Tero H Nylund

IVAO ongelmia..

15 viestiä aiheessa

Eli olen pari kertaa käynyt IVAO:ssa lentämässä ( tai yrittämässä) mutta koskaan en ole saanut sanaakaan sanottua.

Eli minulla on ollut IvAp auki ja teamspeak mutta teamspeakista ei löydy kuin jotain ihan randomeja chatti kanavia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli olen pari kertaa käynyt IVAO:ssa lentämässä ( tai yrittämässä) mutta koskaan en ole saanut sanaakaan sanottua.

Eli minulla on ollut IvAp auki ja teamspeak mutta teamspeakista ei löydy kuin jotain ihan randomeja chatti kanavia.

Eli jos laitat ivapista oikean kanavan niin teamspeak ei laita sua kyseiselle kanavalle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huppista tuli vanhingossa tehtyä kaks saman laista palstaa ;D Ja en tiedä mitään ei ole ainakaan kuulunut vaikka vierestä lähti just Alitalian 320.. Mitään en kuullut ainakaan. Ainoat taajuudet mitkä ivapissa näin oli VHF1 ja oisko ollu 128.30 ja VHF2 ja oisko ollu 127.- Molempia koitin. ja kyllä tornissa oli joku pisti ivapissa viesiä että lento suunnitelman reitti näyttää vähän omituselta :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huppista tuli vanhingossa tehtyä kaks saman laista palstaa ;D Ja en tiedä mitään ei ole ainakaan kuulunut vaikka vierestä lähti just Alitalian 320.. Mitään en kuullut ainakaan. Ainoat taajuudet mitkä ivapissa näin oli VHF1 ja oisko ollu 128.30 ja VHF2 ja oisko ollu 127.- Molempia koitin. ja kyllä tornissa oli joku pisti ivapissa viesiä että lento suunnitelman reitti näyttää vähän omituselta :-[

Asetat sieltä koneen "radiopaneelista" com1:seen Helsingin tornin taajuuden 118.6, niin ivap osaa yhdistää sinut teamspeakin kautta automaattisesti voicekanavalle. Istuin itse tuolloin tornissa ja olisin voinut sielläkin mielelläni vastata kysymyksiisi. ;)

Hieman kertaat asioita tuolta oppaista, joita löytyy netistä pilvin pimein ja sen jälkeen ei muuta kuin tervetuloa ivaoon! =)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja lisäyksenä, että kun et ole lennonjohdon alaisena aseta aktiiviseksi taajuudeksi UNICOM eli 122.8.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja lisäyksenä, että kun et ole lennonjohdon alaisena aseta aktiiviseksi taajuudeksi UNICOM eli 122.8.

Tosta tuli mieleen, että koska aina pitää UNICOM olla päällä??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kirjoitat sinne IVAPin "main"-sivun "chattti"-palkkiin. Se on siellä alimmassa reunaasa katkoviivojen alapuolella oleva musta läntti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään