Harri Kontturi

EFJO - Joensuu

39 viestiä aiheessa

Ainakin kenbtän ulkoasua voisi parantaa niinkuin Kokkosen kuvista ilmeneekin että paranneltu on  :thmbup: + Joensu Service hallit pitää ehdottomasti saada kentälle, odotus paikka BRAVO:kin pitää laittaa siihen 10:an viereen eikä siihen kiitoteiden 17 ja 35 risteykseen ja paljon muuta :) ja tehdä sopivaksi FS2004:loselle ja FSX:ällekkin mahdollisesti.

 

 

 

-Eemeli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onnistuuko tuota Fs2004:sen EFJO:ta asentaa FSX:ään? Meinaan muuten kyllä onnistuu mutta kiitotiet on nurmikon peitossa? :( Mitähän asialle vois tehdä. AFCADILLA on jo leikitty :/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onnistuuko tuota Fs2004:sen EFJO:ta asentaa FSX:ään? Meinaan muuten kyllä onnistuu mutta kiitotiet on nurmikon peitossa? :( Mitähän asialle vois tehdä. AFCADILLA on jo leikitty :/

 

Eivät toimi FS2004:n rojut. Kokeiltu on. Itselleni olen hieman parannellut oletuskentää ADE9X:llä. Olen laittanut tornin kohdalleen ja sijoittanut joitain oletuskirjaston rakennuksia rakennusten paikoille, mutta eiväthän ne oikeita vastaa - tuskin edes muistuttavat. Kunnollisen tekeminen vaatisi enemmän tietoa, taitoa ja kärsivällisyyttä kuin minulla on.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eivät toimi FS2004:n rojut. Kokeiltu on. Itselleni olen hieman parannellut oletuskentää ADE9X:llä. Olen laittanut tornin kohdalleen ja sijoittanut joitain oletuskirjaston rakennuksia rakennusten paikoille, mutta eiväthän ne oikeita vastaa - tuskin edes muistuttavat. Kunnollisen tekeminen vaatisi enemmän tietoa, taitoa ja kärsivällisyyttä kuin minulla on.

 

Pekka

 

 

Erittäin harmmillista. :/ Muuten kenttä näytästää Fs2004 asennuksen pohjalta kyllä oikeinkin tyydyttävältä, mutta kiitotiet ovat ruohikon alla. Luulisi nyt että joku osaisi korjata tälläisen ongelman?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulla ei ole X:ää mutta . . Näkyvätkö ne rakennukset X:ssä moitteetta? Lähinnä tulisi ensin mieleen, että Afcadia pitäisi nostaa ylemmäs, vai olikos siinä Joensuussa photopohja? En kerkeä nyt tutkimaan . . näkyyköhän se photopohja X:ssä?

Entäs jos paikalle tekisi uuden flattenin (tasaisen alueen) Sbuilderilla. Tämä uusi flatten olisi sitten hieman alempana jolloin kiitotiet tulisivat näkyviin? Kaikenlaista varmaan voisi kokeilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se nurmikko on BGL, jonka korkeus pitää määrittää BGL tiedostossa, minkä lisäksi ongelmia aiheuttaa se että FSX maapallo on pyöreä ja  eikä flatten/afcadissa. En tiedä onnistuukohan se mitenkään näin jälkikäteen, ehkä ModelconverterX:llä voi sen muokata FSX sopivaksi, ja samalla konvertoida muitakin FS9 ominaisuuksia niin että ne sopii paremmin FSX. Ei ole nyt ainakaan päivällä aikaa, voisin kokeilla illemmalla. Asensin sen FS9 version sellaisenaan joskus viikko-2 sitten simuun tutkiakseni mitä kaikkea niissä on vialla, ja kuinka helposti ne voisi korjata. Varmaan lentokenttämodelit voisi aika onnistuneesti uudelleenkäyttää, ja tehdä afcad uudestaan ja poistaa groundpoly. Tällöin pohjalla olisi default-kentän näköinen asphaltti jne. mutta rakennukset olisivat oikeat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se nurmikko on BGL, jonka korkeus pitää määrittää BGL tiedostossa, minkä lisäksi ongelmia aiheuttaa se että FSX maapallo on pyöreä ja  eikä flatten/afcadissa. En tiedä onnistuukohan se mitenkään näin jälkikäteen, ehkä ModelconverterX:llä voi sen muokata FSX sopivaksi, ja samalla konvertoida muitakin FS9 ominaisuuksia niin että ne sopii paremmin FSX. Ei ole nyt ainakaan päivällä aikaa, voisin kokeilla illemmalla. Asensin sen FS9 version sellaisenaan joskus viikko-2 sitten simuun tutkiakseni mitä kaikkea niissä on vialla, ja kuinka helposti ne voisi korjata. Varmaan lentokenttämodelit voisi aika onnistuneesti uudelleenkäyttää, ja tehdä afcad uudestaan ja poistaa groundpoly. Tällöin pohjalla olisi default-kentän näköinen asphaltti jne. mutta rakennukset olisivat oikeat.

 

Kuulostaa riittävän hyvältä toi viimeisiin lauseisiin kiteytetty vaihtoehto. Itse en vaan osaa nuita ohjelmia järin käyttää, joten valmiita conffitietoja tai vastaavaa olisi kiva sitten saada, jos homman saat joskus toimimaan :)

Pisti muuten silmään myös kun asentelin tuon EFRO:n suoraan fs2004:sta. Muuten homma pelaa, mutta kun rullaa kiitotietä eteenpäin, häviää kiitotie  nurmikon alle hiljalleen alta ja juuri ja juuri näkyy paneeleiden takaa. Tosin jos istuu tarpeeksi alhaalla penkissä (virtual cockpit) niin sitä kentän "häviämistä" ei näe. Johtuneeko juuri tuosta "maapallon pyöreydestä" :)?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...

Pisti muuten silmään myös kun asentelin tuon EFRO:n suoraan fs2004:sta. Muuten homma pelaa, mutta kun rullaa kiitotietä eteenpäin, häviää kiitotie  nurmikon alle hiljalleen alta ja juuri ja juuri näkyy paneeleiden takaa. Tosin jos istuu tarpeeksi alhaalla penkissä (virtual cockpit) niin sitä kentän "häviämistä" ei näe. Johtuneeko juuri tuosta "maapallon pyöreydestä" :)?

 

Tuo nurmikon näkyminen kiitotien ja rullausteiden päällä FSX:ssä toistuu varsin monissa FS2004:lle tehdyissä maisemissa esimerkiksi MAIW:in tuotteissa (jotka ovat pääosin vain afcadejä). Niitä olen saanut parannettua editoimalla ADE9X:ssä ja tekemällä alle mm. uuden pohjan. Tuskin se maapallon pyöreys noissa on syynä, sillä ei se nyt kovin paljon parin kilometrin matkalla vaikuta ja tämä "nurmikoituminen" koskee koko aluetta. Bgl-tiedostoihin upotetut jutut taitavat olla vaikeampia. Pitäisi olla käytettävissä sorsakoodit, jotta niitä voisi editoida.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän pahalta näyttää, terminaali, hangaarit ym. tärkeät rakennukset ovat yhdessä .bgl tiedostossa kiinni platan kanssa yhdessä, kun ne voisivat olla erikseen omissa tiedostoissaan, mikä olisi tehnyt tämän helpommaksi. Autoja jne. yksinkertaisia objekteja onnnistuin helposti konvertoimaan fsx:n tuolla modelconverterx:llä, mutta varmaankin vanhan tekniikan takia se ei osaa lukea tuota tiedostoa mikä sisältää platan ja rakennukset. Lisäksi tuon mukana tulleen kiitotien sai puoliksi näkyviin ihan vain simppelisti konvertoimalla, ei tarvinnut nostaa taikka muutenkaan siirtää sitä.

 

Kyseessä on kuitenkin FS2002 scenu mikä on konvertoitu/sovitettu FS2004:lle, kun tuo MCX on tarkoitettu FS2004/FSX työskentelyyn nykyaikaisella tekniikalla. En tunne ohjelmaa täysin, että saisiko ongelmat kierrettyä jotenkin mutta se vaikeuttaa työskentelyä paljon kun MCX ei osaa edes avata .bgl tiedostoa vaan heittää erroria.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisihan tuota jonkun kumppanin kanssa yrittää, mutta iso työ tulisi olemaan. Saa nähdä, toivottavasti, mutta keskitymme silti XPhen -- sitä kannattaa kyllä kokeilla! Jos löydämme sopivan kumppanin, konversio voidaan kyllä tehdä :) Ongelma on, että grafiikka-asseteille pitää tehdä niin paljon muunnoksia (lue:huononnuksia) että on vaikea sanoa, ovatko ne enää sitten laatuvaatimusten mukaisia. Muutenkin, kun FSX on tuotteena tiensä päässä (codebase ei muutu enää) ja P3D:n uudistamiseen menee aikansa, on XPn ottaminen rinnalle suositeltavaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisihan tuota jonkun kumppanin kanssa yrittää, mutta iso työ tulisi olemaan. Saa nähdä, toivottavasti, mutta keskitymme silti XPhen -- sitä kannattaa kyllä kokeilla! Jos löydämme sopivan kumppanin, konversio voidaan kyllä tehdä :) Ongelma on, että grafiikka-asseteille pitää tehdä niin paljon muunnoksia (lue:huononnuksia) että on vaikea sanoa, ovatko ne enää sitten laatuvaatimusten mukaisia. Muutenkin, kun FSX on tuotteena tiensä päässä (codebase ei muutu enää) ja P3D:n uudistamiseen menee aikansa, on XPn ottaminen rinnalle suositeltavaa.

 

Tuntuisi enemmänkin että P3D on sopiva jatkaja FSX:lle , XP kun ei herätä kovin paljoa innostusta  :-\ Kokeiltu on ja sen pituinen se. Pelkkä graafinen loisto ei vaan riitä eikä se että mainostajat jumaloivat XP:n lentomallinnoksen taivaisiin. En tiedä mistä sitten johtuu mutta XP on aina ollut lentosimujen "musta lammas" ja yhden miehen "show"  :-\ . Mutta antaa ajan näyttää mitä tuleman pitää...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ei se FSXn lentomallinnuskaan kyllä mikään huippu ole. Onko kukaan kokeinnut Eliteä (puhdas koulutustuote)?

 

Mutta joo, mielestäni lentokokemuksen realistisuus riippuu näistä asioista ainakin:

- Puhtaat suoritusarvot vs. mallinnettava kone

- "Feel"

- Ohjainten liikeala

- Control loading

- Sään ja lentomallin vuorovaikutus

Ainoastaan oikeaa lentokokemusta omaava henkilö, ei simuilija, voi sanoa, mikä "tuntuu" oikealta. Netissä on hirveitä määriä sellaisten arvioita eri ohjelmien lentomalleista, jotka eivät ole koskaan oikeaa lentolaitetta ohjanneet. Olisi mielenkiintoista saada vertailukelpoista dataa näistä asioista (myös FFSiä vastaan <== "isot simut").

 

Mutta joo, toivottavasti voimme palvella myös FSX-käyttäjiä!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään