Jouni Rasmussen

Kiintolevy asiaa

5 viestiä aiheessa

Minulla on kiintolevytila vähissä ja mietin että onko kannattavampi ostaa ulkoinen vai sisäinen kiintolevy?

Vai onko joku parempi vinkki jollain mitä kannattaisi tehdä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riippuu käytöstä.

Sisäinen kovalevy:

+ Nopea tiedon siirto

+ Edullinen

- Sidottu yhteen koneeseen

Ulkoinen kovalevy:

+ Kätevä ottaa mukaan jos tarvitsee siirtää suuria tietomääriä

+ Hyvä varmuuskopiointiväline (ei kuitenkaan pidä käyttää ainoana mediana)

- Hidas

- Ei välttämättä kestä jatkuvaa käynnissä oloa (Ainakin Iomega on varoittanut tästä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

- Sidottu yhteen koneeseen

Not true... Itte käytän yhtä kovalevyä suurien tietomäärien siirtoon, sekä minulla on yksi joka sisältää WinXP kopion, jos saan jotain idiotismia aikaiseksi aidolle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Not true... Itte käytän yhtä kovalevyä suurien tietomäärien siirtoon, sekä minulla on yksi joka sisältää WinXP kopion, jos saan jotain idiotismia aikaiseksi aidolle.

No on se kyllä aika sidottu. Jos pitää toiseen koneeseen usein siirtää jotain, niin aina joutuu avaamaan kotelon ja ruuvaamaan kiintolevyn irti sieltä, ja jumpperiasetukset uusiksi jos toisessa koneessa on master/slave asetukset erilailla. Ja ei niitä SATA/IDE paikkojakaan välttämättä vapaana aina ole ole. Ulkoisen kovalevyn kun saa suoraan USB-väylään tökättyä niin saa lähestulkoon koneeseen kuin koneeseen kiinni ja aikaa menee muutama sekunti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja ei niitä SATA/IDE paikkojakaan välttämättä vapaana aina ole ole.

Tosin onhan siellä tyhjiä paikkoja, ellei sinne ole jotain lisätty sen jälkeen kun sitä kovalevyä on siellä koneessa viimeksi käytetty

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään