Olli Talso

Paljasta... Ohjaamosi 2

642 viestiä aiheessa

[ attachment removed / expired ]

RAM Mount iPad alusta lisätty. Ensin yritin laittaa iPad yokeen kiinni mutta oli liian painava (tietysti) !

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakko taas varoittaa, että läppäri ja nestemuki ovat huono yhdistelmä. Pöytäkoneen näppis on sentään vielä helppo ja halpa vaihtaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on muuten pakko sanoa että ei oio mun Logitech 3D sanonut vieläkään mitään kun kesän alussa cokikset kaatui päälle, on se vaan kestävä  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esimerkiksi ns. bisness-läppärit (ne vähän kalliimmat) on rakennettu "vähän" paremmin kestämään esimerkiksi putoamisia, jne. Joku voi siis kestää, joku toinen ei. En kuitenkaan menisi ottamaan tuota riskiä edes noiden parempien läppisten kanssa. Tavallisen pöytäkoneen näppiksen pystyy usein vielä puhdistamaankin suhteellisen helposti ja saa sen jälleen toimimaan. Läppärin putsaaminen saattaa olla hankalampaa, ja sisällä on muutakin kuin näppiksen osia.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis tuo on joystickkini  :)

Minä puhuin koko ajan näppiksistä ja läppiksistä. Joystickien nesteenkestävyydestä en tiedä etenkään, kun en itse koskaan aterioi tietokoneen ääressä. Olen kyllä putsannut töissä useammankin näppiksen, jotka ovat menneet toimimattomiksi mm. "nestevian" takia. Osa elpyi, osa ei.

Tuosta on kyllä jo aikaa vuosia. Nyt olen eläkkeellä. Ehkä noiden laitteiden nestesuojaus on parantunut tämän nykyisen raahattavuuden suosion lisääntymisen seurauksena. Ihmiset haluavat syödä ja varmaan nukkuakin (jopa naida?) taulutiekkarinsa tai muun vastaavan kanssa. Minä en tuota käsitä lainkaan, kun olen tällainen vanha ukon käppänä. Tietokoneen nautin tietokoneena (ja minulla on vain pöytäkone eikä muita tule), ruoan ruokana, teeveen teeveenä ja wiskin wiskinä ilman joutavaa tilpehööriä tai muuta lisäkettä. Kyllä ei ole tämä maailma enää mallillaan .;D

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällaisessa atmosväärissä lentelen toisinaan. Enimmäkseen tiski on valjastettu muuhun käyttöön, mutta muuntuu helposti leijailuun.

Ei mulla mitään hienoja vekottimia ole, ihan vaan alkuperäisillä FS2004:n härveleillä tai FSX Deluxe Editionin Airbussilla mennään. Aika ei riitä sen syvempään syventymiseen, ehkä joskus.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt tuli Joulun aikana hankittu kaksi Crossover 3020MDP 30" näyttöä Koreasta. Juuri saapuivat ja nyt on minulla hieman suurempi ja paljon tarkempi (nyt noin 5120x1600 pixeliä) ohjaamon "etu ikkuna"...

Klikkaamalla saat suuremman version.

Ohjaamo_pieni.jpg

Geoff 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Geoffilla kyllä kohtuu päheä ohjaamo  :thmbup:

Komppaan :thmbup: Olisipa itselläkin mahiksia järkätä tollaset olosuhteet kokkariin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komppaan :thmbup: Olisipa itselläkin mahiksia järkätä tollaset olosuhteet kokkariin...

Kannattaa katsoa näitä Korealaisia näyttöjä. Sieltä saa hyvät näytöt paljon paremmalla hinnalla kuin esimerkiksi Dell:ltä... Täytyy vaan todistaa ensin jos myyjä antaa hyvän tuotteen tai semmonen jossa on runsaasti vika-pixelejä!

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyl kelpaisi itsellekin tuollainen 2560*1600 Ips 16:10 kuvasuhteella. Tällä hetkellä Asuksen PA238Q. Värit,

katselukulmat ja resoluutio ovat ihan hyvät ja tällä mennään, kun ei juuri nytkään yli 30fps päästä virtual cockpitissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyl kelpaisi itsellekin tuollainen 2560*1600 Ips 16:10 kuvasuhteella. Tällä hetkellä Asuksen PA238Q. Värit,

katselukulmat ja resoluutio ovat ihan hyvät ja tällä mennään, kun ei juuri nytkään yli 30fps päästä virtual cockpitissa.

Niin no itsellänihän on 21-tuumanen fullHD ja tarpeeksi hyvin näkee lentää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no itsellänihän on 21-tuumanen fullHD ja tarpeeksi hyvin näkee lentää.

32" tässä päänäyttönä ja kaipais toista kaveriksi. Viereinen 21,5" on ehdottomasti liian pieni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noissa Geoffin näytöissäkin katse kiinnittyy reunuksiin. Keskelle muodostuu häiritsevän paksu palkki. Saattaa olla, että näyttöjen valmistustekniikka ei mahdollista täysin reunuksettomia näyttöjä, mutta aivan varmasti ne voitaisiin puristaa nykyisestä senttimetriluokasta millimetriluokkaan (edes sivuilta - ylä- ja alapalkkihan eivät simukäytössä niin häiritse). Itselläni reunusten leveys on 2 cm ja rikkomatta näyttöä niitä sivureunuksia ei irti saa.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Isommissa telkkareissa on jo mielestäni lähestulkoon reunattomia malleja. Silloin tosin tuumia 40+.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään