Martti Kujansuu

Bristol Blenheim Mk. IV BL-200 Memorial Project

239 viestiä aiheessa

Toivottavasti se oli vain sen yhden yön ulkona!

 

No melkein vaan sen yhden yön.

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Vaikka nuo sadepisarat niin mukavasti tuossa kiilteleekin.....

 

[ attachment removed / expired ]

 

Niin ylisuurina annoksina ( vuosikymmeniä ) nautittu raikas maalaisilma ei kuitenkaan liene museokoneelle kovin terveellistä?

 

[ attachment removed / expired ]

 

No ei vaisinkaan.... eihän sitä nyt pihalle ole hyljätty  ::)

 

Kone odottelee tämänpäiväistä nostoa aidan yli sisälle jahka saadaan nosturi paikalle ja siivet on valmiina jo ovella odottelemassa kiinnitystä sisätiloissa ja virallista esittelyä yleisölle.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Karille ja museon väelle kiitoksia mukavasta jutustelusta aiheen tiimoilta. Samaten kahvioon ( ja Jukalle sponsorin ominaisuudessa ) kiitokset myös maistuvista munkkikahveista.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kone siirrettiin torstaina 3.7 museolle Ilmavoimien ja poliisin avustuksella.

 

Melko epätavallinen näky aiheutti lievää ruuhkaa.

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Liinojen ja hinausaisan irrotusta

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

BL-200 nousee viimeiselle lennolleen

[ attachment removed / expired ]

 

Viimeinen lento, ei niin hieno mutta melko hento...

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kone siirtyi halliin liukuovien kautta Airacobran paikalle

[ attachment removed / expired ]

 

Siipi-lepo-siipi-kiinnitä. Neljä kiinnityspulttia per siipi.

[ attachment removed / expired ]

 

Saattaa vaikuttaa lento-ominaisuuksiin.

[ attachment removed / expired ]

 

Toyotalla Suomi kuljettaa

[ attachment removed / expired ]

 

Nyt on ihminen välissä

[ attachment removed / expired ]

 

Alkaa taas näyttämään lentokoneelta

[ attachment removed / expired ]

 

Vielä peltien kiinnitys ja mahdollinen korokkeille nosto, niin se on siinä.  :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos upeista kuvista ja tietenkin koko entisöintiryhmälle minunkin puolesta hienosta ja pitkällisestä uurastuksesta. Museossa eikä missään lasipömpelissä on sen oikea paikka.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos upeista kuvista ja tietenkin koko entisöintiryhmälle minunkin puolesta hienosta ja pitkällisestä uurastuksesta. Museossa eikä missään lasipömpelissä on sen oikea paikka.

 

Kaksi henkilöa ei muodosta ryhmää .. pikemminkin parin tai oliko kolme töissä vai oliko peräti kaksi paria eli neljä henkilöä ?????  ... olisikohan tämä ryhmä ;D;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitokset hienolle parille. :thmbup: ja Nisulan Jukalle jonka ansiosta olemme voinneet seurata projektia täällä.

Harastus vaatii tällaisia ihmisiä, toivottavasti saamme lisään näitä vuosien saatossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä peltien kiinnitys ja mahdollinen korokkeille nosto, niin se on siinä.  :thmbup:

 

Hienolta näyttää  :thmbup:

Tarkoittaako koneen mahdollinen korokkeelle nostaminen järjettömän vitriiniprojektin hautaamista. Koneen paikka on museossa sisällä, ei missään lasipöntössä.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehdotus asianosaisille tahoille: Paitsi tällaisten siirtojen, myös lentävän yleisön käyntien helpottamiseksi lentoasema voisi rakentaa rullaustien museolle.

 

Täytyy mennä katsomaan, vaikka joutuukin autolla meneen!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tossa eka kuvassa on näköjään hävittäjä-saattuekkin mukana ;D

Naksun Mersu :thmbup:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia ensinnäkin Pertti Juutilaiselle blogista, jossa olemme voineet seurata tätä entisöintiä upealla tavalla. Kun blogia lukee, voi aistia tuon todella kovan työtuntimäärän mitä BL-200:n saattaminen noin hienoon kuntoon on vaatinut. Hatunnoston arvoinen suoritus pienelle, muutaman miehen vapaaehtoisporukalle, joka päävastuun on kantanut!  :thmbup:

 

Kone näyttää todella hienolta ja alkuperäiseltä nyt. Kiitoksia myös näistä mainiosta kuvista Antti.

 

Jukka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kävin katsomassa 5.7 ...Kannatti todella ajaa pieni (150 km) mutka ! Hieno suoritus, kiitos kaikille jotka ovat tuon työn tehneet !

t. Kale

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Classic Wings 3/2008 kolahti juuri postilaatikkoon ja siinä näyttää olevan 5 sivun (!) juttu BL-200 -projektista 23 valokuvan kera. Kuvat ovat pääosin projektin eri vaiheista Pertti Juutilaisen ottamia. Täytyy lukaista, mitä Dave on runoillut. Blennu-projekti saa ansaitsemaansa huomiota jopa "Down Under". Onhan lehden toimituksen kotipaikkakin nimeltään Blenheim, Uusi-Seelanti!

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehdin viimein toisen työmatkan ohessa piipahtaa Blennua katsomassa. Komia on. Kiinnitin huomiota niihin sakkorenkaisiin koneen alla (täysin slicksit!). Piti oikein kirjoista tutkia, että tällaiset ne on todella olleet. Osaako joku sanoa, milloin lentokoneiden pyörien kumeihin alettiin lisätä jonkinlaista uraa tai kuviota?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään