Olli Talso

Paljasta... Ohjaamosi 2

642 viestiä aiheessa

Tässä hoituu Virtual Finnairin työt. Huone on pimennetty jätesäkeistä tekemilläni pimennysverhoilla  ;D

[ attachment removed ]

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

... ja minun:

[ attachment removed / expired ]

Geoff

Onko tuo kaasu itse rakennettu vai ostettu jostain? pitäisi varmaan minunkin siirtyä yokeen  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuo kaasu itse rakennettu vai ostettu jostain? pitäisi varmaan minunkin siirtyä yokeen  ;)

Se on CH Products Throttle Quadrant mutta se on vähän maalattu ja muokattu 8)

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ei minulla tuollaista onkelmaa ole, ja vaikka liikuttelisinkin tikkua kun ap on päällä, ei se siitä mihinkään lähde  :D mutta lisää tuollaisia hyviä ideoita  :thmbup:

Kannattaisi ehkä vaihtaa hiiren ja joikan paikkaa keskenään? ;) :D (Omasta kokemuksesta tuollaisella järjestelyllä olen huomannu, että hiirtä tarvittaessa kyynerpää kolahtaa joikan kylkeen ja koneen autopilotti menee pois päältä. Sitten ollaankiin tutkimassa metsien kasvustoa :P ;D)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

okei, entä mikä tuo "laatikko" tuolla kourussa on? jotain näppäimiä näytti olevan.

Siis tämä?

[ attachment removed ]

Se kuuluu Saitek näppäimistön mukaan. Mulla on numerot 1-9 ja myös "ATC" ja "Kneeboard" napit siinä.

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä minun ohjaamoni. CH Pedaalit ja subbari ovat pöydän alla mutta siellä on niin sekaista muuton jäljiltä että ei kehtaa näyttää  :-

Kuva vähän vääristää tuota televisiokuvaa, todellisuudessa kuva on erittäin tarkka ja pyörii natiiviresolla suoraan koneesta HDMI:llä.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morjesta!

On niin hienoja ohjaamoja ettei varmaan omaa kehtaa laittaa..Noo pistetään ny silti.

Vähän huono kuva, mutta kyllä siitä nyt jotain näkee (Huono kuvakulma kattokaas, näyttää paremmalta luonnossa ;)):

-Tuommoinen oma tekemä viritelmä, jossa on valot, ap sun muut. Kiitosta vaan vieläkin kotiohjaamopuolen porukoille! Vielä vois joskus näytöt lisätä radioille jos aikaa ja rahaa löytyisi..

-Saitekin X45

-2x21 tuuman näytöt

Kyllä tuolla nyt ihan lentää vaikka kaasu on väärän kätinen kapulle, täytynee ruveta perämieheksi...  ;D

Mutta siihen kuvaan...

[ attachment removed ]

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä hoituu Virtual Finnairin työt. Huone on pimennetty jätesäkeistä tekemilläni pimennysverhoilla  ;D

[ attachment removed / expired ]

T: Mika

Onpa tutunnäköinen kuva taustakuvana  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässäpä tämä on. Tietokoneen "hevosvoimia" en tiedä.

Learjetin tuleva pilotti änkesi kuvaan :D

raimo

Moi Raimo!

Tuo näyttösi näyttää aika hyvältä.  8) Voisitko valottaa tarkemmin sen salaisuuksia tai voisitko lähetää linkin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä minun ohjaamoni. CH Pedaalit ja subbari ovat pöydän alla mutta siellä on niin sekaista muuton jäljiltä että ei kehtaa näyttää  :-\

Kuva vähän vääristää tuota televisiokuvaa, todellisuudessa kuva on erittäin tarkka ja pyörii natiiviresolla suoraan koneesta HDMI:llä.

Moi!

Voisitko heittää tuohon vaikka GPS:n näyttöön ja ottaa siitä lähikuvan sekä 2-3:sta 2D ja 3D mittarista.

Mikä simu sulla tuossa pyörii?

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

No laitanpa minäkin sitten omani, kun on vuosien varrella muuttunut sen verran! Itse asiassa, se muuttu melkein joka kerta kun lennän!  ;)

[ attachment removed ]

Kyllähän tuo tila tuossa pöydällä on aika pieni, mutta hyvin siinä pystyy lentämään!  :)

Tikku tuli hommattua, koska sillä on ihan mukava lennellä helikopterien ja bussien kanssa  ;)

Ja tuo musta kansio on ihan vaan sitä varten, että siinä kartat pysyy hyvässä järjestyksessä.   :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi kaikkilla on jotain papereita tuolla. Ja mistä kaikki ne saavat. Vai ovatko he oikeasti oikeita lentäjiä. Kertokaahan avuttomalle niin minäkin koitan hommata. Jos niitä vain tulostetaan ni sehän käy vaivatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ne on esim Karttoja ja Chekclistoja ;D

Mistä saan noita kyseisiä karttoja ja Chekclistoja ? ;D

Tuomas Sorsa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi kaikkilla on jotain papereita tuolla. Ja mistä kaikki ne saavat. Vai ovatko he oikeasti oikeita lentäjiä. Kertokaahan avuttomalle niin minäkin koitan hommata. Jos niitä vain tulostetaan ni sehän käy vaivatta.

No sitä dataa on vaan saatava paperillekin. :D Puhumattakaan niistä tuhansista sivuista mitä PDF:nä löytyy koneelta sekä tietysti kirjoissa myös... Mike Rayn 767 Checkride manuaali on vaan niin ihq... ;D :P

[ attachment removed ]

Karttoja (todellinen "pain in the ass" juttu, revisioituminen ei oo kivaa :P ), erilaisia taulukoita, checkilistoja, lomakkeita, jne. You name it. Kunnon lennollehan tulee sitten paperia mukaan todellinen kasa, meteorologia, notamit, plaani, loadsheetti, jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sitä dataa on vaan saatava paperillekin. :D Puhumattakaan niistä tuhansista sivuista mitä PDF:nä löytyy koneelta sekä tietysti kirjoissa myös... Mike Rayn 767 Checkride manuaali on vaan niin ihq... ;D :P

Karttoja (todellinen "pain in the ass" juttu, revisioituminen ei oo kivaa :P ), erilaisia taulukoita, checkilistoja, lomakkeita, jne. You name it. Kunnon lennollehan tulee sitten paperia mukaan todellinen kasa, meteorologia, notamit, plaani, loadsheetti, jne.

Mitä sulla tuola 767 kansiossa? Pelkät chekit?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä sulla tuola 767 kansiossa? Pelkät chekit?

"Takeoff Performance Tables", siinähän se lukee. Eli lentoonlähdössä tarvittavat suorituskykytaulukot, joista lasketaan esim. V -nopeudet ja vähennetyt lentoonlähtötehot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Takeoff Performance Tables", siinähän se lukee. Eli lentoonlähdössä tarvittavat suorituskykytaulukot, joista lasketaan esim. V -nopeudet ja vähennetyt lentoonlähtötehot.

selvä juttu, mistäs ne revit?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään