Olli Talso

Paljasta... Ohjaamosi 2

642 viestiä aiheessa

Paras vähään aikaan. Toivottavasti on valaistu näppäimistö ettei tuu itku kun lennät pimeällä. Mut joo, ei tolla vielä kuuhun mennä. Piristi päivää kummasti  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo, mutta onhan tuossa ainakin enemmän laskentakapasiteettia kuin oli Apollo 13 "tietokoneissa". Ei ole turhaan teknisen työn tunneilla aikaa vietetty!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paras vähään aikaan. Toivottavasti on valaistu näppäimistö ettei tuu itku kun lennät pimeällä. Mut joo, ei tolla vielä kuuhun mennä. Piristi päivää kummasti  ;D

Onhan tossa spottivalo. joka osittaa "Overheadiin", joten tuskin pimeys menoa haittaa. Ja niin - ei se ulkonäkö vaan toimivuus...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä aika nätti...harvoin(ainaskaan mullatulis) näin 14 vuotiaalla tulee mieleen tehdä tuollainen! Hienoa jälkeä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paras vähään aikaan. Toivottavasti on valaistu näppäimistö ettei tuu itku kun lennät pimeällä...

Minusta tuo oli aika typerästi sanottu, sori nyt vaan.  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

USkon kyllä sen että moni teistä sanoi tuon sarkastisesti mutta no eipä se miestä kaada.

Ja niin se ulkonäkö, no tarkotus on höylätä nuo puut ja maalata. Ja samoin lähteä simua rakentamaan vähän pidemmälle

kun tästä päästään hieman eteenpäin. Ja käytännön syistä tämän nyt juuri tässä ajankohtaan sekä tälläiseen kuntoon tein.

Elikkäs hyvää on hyvä odottaa  ;)

Onhan tossa spottivalo. joka osittaa "Overheadiin", joten tuskin pimeys menoa haittaa. Ja niin - ei se ulkonäkö vaan toimivuus...

Juu ja tuo hehkulamppu nyt on vaan sellane että näkee muutaki tehä. Mulla on tollane kolmen ledin kohdistusvalokin tuonne näppäriin, jotta

pimeällä ei heijastu tuohon näyttöön valo tuosta hehkusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässäpä tämä minun kabiini, olisikin  ;D Kyseessä DC-9-32 ohjaamo, kotiohjaamosta voipi tulla kuvaa kunhan kotiudun ulkomailta..

[ attachment removed / expired ]

Ja kuva kotoota

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimivuus? Overheadista flapsit, telineet, yms?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakko aina valittaa? Uskon että ne voi tulla jostain muualta kuin tuolta "overheadista" mutta vaikka ne tulisikin sieltä miksi niitä ei voisi käyttää jos on tottunut? Helkutin monessa koneessahan on kaasukahvatkin katossa, eihän niillä voi lennellä varmaan sun mielestä mutta silti niillä lennetään? Whats your problem?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, teeppä parempi, kun kerta tähän ketjuun lähettämiesi viestien perusteella tunnut osaavan tehdä asiat paremmin kuin joku toinen.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Piristi päivää kummasti  ;D

Mä en keksi miksi täällä pitää 33 vuotiaan miehen päteä 15 vuotiaan lapsen tekemisiä arvostelemalla.

Jotkut aloittavat jostain ja oppivat tekemään jotain hyvin. Jotkut eivät koskaan edes aloita...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en keksi miksi täällä pitää 33 vuotiaan miehen päteä 15 vuotiaan lapsen tekemisiä arvostelemalla.

Ei ole ensimmäinen kerta... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kun nyt otit puheeksi, niin mistä sinä noita sitten säätelet - näppäimistöltä vai onko sinulla käytössäsi kotiohjaamo kaikkine herkkuineen? Minulla on itselläni käytössä Ergodex, joka on näppärä pieni lisänäppäimistö ohjelmoitavine nappuloineen. Ei se mitään realismia tietenkään tuo, mutta helpottaa, kun yhdistelmäkomennot saa yhden näppäimen taakse.

Asia, josta tämä keskustelu lähti - edelleen olen sitä mieltä ettei se ulkonäkö viritelmissä pitäisi ketään haitata. Jos kaverilla intoa riittää jatkaa tätä mainiota harrastusta, niin 33-vuotiaana hän saattaa päristellä vaikka kuinka hienolla ohjaamolla (itse rakentamallaan). Me emme tunne olosuhteita ja siksipä olisi syytä ottaa eräät asiat huomioon ennen kuin ryhtyy arvosteemaan sarkastiseen tyyliin nuoren miehen aikaan saannoksia. Ei tää maailmakaan vielä valmis ole ja jostain on aina lähdettävä.

Lisäksi haluaisin sanoa, että jos ei näe asioissa mitään positiivista sanottavaa, niin silloin voisi jättää koko asian omalta kohdaltaan kommentoimatta. En tarkoita, että pitäisi kehua mitään, jos siihen ei ole lainkaan aihetta, mutta ilkkuminen ei ainakaan edistä yhtään mitään. Sinä saat siitä ehkä hetkellisen nautinnon ymmärtämättä ehkä kuitenkaan sitä, mitä se saattaa tehdä ilkunnan kohteelle. Minulle sinä voit soittaa poskeasi mennen tullen - minun mielenrauhani ei taatusti siitä häiriinny. Kovempaakin on koettu.

Joskus pitäisi kyetä sanomaan: tsori...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa joissakin koneissa ne ovat siellä overheadissa, kuten mm. Twin otterissa kaasukahva ja esim. Tupoleveissä laippavipu. Mielikuvitustaan saanee myös käyttää, eikö?  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimivuus on hyvä ja jos ei olisi ni en tuota varmaan tähän olisi jättänytkään. Tuo on myös muutakin

kun näppäri-teline. Saa nuo kansiot sekä nuo plaani pidikeet.

Ja tätä pitäs jatkaa eteenpäin kun on mahdollista ja jossai vaiheessa mittaristoakin värrkäilemään, mutta ajan kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä olisi minun pieni viritelmä.  :)

Edit: Laitetaan vielä kuva EFB:stä Näppärä softa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Likipitäen samanlaisella mennään - sinulla on vain ympäristö hieman siistimmässä kunnossa.

Edit

Tuo AviaSoftin ohjelma on todella näppärä. Tykästyin siihen heti kun ensin kokeilin demoa, joten pakkohan siihen oli sitten lopulta sijoittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Likipitäen samanlaisella mennään - sinulla on vain ympäristö hieman siistimmässä kunnossa.

Edit

Tuo AviaSoftin ohjelma on todella näppärä. Tykästyin siihen heti kun ensin kokeilin demoa, joten pakkohan siihen oli sitten lopulta sijoittaa.

Joo, demolla mennään vielä. Mutta kun se loppuu, on kyllä pakko sijoittaa muutama kymppi siihen.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertokaahan minulle miten käytätte läppäriä tehokkaasti hyödyksi simuilussa? Satuin saamaan käyttööni vanhan läppärin, ja nyt olisi tarkoituksena minimoida tai jopa poistaa printtaamisen tarve (varsinkin nyt kun printteri meni hajalle  ;D). Saisiko esimerkiksi simun taustaohjelmia (TOPCAT, radarcontact, REX yms..) ajettua helposti toisella koneella netin kautta, tai sitten käytettyä läppäriä jotenkin yksinkertaisesti toisena näyttönä? On meinaan vaivalloista ja jopa kallista tulostaa joka lennolle erilaista dataa kuten topcatin briefingit, sääkartat, lentosuunnitelmat sun muut. Olisi kiva kun voisi yksinkertaisesti lukea samat asiat vierestä läppäriltä, eikä tarvitsisi laittaa simua ikkunaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään