Olli Talso

Paljasta... Ohjaamosi 2

642 viestiä aiheessa

Mistä tollasen telineen ja ton kokosia karttoja sais Saitek Yokelle? :thmbup:

Tuollaisen telineen tekee itse kätevästi, noita "klipsejä" saanee lähimmästä kirjakaupasta tai marketista toimistotarvikeosastolta, ja siihen sopiva levy, ja vaikka nippusiteillä reikien läpi levy kiinni rattiin ja klipsi levyyn..?

MIK:issä on kanssa OH-TWN -simu edistynyt hiukan, tosin viime keskiviikko meni polkimen palautusjousen kanssa jumpatessa, mutta toimiipahan taas :) Härveli näyttää nyt tältä:

width=800 height=450http://mik.1g.fi/kuvat/Kerhon%20kalusto/OH-TWN/Rakentelukuvia/20110309_008.jpg/_small.jpg[/img]

Tuon keinohorisontin ja EHSI-gyron alla olevat kaksi pientä paneelia ovat autopilotin tilanäyttö (FMA..?) ja korkeuden esivalitsin, jossa ei vielä ole nappeja toiminnassa. Niistä vähän alaoikealle on DME-näyttö johon myös on tulossa vielä NAV1/NAV2 -kytkin. Nuo pienet paneelit ovat vielä laminoitua paperia, kunhan saadaan homma mietittyä loppuun, ne tilataan alumiinista jyrsittynä..

Tulkaa Malmille ihmettelemään tuota jos kiinnostaa :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä pitäisi kyllä päästä testaamaan. Tosi hienoa, että tämä projekti menee eteenpäin ja on aktiivisessa käytössä.

Tuleeko tuohon pikkulentokoneen/kuulan alla olevalle mittarille jotain pysyvämpää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FMC ei ole uusimpia ja itseasiassa kalusto on poistunut jo vuosi sitten... :)

Miten voi hytti olla noin helvetin paskanen ja saastainen? Joltain kaatopaikaltako kävit hakemassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vanhat oli kun kukaan ei siivonnu ja kun ei ollu ilmastiontia niin kesät ajettiin räppänät auki. Nykyään kalusto onkin selvästi siistimpää. Toi scania oli jotain v. 1998

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä pitäisi kyllä päästä testaamaan. Tosi hienoa, että tämä projekti menee eteenpäin ja on aktiivisessa käytössä.

Tuleeko tuohon pikkulentokoneen/kuulan alla olevalle mittarille jotain pysyvämpää?

Jos satut stadiin keskiviikkona, tule käymään - samoin muutkin, tervetuloa kerholle Malmille joskus kuudesta eteenpäin.. laittakaa vaikka privaa niin tiedetään varata pullakahvit ja olla varmasti paikalla.. rassauksen ohessa varmaan ehtii lentääkin, ja kerhoon liittymällä voi varata simuja itselleen kalenterista.

Tuo reikä mikä on täynnä sälää on yleinen gauge-sekamelska missä on kaikenlaista mikä vaatii vielä hiiren klikkalua kuten tuo autopilotti ym. Siihen aikanaan voisi tulla joko höyry-adf tai sitten jotain muuta, esim tcas? ;)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Santerilla tosiaan ihan mukavan näkönen viritys. Että ketuttaa kun ei tuo minun toinen saitekin throttle toimi. Kohisee vain >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa oma "office"

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näkyy aika monella olevan tuollainen yoke-ohjain... onko sillä niin vaikea lentää kuin luulisi?

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä lennän airbussia tollasella tikulla ja muita koneita saitekin yokella.

=Jos koneessa on tikku, lennän tikulla. Jos koneessa on yoke, lennän yokella ;D.

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näkyy aika monella olevan tuollainen yoke-ohjain... onko sillä niin vaikea lentää kuin luulisi?

Tulee faijan lomp...siis opiskelijabudejtille vähän halvemmaks.  ;) Täysin tottumus kysymys, uskon että itse lennän tuolla paljon paremmin kuin Yokella. Johtuu siitä että tapaukset kun olen Yokea kokeillut on sormilla laskettavissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun "väliaikainen" ohjaamo. Ostoslistalle tulee uusi tuoli Martelasta, Saitekin pro yoke ja throttle quadrant(?)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kait nyt munkin pitää laittaa tänne oma ohjaamo. Läppäri poistuu kohta, uuden pöydäkoneen tieltä. Mutta vielä mennään tällä kokoonpanolla. Meidän lentoyhtiössä tasapuolisuuden vuoksi ohjaamossa perämiehenä toimii nainen (kissa)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä minun "köyhä" ohjaamoni  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutamien kuukausien jälkeen, vanha kokkari vaihtu uuteen.Tässä videon muodossa esittelyä.Aika paljon on tekemistä vielä , autopilotti on kesken ja muutamia paneeleja puuttuu.XPlanella mennään ja lasku vantaalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään