Esa Sairio

Ilmakuvan värikorjailusta

2 viestiä aiheessa

Jälleen värikorjailukysymys. Minulla on ilmakuva, jossa osa on aika hyvää väreiltään ja osa taas on liian vihreää ja toinen osa on liian punertavaa esim. pellot. Olen näitä koittanut korjailla Photarilla monin tavoin, mutta tulos ei ole kovin hyvä.

Onko Photoshopissa mahdollisuutta ottaa palanen oikean värisestä kuvasta ja siirtää palasen "väritiedot" korjattavalle alueelle esim. liian vihreälle osuudelle ja yhtä nappia painamalla saada vihreä alue oikean väriseksi, ainakin suunnilleen?

Kyseessä on pääkaupunkiseudulle tuleva photosceneryn lisäosuus, johon olen saanut ilmakuvan käyttöluvan ja kuvan olen imuroinut netistä. Osa alueesta kait on kuvattu eri aikaan tai eri kameralla, josta johtunevat nuo alueelliset erot. Eri väristen alueiden rajapinnat ovat vaaka- tai pystysuoria kuvassa.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Photarissa on color picker-työkalu, jolla voi valita tietyn pikselin värin palettiin. Ja "taikasauvatyökalulla" voi valita saman väriset alueet. Tarkistan työkalujen nimet myöhemmin, juuri nyt olen tien päällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään