyvä hetki sitten opetella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin skyvector ei edes anna paljoakaan tietoa VFR lennon kannalta (ilmoittautumispisteet esimerkiksi puuttuvat). Itse suosittelisin ostamaan joko ICAO 1:500 000 VFR ilmailukarttoja, tai sitten marssimaan paikalliseen lentokerhoon kyselemään, josko heillä sattuisi olemaan vanhentuneita karttoja nurkissa pölyyntymässä. Yleensä kun nuo vanhatkin kartat käyvät hyvin vielä simulaattori käyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin skyvector ei edes anna paljoakaan tietoa VFR lennon kannalta (ilmoittautumispisteet esimerkiksi puuttuvat). Itse suosittelisin ostamaan joko ICAO 1:500 000 VFR ilmailukarttoja, tai sitten marssimaan paikalliseen lentokerhoon kyselemään, josko heillä sattuisi olemaan vanhentuneita karttoja nurkissa pölyyntymässä. Yleensä kun nuo vanhatkin kartat käyvät hyvin vielä simulaattori käyttöön.

Hmmm. Forssan kerhosta en tiedä. Pitääpäs kysyä joltakulta tutulta jotka harrastavat lentämistä,josko heillä olisi vanhoja karttoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt on hyvä hetki sitten opetella.

+1. Kukas kissan häntää nostaa, jos ei kissa itse?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Tässä olis tämän päiväinen FIN6:

GREKI3 GREKI JUDDS MARTN TAFFY N153C STEAM OYSTR 5600N 05000W 5900N 04000W 6200N 03000W 6300N 02000W 6400N 01000W 6400N 00000E TRM P855 SOLKA TOGMI P855 ATRIV T91 GUPSA T95 AMEDU L24 LAKUT

Tätä voisit kokeilla:

-(FPL-FIN5-IS -A333/H -SDGHIRWY/LB1 -EFHK1200 -N0460F360 PIVAK P854 PIVOR L80 TOGMI P855 ABADA 65N000E 66N010W 65N020W 64N030W 62N040W 60N050W PORGY HO N284B TAFFY ENE PARCH1 -KJFK0600  -)

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä, miksi olet eritellyt nuo koordinaatit, mutta tässä ne nyt ovat yhdistettynä.

EFHK-KJFK

PIVAK P854 PIVOR L80 TOGMI P855 ABADA DCT 65N000E 66N010W 65N020W 64N030W 62N040W 60N050W DCT PORGY DCT HO N284B TAFFY DCT ENE PARCH1

KJFK-EFHK

GREKI3 GREKI DCT JUDDS DCT MARTN DCT TAFFY N153C STEAM DCT OYSTR DCT 56N050W 59N040W 62N030W 63N020W 64N010W DCT 6400N DCT TRM P855 SOLKA DCT TOGMI P855 ATRIV T91 GUPSA T95 AMEDU L24 LAKUT

Läpäisi CFMU:n validaattorin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eriteltynä on myös sallittua tietääkseni. Ivaossa mielestäni ihan ok laittaa esim. 5240N.

Mutta laitapa eriteltynä IVAOn plaaniin niin et pitkälle pääse kun tila loppuu kesken.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kopioin sen suoraan Fligth Awaresta ja jenkit kirjoittaa koordinaatit noin ja en viitsinyt ruveta niitä käsin korjaamaan.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään