Olli Talso

Paljasta... Ohjaamosi 2

642 viestiä aiheessa

Tjaa ha!

Rojukasalla minäkin istuskelen.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missä on Jari vanhatupan Ohjaamo  ??? jos hän ei halua paljastaa sitä =)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esallahan on tyylikäs "konttori" tuota on kyllä jo hieman suunniteltukin . . . Oikein tietokoneille tarkoitettu pöytäkin.

Missä on Jari vanhatupan Ohjaamo  ??? jos hän ei halua paljastaa sitä =)

Voisin kai joskus laittaa kuvan . . tai, ei nyt sentään . . . jos ensin siivoaisi vähän?

Ainakin tuo Windows 95 käyttöopas pitäisi viedä piiloon . . ja tuo työkalupakki ja hylsyavainsarja . . ja tuo 60-luvun kannettava levysoitin ja tuo mixeri ja reportterinauhuri. "Kappas" tuossa on vielä tuo laivatutkan osa! Sekään ei taida täyttää viimeismpiä direktiivejä. Enhän minä sitä olekaan vähään aikaan käyttänyt näissä simuhommissa. Eikä tuo saippuakuplakone taida kuulua kotiohjaamoon . . Äh! jääköön nyt vielä se kuvan laittaminen. Maineeni vakavasti otettavana ja asiallisena simuharrastajana saattaa kärsiä pahan kolauksen jos nyt pistän "Ohjaamokuvan" tulemaan.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisin kai joskus laittaa kuvan . . tai, ei nyt sentään . . . jos ensin siivoaisi vähän?

Ainakin tuo Windows 95 käyttöopas pitäisi viedä piiloon . . ja tuo työkalupakki ja hylsyavainsarja . . ja tuo 60-luvun kannettava levysoitin ja tuo mixeri ja reportterinauhuri. "Kappas" tuossa on vielä tuo laivatutkan osa! Sekään ei taida täyttää viimeismpiä direktiivejä. Enhän minä sitä olekaan vähään aikaan käyttänyt näissä simuhommissa. Eikä tuo saippuakuplakone taida kuulua kotiohjaamoon . . Äh! jääköön nyt vielä se kuvan laittaminen. Maineeni vakavasti otettavana ja asiallisena simuharrastajana saattaa kärsiä pahan kolauksen jos nyt pistän "Ohjaamokuvan" tulemaan.

:)

heh. ihan hyvä vaan että saa myös siivottua oman ohjaamonsa  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ois kiva kun ois muita lisukkeita. Koitan raivata lisätilaa niin ois intoa kehitellä vähän paremmaks. Littu taitaa olla ykköslistalla !

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässä katsellut, ihaillut ja myös miettinyt pääni puhki erästä asiaa.

Siis. Monella teistä näkyy olevan toinen näyttö tuossa päänäytön vieressä, jossa on auki kartat, selaimet, ircit, meset yms yms yms yms ym... y... Miten nuo näytöt on liitetty koneeseen?

Itse käytän yleensä kuitenkin miniläppäriä karttojen yms näyttämiseen mutta halusin kysyä pelkästä mielenkiinnosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässä katsellut, ihaillut ja myös miettinyt pääni puhki erästä asiaa.

Siis. Monella teistä näkyy olevan toinen näyttö tuossa päänäytön vieressä, jossa on auki kartat, selaimet, ircit, meset yms yms yms yms ym... y... Miten nuo näytöt on liitetty koneeseen?

Itse käytän yleensä kuitenkin miniläppäriä karttojen yms näyttämiseen mutta halusin kysyä pelkästä mielenkiinnosta.

Laittamalla piuha näytöstä tietokoneeseen, kuin normaalistikkin. Tämän jälkeen näyttiksen valikosta valittu extend dekstop, kloonin sijaan. (Klooni on hyvä jos haluaa esim telkkarin näytöksi väliaikaisesti, kuvien, leffojen katsomiseen, tai jopa pelaamiseen)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ihan näyttiksen takana kaksi DVI-porttia, johon vaan näytöt kiinni ja vähän softasäätöä nvidian ohjauspaneelista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ihan näyttiksen takana kaksi DVI-porttia, johon vaan näytöt kiinni ja vähän softasäätöä nvidian ohjauspaneelista.

Jep, mulla on samalla tavalla kaks porttia kortissa, tosin korttina HD4850.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joissan koneissa on näytönohjaimeen yksi DVI ja VGA liitin, joten silloin pitää olla DVI-VGA adapteri, jos haluaa toisen näytön. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, mutta jos ei ole.

Sitten ei ole. Niin yksinkertaista se on :)

Sitten hankkii sellaisen näyttiksen jossa on joko 2xDVI, DVI+VGA+DisplayPort tai sitten DVI+VGA. Onhan noita vaihtoehtoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten ei ole. Niin yksinkertaista se on :)

Sitten hankkii sellaisen näyttiksen jossa on joko 2xDVI, DVI+VGA+DisplayPort tai sitten DVI+VGA. Onhan noita vaihtoehtoja.

Onhan siellä vielä sellainenkin missä on: DVI+VGA+DisplayPort+HDMI  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi jössys :o Tollase ohjaamon mäki haluun ;D En bussina tosin ::) MD11 cockpitti tai EMbraer ois kiva...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä vähän progressiota.  Kopan teko on hidasta puuhaa.

...

Mitä materiaalia nuo paneelin rungon osat ovat? Näyttävät ihan pahvilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eeipä siinä bussissa mitään muuta vikaa ole kuin se sen erittäin turvallinen ja epälooginen ohjausjärjestelmä. Siitä minä en pidä. Muuten ei bussissa taiha olla mitään vikaa. En vaan hirveesti pidä siitä, syystä tai toisesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei pahvia, vaan ohutta mdf levyä.  Mulla on purkki airbus blue maalia (vastaa paneelien väriä) ja sillä viimeistellään.

Mä olen joutunut tekemään kompromisseja, kun on vain tuo n.120cm leveyttä käytössä. Joten vasemmasta sivusta tulee

kustomoitu ja kapeampi kuin oikeassa, mutta ei sillä simuilun kanssa mitään merkitystä ole. Kynäkotelot ja kartta-pidike tulee.

Vielä mietityttää, laitanko ikkunat pleksistä.  Voi tulla kummallisia heijastuksia, tai sitten voi näyttää yöllä varsin hyvältä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei pahvia, vaan ohutta mdf levyä.  Mulla on purkki airbus blue maalia (vastaa paneelien väriä) ja sillä viimeistellään.

Mä olen joutunut tekemään kompromisseja, kun on vain tuo n.120cm leveyttä käytössä. Joten vasemmasta sivusta tulee

kustomoitu ja kapeampi kuin oikeassa, mutta ei sillä simuilun kanssa mitään merkitystä ole. Kynäkotelot ja kartta-pidike tulee.

Vielä mietityttää, laitanko ikkunat pleksistä.  Voi tulla kummallisia heijastuksia, tai sitten voi näyttää yöllä varsin hyvältä?

Mitenkä tosta onnistuu oikealle katsominen?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä ohjaamo on vain kapun puoli. Voishan sinne

joskus laittaa näytön. Vasemmallakaan puolella ei ole,

vaan edessä vain kolmen näytön laajakuva.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisköhän sitä omankin ohjaamon kuva laittaa tänne, vaikka ei nyt mikään kovin "kukoistava" ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisköhän sitä omankin ohjaamon kuva laittaa tänne, vaikka ei nyt mikään kovin "kukoistava" ole.

No tietty laitat. Ei se ketään haittaa jos sen tänne laitat, enemmän haittaa että lähetät tällaisen viestin ja sit sanot ettet kuitenkaan viitsi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään