Jouni Rasmussen

Langaton ADSL yhteys ongelma.

7 viestiä aiheessa

Minulla on ollut vähän ongelmia ton langattoman ADSL yhteyden kanssa. Minulla on 2 tietokonetta ja ADSL vastaanotin on toisessa tietokoneessa kaapelilla kiinni ja toisessa koneessa on langaton ADSL kortti joka ottaa yhteyttä vastaanottimeen. Ongelma on vain siinä että tämä toinen kone jossa on ADSL kortti niin ei saa aina jostain syystä yhteyttä vastaanottimeen vaikka toisessa koneessa netti pelaa tosi hyvin. Toinen kone jossa on ADSL kortti, niin se pitää jostain syystä käynnistää jopa 5 kertaa uudelleen ennen kuin saa yhteyden ja aina yhteys ei ole läheskään niin nopea kuin tässä toisessa koneessa jossa on kaapelilla yhdistetty ADSL vastaanotin/modeemi.

Olisikohan jotain vinkkiä millä saisin toimimaan kunnolla tämän toisenkin koneen jossa on langaton ADSL kortti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko siinä langattomassa koneessa win XP?

1) Sen Sp2 helpottaa huomattavasti lähiverkkojen kanssa pelleilyä

2) Jos onh niin silloin ei tarvita laiteajureita, eli ne voi poistaa, jos niitä on

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo.. no mä oon asentanut laiteajuritkin tähän.. mut sehän kysyy silloin ajureita niin mistä ne ajurit sit löytyy jos mä poistan ne mitkä laitoin kortin matkassa tulleessa cd:stä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos vekotimmessa pyörii Xp sen ei pitäisi ajureita ruinata (jos oikein muista), mutta jos ruinaa, anna sen asentaa vain ajurit. (Et käytä CD:n omia autorun- ym juttuja). En nyt ihan hatusta muista, mutta luulisin että Windowsin omalla raudanlisäystoiminnolla seni asentuvan kiltisti. Onko kenties D-link?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole ku joku buffalo wireless kortti. Mä kokeilin sitä systeemiä mitä sä neuvoit eli poistin kortin koneesta ja yritin olla asentamatta mitään ajureita niin ei se onnistunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko koneessasi XP ja SP2?

Paras olisi, että saisit kokeiltua jollain läppärillä, jossa on intergroitu kortti, että verkko ylipäätänsä toimii..

Pikkusen hanla selittää näin lennosta, vaikka kaksi konetta olen runnonut väkivalloin WLAN:iin (okei toinen pitäisi vetää matalaksi, että toimisi kunnolla), pitäisi olla näppituntuma tilanteeseen, että varmana osaisi sanoa mikä on vikana. Se puolitoimiva piti säätää seuraavalla tyylillä, sen jälkeen, kun olin sählännyt ajurit ym. väärään aikaan paikalleen.

Mitä nyt kerron voi sekoittaa koneen kokonaan, ja lopullisesti joten kokeile omalla vastuulla, jos haluat ja koneessa on käyttöjärjestelmänä XP Sp2 asennettuna

(ja olet epätoivoinen)

Englanniksi, johtuen koneeni kielestä

1) Kaikki ajurit ym Cd:llä tullut tavara pois, ja rekisterin putsaus, vaikka Easy Cleanerillä

2) Ohjauspaneelista kohta System- harware -device manager ja sillä poistat Buffalon kortin

3) Uudelleenkäynnistys, ja kortin asennus Windowsin omalla raudanlisäys-työkalulla, jos ruinaa ajureita, pistä CD sisään, mutta älä itse asenna sieltä mitään.

4) Uudelleenkäynnistysyrityksiä ja verkon etsimistä Windowsin omalla työkalulla

Mutta loppuviimeksi, uskon että Wlan-romulla on oma sielu, eikä niiden virittelyyn ole valmista ohjetta, useimmiten ne lähtevät vaan toimimaan aikansa sählättyää, jos silloinkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no.. taidan tyytyä sit tähän toimivuuteen jos ne tahtoo olla yleensäkin sellasia että saa joskus värkätä jonkin aikaa ennen ku alkaa toimimaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään