Olli Talso

Paljasta... Ohjaamosi 2

642 viestiä aiheessa

Olisiko Geoffilla allekirjoituksessa joku kuva tai joku muu, joka on Blue1VAn sivuilta, kun kysely tulee kaikissa threadeissa mihin hän on lähettänyt viestiä. Mutta kateellinen olen kyllä ohjaamollesi, sehän on melkein yhtä suuri kuin oikea  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No prkle! Täällä olen (hitaasti) rakentamassa taas Blue1va sivuja ja en huomannut että tuo kuva nyt asuu salasanant toisella puolella :-[ Ehkä nyt on selvä (poistasin sen!)

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ovatko sulla nuo molemmat näytöt näytönohjaimen porteissa kiinni vai käytätkö jotain jakajaa?

Mitenkäs CH:n pedaalit ovat toimineet?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ovatko sulla nuo molemmat näytöt näytönohjaimen porteissa kiinni vai käytätkö jotain jakajaa?

Mitenkäs CH:n pedaalit ovat toimineet?

Pekka

Näytöt: Käytössä Matroxin DualHead2Go "Digital" - nVidia ajurit ei pystynyt kehittää 3840x1200 fullscreen moodissa.

CH:n pedaalit: Toimivat ihan hyvin - mutta voin sanoa että vähän liian pieniä (minulla on isot jalat)

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

CH:n pedaalit: Toimivat ihan hyvin - mutta voin sanoa että vähän liian pieniä (minulla on isot jalat)

...

Riittävätkö neljäkakkosille jaloille (mikähän se nyt oli anglosaksisella numeroinnilla)? Olen ajatellut hankkia polkimet, mutta en vielä ole päättänyt mitkä (kummat). Mulla on CH:n tikku ja se on laatukamaa, joten arvelisin polkimienkin olevan.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä neljäkakkosille käy ihan hyvin - en tiedä oikeen miten kirjotetan suomeksi... Pedaali koko on ihan hyvä mutta ero niiden välillä on hieman liian pieni aikuiselle? Muistan että tästä oli puhetta Avsim foorumeilla joskus ja siellä sanottiin että kaikki Saitekin kalusto on samanlaista...

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä neljäkakkosille käy ihan hyvin - en tiedä oikeen miten kirjotetan suomeksi... Pedaali koko on ihan hyvä mutta ero niiden välillä on hieman liian pieni aikuiselle? Muistan että tästä oli puhetta Avsim foorumeilla joskus ja siellä sanottiin että kaikki Saitekin kalusto on samanlaista...

Geoff

Toisin sanoen laitevalmistajat eivät valmista niitä aikuisille. Kummallista sillä mitä maailmalla (netissä) olen liikkunut niin siitä minulle on tullut käsitys, että tosiharrastajat ovat nimenomaan aikuisia. Kunnon polkimissa (kuten muissakin kunnon laitteissa) tulisi olla riittävästi säätövaraa joka suuntaan. Nyt  tuntuu, että vain hintaa on riittävästi.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä näissä minun Saitekeissa tuo kahden polkimen väli tuntuu olevan paljon isompi noiden kuvien perusteella kuin CH:ssa. Saitekissahan voi myös säätää  tuota polkimen pituutta, 3-pykäläinen säätö.

Miten tuosta kuvasta kun katson, niin näyttää, että noita CH:n polkimia ei voi liikuttaa eteen- ja taaksepäin? ??? Kun niinhän ne oikeasti liikkuvat...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toisin sanoen laitevalmistajat eivät valmista niitä aikuisille. Kummallista sillä mitä maailmalla (netissä) olen liikkunut niin siitä minulle on tullut käsitys, että tosiharrastajat ovat nimenomaan aikuisia. Kunnon polkimissa (kuten muissakin kunnon laitteissa) tulisi olla riittävästi säätövaraa joka suuntaan. Nyt  tuntuu, että vain hintaa on riittävästi.  ;D

No joo... jos raha riittää: http://www.simw.com/index.cfm?fuseaction=dsp_product_details&pid=1050

Myös olen aina miettinyt että voisin itse purkaa CH-pedaalit ja rakentaa niistä paremmat... siihen en vaan koskaan löydä aikaa!

Miten tuosta kuvasta kun katson, niin näyttää, että noita CH:n polkimia ei voi liikuttaa eteen- ja taaksepäin? ??? Kun niinhän ne oikeasti liikkuvat...

Kyllä ne liikkuvat myös eteen- ja taaksepäin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on neljävitosen mono ja Saitekkien suurin asetus on minulle juuri sopiva, ts. 45 on maksimikoko Saitekeille  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaan nyt Cheyennen koppi nähtäville. Tuohon olisi tarkoitus vielä joskus tulevaisuudessa virittää Saitek ohjain ja vivusto. Mutta nyt mennään näillä. Erikoisuuksista voitaisiin mainita oikealla ylhäällä näkyvä päävirtakytkin. Semmoinenhan tarvitaan joka koneessa. Ja sitten kun simuloidaan ulkona tehtävää tarkastuskierrosta, voidaan käynnistää samassa tilassa oleva keskuspölyimuri niin saadaan lähes aidon kuuloista turbiinin vinkunaa taustalle  :thmbup:.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sitten kun simuloidaan ulkona tehtävää tarkastuskierrosta, voidaan käynnistää samassa tilassa oleva keskuspölyimuri niin saadaan lähes aidon kuuloista turbiinin vinkunaa taustalle  :thmbup:

Kieltämättä aika kekseliäitä ratkaisuja.  :laugh: Samalla saa simuloitua myös tukan hulmuntaa moottoreiden puhalellessa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Triidiä ylös.  :) Ohjaamokuva juuri menossa olevalta ZBAA-EFHK reissulta. Herätys oli 0450 Suomen aikaa, joten siitä johtuu termospullollinen kahvia pöydällä.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistä lähikuva. On muuten jossain nuotion päällä poltettu kaveri kun on varsin musta...... ;D ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistä lähikuva. On muuten jossain nuotion päällä poltettu kaveri kun on varsin musta...... ;D ;)

Tai sitten ompi ihan vaan valon ja varjon hämäystä. Noi kokislasit kun on alhaalta vähän tummempia. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa tuota minun ohjaamoani. Ei mikään hirvittävän hyvä, mutta ei tosin huonokaan ;D

Pahoittelen kuvan pienuutta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa tuota minun ohjaamoani. Ei mikään hirvittävän hyvä, mutta ei tosin huonokaan ;D

Ergonomiaa!  :thmbup:

Tässä minun "ohjaamoa":

Päänäyttö edessä, toisessa näytössä kartat, navlog, selain ja irc. Edessä kaasut ja yoke, jonka päällä on erittäin kätevä pitää tarkistuslistoja, muistiinpanoja ja kuten kuvassa, nopeustaulukoita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla itselläni ei tällä hetkellä ole tuollaista ohjainta, mutta varmaan olisi tarpeellinen GA lentelyyn :)

Pitää tässä vaikka jossain välin laittaa tilaukseen, kun nuo ei tunnu kovin kalliita olevan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään